Kirjoittaja Aihe: Rotax Max  (Luettu 33341 kertaa)

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax Max
« Vastaus #30 : 07.05.2015 08:05 »
Kysy MPTltä kampurapaketin hinta. Saattaa olla alennuksessa vielä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

JKI

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 31
Vs: Rotax Max
« Vastaus #31 : 10.05.2015 10:16 »
soita jos osille vielä tarvetta p.0451813232

Rampas

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
  • Kotirata: Varkaus
Vs: Rotax Max
« Vastaus #32 : 05.07.2015 17:06 »
Murheellinen Rotax Max on taas nipussa...

Kone käytetty pari kertaa lämpimäksi ja kuulostaa aivan erilaiselle.
Värinät on poissa ja herkkyys on aivan toista luokkaa.

Tyhjäkäynti ei vaan toimi, joko neula ei pidä tai kohot ovat väärät.
Kohot 5.2g
Venturi 8.5
Pääsuutin 165
Tyhjäkäynti 30/30
Neula K27
Rikastin 60

Täytyy tilata uusi neula ja kohot, tyhjäkäynti normalisoituu kun polttoaine letkua pitää rutussa ja bensan pinta laskee.
Bensapinnan säätö ei vaikuta ja polttoainepumppu on puhdas ja toimii moitteettomasti.

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Rotax Max
« Vastaus #33 : 05.07.2015 19:43 »
ennenkin ollut puhetta maxin tyhjäkäynnistä...sitä ei tarvita :D ei sitä kannata tyhjänä käytellä ollenkaan, autoon istumaan ja kone tulille ja radalle...ja kun lämmöt n.40, hanaa :P
pari sekuntia liikaa...:D

Tero

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 299
Vs: Rotax Max
« Vastaus #34 : 05.07.2015 20:16 »
Helpointa on ostaa uus evo kaasari, tyhjäkäynti toimii ku Tripla Jiin penkki  ;)

Rampas

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
  • Kotirata: Varkaus
Vs: Rotax Max
« Vastaus #35 : 05.07.2015 21:18 »
Projekti seisoi ajanpuutteen vuoksi reilun kaksi kuukautta, olisiko mahdollista että polttoainepumpun kalvot olisivat kuoleutuneet ?
Tuntuu siltä että polttoaineen paine olisi liian korkea tai neula vaan ei pidä. Auto kun on hetken paikallaan pyörimättä ja startataan, tyhjäkäynti on hetken ok ja seos on kohdillaan, sitten se menee rikkaalle ja tyhjäkäynti häviää.

Polttoaineen paine olisi tietysti helppo mitata ja laittaa vaikka paineensäädin väliin. Kaasuttimen päivitys ei liene tarpeen, onhan ne noillakin kaasareilla tyhjäkäyntiä pyörinyt.

Jos jollain on täysremontin jälkeen ollut vastaavaa ongelmaa, antakaa vinkkiä...tämä laite on jo koetellut melkolailla  :-[

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Rotax Max
« Vastaus #36 : 05.07.2015 22:08 »
Neulaventtiili falskaa -> bensan pinta nousee liian ylös -> seos menee liian rikkaalle??

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax Max
« Vastaus #37 : 06.07.2015 13:21 »
Neula on nykyään K98, mutta tähän ongelmaan tuskin syynä.
Avaa kaasari, pura ja pese cleanerilla. Tarkista polttoaineensuodatin.
Jos näin on jo tehty, anna neulaventtiilille WDtä ja jollei homma poistu, vaihda neulaventtiili.
Tarkasta muuten bensan pinta ellet ole jo tehnyt. Bensapumpu. Kalvot jos on vaidettu äskettäin, tuskin kiukuttelee.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Rampas

