TAG- Suomensarja > Järjestäjän tiedotteet

TAG Suomensarja 2015

(1/11) > >>

MKR:
Tervehdys,

Kevät alkaa pikkuhiljaa painamaan talvea taka-alalle, vaikka kyllä tässä kauden alkuun on vielä hyvin aikaa.
Sarjan kisakalenteria on koitettu ahkerasti virkata kohdilleen siten että väistettäisiin kaikki mahdolliset marjanpoimintatalkoot, mutta aina saattaa jotain silti mennä ns metsään.

Tässä kuitenkin hahmotelmaa millä sarja olisi mahdollista pärisyttää läpi. (Huom: Tämä on vielä vahvistumatta suurelta osin)

- 9.5. Lauantai, Vihti, Virallinen testipäivä
- 12.5. Tiistai, Vihti, Iltakisa
- 6.6 Lauantai, Vihti, Päiväkisa
- 16.6 Tiistai, Vihti, Iltakisa
- 27-28.6 Viikonloppu, Lievestuore (2x Päiväkisa)
- 22.7 Keskiviikko, Lahti, Iltakisa
- 29.8 Lauantai, Kouvola, Päiväkisa
- 16.9 Keskiviikko, Vihti, Iltakisa

- 3.10. Lauantai, Vihti, Kunkku (sarjan ulkopuolinen)

TAG:issa pieniä sääntöviilauksiakin on tulossa Parilla-moottoreiden saamiseksi mukaan kärkitaistoon.
Rotax-EVO moottoreiden suorituskyvystä odotellaan tietoa maailmalta, jotta mahdollisen ero pystytään lisäpainoilla tasoittamaan tarvittaessa.

Racing Service Jaatinen palkitsee tänäkin vuonna TAG-sarjassa parhaiten menestyneen Parilla kuljettajan.

Mielipiteitä, ehdotuksia jne kannattaa nyt laittaa tulemaan jos tulee jotain mieleen.

Järjestäjän puolesta:
Markku Ryynänen

Edit: Korjattu 22.7. kisapaikka.

tripla j racing:
olisko tuo 09.05 testipäivä tarkoitettu myös DD2/KZ2- vertailuun, vai koitetaanko siihen ehkä "rauhallisempi" ajankohta...en kyl tiedä paljonko testipäivinä porukkaa on ollut...?

MKR:
Hyvin siellä mahtunee ajamaan "kakkosetkin"  :)

Pata:
Rotax on ollut ylivoimainen jo edellisten päivytysten jälkeen joita ei konpensoitu painoihin. Mikäli uusi päivitys taas parantaa suorituskykyä on se tasattava nostamalla Rotaxsin kokonaispainoa vähintään saavutun edun verran. Muiden moottorimerkkien painoihin ei pidä tehdä muutoksia ettei koko paletti mene sekaisin. Kokemusta löytyy Rotaxsista kuusi vuotta X-30 Parillasta kaksi vuotta, joten ei mutu tietoa tai tuulesta temmattua tietoa.

MKR:
Morjensta,

Kyllä. Rotaxiin on vuosien saatossa tullut useitakin päivityksiä, mutta vasta viimeaikoina Rotax:illa on hätyytelty kärkipaikkoja. (vaatii luonnollisesti osaavat kuskitkin ... :) )

Rotax EVO päivityksestä tuossa jo aikaisemmin mainittiinkin:

--- Lainaus ---Rotax-EVO moottoreiden suorituskyvystä odotellaan tietoa maailmalta, jotta mahdollinen ero pystytään lisäpainoilla tasoittamaan tarvittaessa.
--- Lainaus päättyy ---

Syy siihen miksi vielä ei tehty mitään päätöstä on se että halutaan ensin nähdä/kuulla/tietää ero nykyiseen malliin. Huhupuheiden / mahdollisten puolueellisten testien perusteella ei haluta tehdä päätöksiä tässä vaiheessa, varsinkin kun aikaa on vielä mukavasti ennen ensimmäistä lähtöä. (ja senkin jälkeen voidaan hienosäätää)
Harmillisesti TAG-USA ei sallinut EVO:a tälle kaudelle. Sieltä olisi kivasti saatu painot varsin suuresta ajajamäärästä.
Bombardier (Rotax:in valmistaja) ei pyynnöistä huolimatta ole lähettänyt suorituskykyero tietoa RotaxMax vs RotaxMax-EVO yhdellekkään kilpailuorganisaattorille. He eivät tarvitse ko tietoa RMC:n pyörittämiseen.

TAG:in idea on että kaikki pääsevät ajamaan tasaväkisesti moottorimerkistä huolimatta, joten ilman muuta koneiden tehoerot tasataan mahdollisimman hyvin painoilla. Siten kaikilla on kivaa -> meillä on kuskeja -> meillä on sarja jota ajaa.   :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta