Kirjoittaja Aihe: alfano mittari  (Luettu 4963 kertaa)

marko1

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
alfano mittari
« : 12.07.2014 12:23 »
kuka/ketkä korjailee kyseistä mittaria toisen napin mikro katkaisija rikki :-[

marko1

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: alfano mittari
« Vastaus #1 : 14.07.2014 21:31 »
juuh no mittari taas kunnossa  ;D mutta löytyykö foorumilaisilta tohon alfano pro mittariin käyttöohjetta suomenkielellä?

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava

marko1

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: alfano mittari
« Vastaus #3 : 15.07.2014 12:18 »
iso kiitos linkistä   :)

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: alfano mittari
« Vastaus #4 : 16.07.2014 00:17 »
Voisin vähän pölliä tätä keskustelua kun on kuitenkin samasta mittarista kysyttävää.

Eli mulla on vanha Alfano pro(se jossa ei ole niitä ledejä) ja olen yrittänyt saada dataa koneelle nyt muutamalla eri koneella ja muutamalla eri IR-laitteella, siinä onnistumatta.

Tällä hetkellä mulla on tuollainen MA-600 ir-lukija, joka toimii kyllä. Kun lukija on com-portissa kiinni niin laitteessa palaa vihreä ledi, joka osoittaa että se toimii. Kun Alfanon laittaa lähettämään dataa, lukijassa alkaa punainen ledi vilkkumaan merkkinä siitä että dataa tulee.
Ongelma tässä kuitenkin on se ikivanha Alfano Vue-ohjelma. Vaikka ir-lukija on kiinni COM1-portissa, ja softasta valitsee COM1-portin, ohjelma sanoo että COM1 ei ole käytössä/ei saa yhteyttä tms.

Niin, ja siis koneessa on 32bit XP kun ei toi toimi muilla...

Eli jos jollakin vielä on tämä sama vanha systeemi käytössä niin kaikki neuvot olisi tarpeen. Olis kiva vähän tutkailla noita tietoja...

Kiitos,

Tomppa

pepe_

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
  • Kotirata: Kimi Circuit
Vs: alfano mittari
« Vastaus #5 : 18.07.2014 18:34 »
mulla ainakin hakee tiedot mittarista ainut vaan minulla on se kynä käytössä eli tollainen: http://www.kartingshop.fi/alfano/anturit/pro/alfano-pc-kyna-rs232-vanha-pro-prov2.html

ja ohjelma alfano_vue_118_en eli version 1.1.8

aluksi pc:llä haku päälle ja kynä kiinni mittariin ja sieltä valikon kautta "download" näyttöön ja oikealla nappulla lähetys..


 

Team Laine Verkkokauppa