Kirjoittaja Aihe: Lentolassa 9-10.8. kaikki pikkuluokat. Saunatilat valmiit!!  (Luettu 8572 kertaa)

Tinonurmi

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 77
Lentola Kartingissa siis mukana cadet, micro, raket yl/jun, kf6 jun/yl.

Lauantaina lisäksi mukana raket 120 Xon cupin merkeissä. Raket 120 edellytetään R95 äänenvaimennin, jotta melutaso pysyy kohtuullisena

Sunnuntain lähdöt kaikissa luokissa Kartingliiton osakilpailuja, sekä HHK päätöskilpailu. Koska kilpailu on kansallinen, mennään HHK:nkin osalta ihan sääntökirjan mukaan, eli cadetin ratas valinnainen.

Uusi huoltorakennus on saatu käyttöön, joten kahvio ja pesutilat saunoineen ovat käytössä!!

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Voisiko tuota Cadetin kiinteää 84 ratastusta kysyä ohjaajakokouksessa sopisiko se kaikille?
Tai miksei sitä voi jo kilpailunjohtajan päätöksellä muuttaa etukäteen. Innokkaimmat kun on reenaamassa jo keskiviikkona.
Cadet ei ole kansallinen vaan harrastajaluokka. Sääntöjä voi ja tulee muokata tilanteen mukaan vaikka ajetaankin kansallisen kisan lisäluokkana.
Ko sääntö kun ei ole kovin järkevä, Lentolassa 11/81 ratas antaa hirmuisen kyydin suoran päähän.

Jos ajetaan sääntökirjan rattailla, en omaa lastani laita kisaan ajamaan. Hänellä ei ole riittävää kokemusta ja vauhtierot kasvaa kuskien välillä liian suuriksi. Tilanne on vaan ikävä kun ollaan jo kisapaikalla ja sitten tuleekin Iskältä stoppi ajamiselle.

-petri-
« Viimeksi muokattu: 08.07.2014 11:13 kirjoittanut saaskpe »
-petri-

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Voisiko tuota Cadetin kiinteää 84 ratastusta kysyä ohjaajakokouksessa sopisiko se kaikille?
Tai miksei sitä voi jo kilpailunjohtajan päätöksellä muuttaa etukäteen. Innokkaimmat kun on reenaamassa jo keskiviikkona.
Cadet ei ole kansallinen vaan harrastajaluokka. Sääntöjä voi ja tulee muokata tilanteen mukaan vaikka ajetaankin kansallisen kisan lisäluokkana.
Ko sääntö kun ei ole kovin järkevä, Lentolassa 11/81 ratas antaa hirmuisen kyydin suoran päähän.

Jos ajetaan sääntökirjan rattailla, en omaa lastani laita kisaan ajamaan. Hänellä ei ole riittävää kokemusta ja vauhtierot kasvaa kuskien välillä liian suuriksi. Tilanne on vaan ikävä kun ollaan jo kisapaikalla ja sitten tuleekin Iskältä stoppi ajamiselle.

-petri-
Paljonko on Cadetin huippunopeus Lentolassa? Jos se on 84-rattaalla 70km/h, niin 81-rattaalla se on 72,6km/h.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
81 takarattaalla, 880 mm rengaskehällä 9850 rpm/min = 70,62 km/h.
84 takarattaalla, 880 mm rengaskehällä 9850 rpm/min = 68,10 km/h.
Ei tuo ero isolta tunnu. Jos kävelee 2,5 km/h (0,7 m/s) tiiliseinään, tuskin tulee kuhmua isompaa vahinkoa.
Sen sijaan jos ajaa 70 km/h seinään, ratavalliin tai toiseen karttiin, sattuu varmasti.

Mutta toinen puoli asiasta on Cadet luokan kuskien (ja huoltajien) osaamisen ero ja lähes vapaa ratastus vaan lisää sitä.  Olisiko siitä haittaa että välitys olisi kaikilla sama? Cadetin kun ei alkuunkaan pitäisi olla vielä kilpaluokka. Näkee kyllä kuinka vakavasti 5-9 vuotiaitten kilpailemiseen suhtaudutaan.

HHK:n osalta ei pitänyt mennä 81-87 välityksiin, miksi nyt mennään? Pelätäänkö että paha AKK:n setä suuttuu kun ei mennä kirjan mukaan?



« Viimeksi muokattu: 08.07.2014 15:37 kirjoittanut saaskpe »
-petri-

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
81 takarattaalla, 880 mm rengaskehällä 9850 rpm/min = 70,62 km/h.
84 takarattaalla, 880 mm rengaskehällä 9850 rpm/min = 68,10 km/h.
Ei tuo ero isolta tunnu. Jos kävelee 2,5 km/h (0,7 m/s) tiiliseinään, tuskin tulee kuhmua isompaa vahinkoa.
Sen sijaan jos ajaa 70 km/h seinään, ratavalliin tai toiseen karttiin, sattuu varmasti.

Mutta toinen puoli asiasta on Cadet luokan kuskien (ja huoltajien) osaamisen ero ja lähes vapaa ratastus vaan lisää sitä.  Olisiko siitä haittaa että välitys olisi kaikilla sama? Cadetin kun ei alkuunkaan pitäisi olla vielä kilpaluokka. Näkee kyllä kuinka vakavasti 5-9 vuotiaitten kilpailemiseen suhtaudutaan.

HHK:n osalta ei pitänyt mennä 81-87 välityksiin, miksi nyt mennään? Pelätäänkö että paha AKK:n setä suuttuu kun ei mennä kirjan mukaan?
Tässä kohtaahan HHK ajetaan osana toista lähtöä, joten siksi mennään sääntökirjan mukaan, ei siinä ole kenenkään suuttumisesta kyse. Ja ainahan se 84 on jokaisen vapaasti valittavissa tuollekin radalle, jos tuntuu että 81 on liian pieni ratas. Huomenna Forssassa kaikki menevät 84-rattaalla, eikä AKK suutu siitäkään.

Jos ajaa 68 km/h  seinään, ratavalliin tai toiseen karttiin, sattuu varmasti myös.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Tinonurmi

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 77
Lentola Kartingissa siis mukana cadet, micro, raket yl/jun, kf6 jun/yl.

Lauantaina lisäksi mukana raket 120 Xon cupin merkeissä. Raket 120 edellytetään R95 äänenvaimennin, jotta melutaso pysyy kohtuullisena

Sunnuntain lähdöt kaikissa luokissa Kartingliiton osakilpailuja, sekä HHK päätöskilpailu. Koska kilpailu on kansallinen, mennään HHK:nkin osalta ihan sääntökirjan mukaan, eli cadetin ratas valinnainen.

Uusi huoltorakennus on saatu käyttöön, joten kahvio ja pesutilat saunoineen ovat käytössä!!
Lentola Kartingissa siis mukana cadet, micro, raket yl/jun, kf6 jun/yl.

Lauantaina lisäksi mukana raket 120 Xon cupin merkeissä. Raket 120 edellytetään R95 äänenvaimennin, jotta melutaso pysyy kohtuullisena

Sunnuntain lähdöt kaikissa luokissa Kartingliiton osakilpailuja, sekä HHK päätöskilpailu. Koska kilpailu on kansallinen, mennään HHK:nkin osalta ihan sääntökirjan mukaan, eli cadetin ratas valinnainen.

Uusi huoltorakennus on saatu käyttöön, joten kahvio ja pesutilat saunoineen ovat käytössä!!

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Ohjeita Kangasalan Lentolan kilpailuun tulijoille:
Rata on auki harjoittelulle normaalisti torstaihin klo 20 saakka, jolloin ratamaksut pitää käydä suorittamassa Team Laineen myymälään. Ilman maksua radalle ei ole asiaa, joten muistakaa pysähtyä jo ennen radalle menoa. Kartta perille

Perjantai-aamusta alkaen rata- ja majoitusmaksut sekä ilmoittautumiset hoidetaan jo rata-alueella, joten siitä eteenpäin voi mennä myös suoraan radalle.

Henkilöautojen ja huoltoautojen pysäköinti 200 metriä ennen rataa opasteiden mukaan. Tämä on muutosta aiempiin vuosiin, koska nyt porukkaa on tulossa niin paljon että kaikki eivät mahdu ylävarikolle.

Asuntovaunut ja -autot sijoitetaan ylävarikon vasempaan reunaan. Asuntoautoja voi jättää myös P-alueelle, mutta sinne ei saada vedettyä sähköjä.
Alueelle tulee 65kW aggrekaatti tuottamaan sähköä varikolle ja asuntoalueelle. Alueen kiinteiden sähköpistokkeiden käyttö kilpailijoilta on kielletty.

Majoitusmaksu on 30 euroa / auto/vaunu / viikonloppu.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2014 14:01 kirjoittanut Team Laine »
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

mak10

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Pelkästään Sunnuntaina kisaan osallistuvaa kiinnostaisi Sunnuntai aamun aikataulu, jotta osaa varata riittävästi aikaa.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Pelkästään Sunnuntaina kisaan osallistuvaa kiinnostaisi Sunnuntai aamun aikataulu, jotta osaa varata riittävästi aikaa.
Huomenna tai viimeistään torstaina nekin saadaan esille kun ilmoittautumiset on saatu suljettua ja sihteerille tulleet syötettyä koneelle. Näin nähdään määrät luokittain ja sen perusteella aikataulut.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Aikataulut ovat nyt Kitissä molemmille kisapäiville.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

kukkis

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 47
Oli muuten onnistuneesti järjestetty kilpailu ja positiivisinä yllätyksenä uudet tilat, ja se sauna! Sähötkin pysy koko yön päällä.
Ja erityiskiitokset Pirkanmaan Sherlock Holmesille & dr. Wattsonille (Särkinen & Keipilä) rengaspainemittarin metsästyksestä.

T: Harri & Rasmus

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Tulokset kilpailusta löytyvät osoitteesta http://www.mylaps.com/en/events/1060999
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa


 

Team Laine Verkkokauppa