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
  • Kotirata: Varkaus
Vs: Rotax Max
« Vastaus #38 : 08.07.2015 22:02 »
Kaikki mahdollinen kokeiltu kaasuttimen kanssa, ei tyhjäkäyntiä ja menee rikaalle...
Neulaventtiilin vaihto ei auttanut, kohot ei vät ole "vettyneet" ja bensapinnan säätö ei vaikuta.
Tuntuu että rikastin piiri olisi kokoajan päällä, letkun kun puristaa ruttuun ja antaa polttoaineen pinnan laskea, pata laulaa ihan normaalisti.
Pitää hommata toinen kaasutin jostain, maailman yksinkertaisimpia laitteita mutta ei vaan pelaa.
Paljonko Mikunin pumpun kuuluu antaa polttoaineen painetta ?
Tuntuu kokoajan että paine on liian kova, pitää kokeilla härveliä vielä syncrojen säätö tankilla eli ihan ilman polttoainetankkia.
Turha tällä on radalle lähteä, tyhjäkäynti on pieni murhe, rikas seos jo vähän haittaa menoa.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Rotax Max
« Vastaus #39 : 08.07.2015 22:18 »
Rotax:ista mitään tiedä, mutta saahan kone ilmaa? Putsari tukossa?
Homman Pitää Olla Hauskaa

Tero

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 299
Vs: Rotax Max
« Vastaus #40 : 08.07.2015 23:55 »
Tai onhan alakerran puolelta toiselle menevässä letkussa huohotusreikä? Jotkut joskus luulleet että letkuun tullut reikä ja vaihtaneet uuden tilalle....

Siis puhe on kaasarista  ;)
« Viimeksi muokattu: 08.07.2015 23:56 kirjoittanut Tero »

Rampas

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
  • Kotirata: Varkaus
Vs: Rotax Max
« Vastaus #41 : 09.07.2015 06:47 »
Letkussa on reikä, olen joskus Yamahan piikiissä kantapäänkautta oppinut tuon  :)
Pitänee uusia seuraavaksi pumpun kalvosarja, jos vaikka sieltä kampikammioon olisi pieni huomaamaton vuoto ja polttoainetta menisi suoraan kampikammioon.

Tero

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 299
Vs: Rotax Max
« Vastaus #42 : 10.07.2015 04:32 »
Heitämpä vielä yhden arvauksen. Eihän ole tuo keinuvivun takapäässä oleva pikku stoppirauta vääntynyt ja ota kiinni kohokammion seinään ku kaasari on kasattu läjään? Sillä saa kaasarin tulvimaan aika helposti....


Tero

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 299
Vs: Rotax Max
« Vastaus #43 : 17.07.2015 17:57 »
Saitko kaasarin pelaamaan?

Rampas

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
  • Kotirata: Varkaus
Vs: Rotax Max
« Vastaus #44 : 26.07.2015 10:27 »
Kävin keksintöä radalla koittamassa, tyhjäkäynti on melko raskasta. Vaihdettuja osia on nyt polttoainepumpun kalvot, kaasutin ja tulppa. Kone laulaa tosi nätisti 6000-12300 sitten menee joko rikkaalle tai laihalle. Pääsuutin 168 ja keli korkeapaine ja ja 20C, kuulosti rikkaalle...

Oli taas kiireiden takia aivan liian vähän aikaa testille, mutta peruskone käy tosi nätisti ja vedot on tallessa, nyt vain säädöt kaasuttimeen kohdalleen ja sitten opettelemaan itse ajamista. Villat uusiksi vielä putkeen ja pari eri neulaprofiila kokeiluun.

Onneksi Varkauden radalla pääsee helposti kokeilemaan koko kierrosalueen, saisi tuon keksinnön kunnolla laulamaan niin pääsisi käväisemääm muillakin radoilla. Eneten on tekemistä ajamisen oppimisessa, mutta yritetään ensin opetella tuo tekniikka... :D


DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax Max
« Vastaus #45 : 26.07.2015 13:58 »
168 kuulostaa vähän isolle pääsuuttimelle. 160-162 voisi toimia paremmin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti


 

Team Laine Verkkokauppa