Kartingkeskustelu > Cadet, Mini, Raket, KF6 ja Yamaha

Cadetin kaasarin säätöä?

(1/1)

Alhu85:
Terve!

Meillä muistaakseni cadetissa on tillotson hs205 kaasari!
Ei oo minkään näköistä käsitystä kuinka niitä ruuveja säädellään ja mihin ne vaikuttaa?

Tällä hetkellä ongelmana on se että, ku poika päästää jossain jyrkissä mutkissa auton rullailee, niin kone sammuu. Tai pyörähdyksessä auto myös sammuu.
Tyhjäkäyntiä olen koittanut säätää, mutta ei auttanu. Tai sit tyhjäkäynti käy niin kovana et lähtee jo auto liikenteeseen.

Kiitos

Husse:
Jos kaasarin neula vuotaa, niin sammuilee mutkissa. Eli tarvii kaasaripumpun, jolla katsotaan auki- ja sulkeutumispaine 0.5-0.8 bar etc. (lainaa vaikka joltain, jos ei omaa). Pääasia on ettei paine vuoda nopeasti nolliin, pieni vuoto ei haittaa. Yläpaine voi olla vaikka yli 1 bar (niin kuin uusissa kaasareissa tuppaa olemaan), ei kyllä haittaa menoa kauheasti, jos ollenkaan. Muistaakseni H-ruuvi n. 0.5 kierrosta ja L-ruuvi 2.5 kierrosta (voi olla vähemmänkin). L-ruuvia kun säätelee, niin joutuu yleensä säätämään myös tyhjäkäyntiruuvista, jotta tyhjäkäynti rpm olisi järkevä. Kaasarin sihti kannattaa myös putsata silloin tällöin nukasta ja katsella vähän kalvojen kuntoa. Lisäksi kannattaa katsella ettei tankista tule ilmaa bensaletkuun.

Siinä jotain. Kaasari ei kyllä ole mikään hifituote, kuten monesti luullaan. Pääasia ettei vuoda kauheasti.

Husse

Mursu:
Tervehdys,

Kahdenlaista koulukuntaa on Cadetin kaasareiden säätöön liittyen. Toisen mukaan molemmat ruuvit auki noin 60 min(=kierros) ja toisen mukaan h puoli kierrosta ja L 2.5 kierrosta. Jälkimmäistä käytettäessä tyhjäkäyntiruuvia pitää kääntää sisään (isommalle) aika paljon.

Tärkeintä on kuitenkin se, että auto käy ja kukkuu...ja pojalle kierroksia, siis ratakierroksia paljon.  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta