Kartingkeskustelu > Karting Vapaa

Finnish Touring Cars Cup - Uusi tyylikäs ja kustannustehokas ratasarja!

(1/6) > >>

FTCC-Sarjatyöryhmä:
Finnish Touring Cars Cup on uusi tyylikäs ja kustannustehokas V1600 Sports Cup ratasarja, joka ajetaan Porsche GT3 Challenge -sarjan oheisluokkana yksipäiväisenä kilpailuna. Tarkoituksena on luoda matalan kynnyksen autourheilusarja, jonka kuitenkin tarjoaa kilpailijoille ammattimaiset puitteet. Toivomme myös, että sarjaan osallistuvat kuljettajat ovat mukana sarjan kehittämistyössä nyt ja tulevan kauden aikana. Sarjaan osallistuvan kuljettajan ei tarvitse hankkia uutta Rata-SM kisoihin vaadittavaa V1600-auton passia. Hyväksymme alkuperäisten passien mukaiset autot, jos ne täyttävät AKK:n V1600-luokan säännöt. Kilpailutoiminnassa ja tiedotuksessa tukeudumme Porsche GT3 Challenge -sarjaan.

Olemme avanneet ennakkoilmoittautumisen alla olevan linkin kautta. Jos olet kiinnostunut osallistumaan sarjaan niin klikkaa alla olevaa linkkiä ja ilmoittaudu. Ilmoittautumien ei sido sinua mihinkään, vaan teemme sen perusteella päätöksen sarjan osakilpailujen järjestämisestä vuonna 2016. Varsinaiset sitovat ilmoittautumiset tehdään keväällä 2016 sarjan sääntöjen julkaisun jälkeen. Yhteydenpito ilmoittautumisen jälkeen tapahtuu sähköpostitse.

https://docs.google.com/forms/d/1wk58q1FsP5zeJ3-ZiOfu3PPuBM5ep1nlTctACgRrE7g/viewform?usp=send_form

Jos sinulla on ehdotuksia sarjan kehittämiseksi esimerkiksi käytettävistä renkaista, niin lähetä meille sähköpostia osoitteeseen ftccv1600@gmail.com. Samaan osoitteeseen voit myös kertoa ongelmista yllä mainitun linkin käyttämisestä. Huomioitko myös, että olemme vastaanottaneet ilmoituksen vasta kun saat automaattisen vastauksen lähetettyäsi ennakkoilmoittautumisen.

Jos sinulla on vuokrattavana V1600 autoja sarjaamme, niin laita siitäkin meille sähköpostia yllä mainittuun osoitteeseen. Avaamme sarjalle omat netti ja some-sivut ja ne on linkitetty Porsche GT3 Challenge -sarjan vastaavien sivujen kanssa. Laitamme sinne kuvallisten kuljettajaesittelyiden lisäksi tiedot henkilöistä, jotka voivat vuokrata kuljettajille autoja sarjaan tai yksittäisiin osakilpailuihin.
Sarjassa ajamme vähintään 4 osakilpailua ja jokaisessa niissä on 2 kilpailulähtöä. Pärnun osakilpailu on vielä epävarma, mutta osallistujien niin halutessa pyrimme järjestämään osakilpailun myös siellä. Osakilpailujen päivänmäärät ovat seuraavat:

-   28.5 Ahvenisto Race Circuit, Hämeenlinna, Finland
-   18.6 Botniaring, Jurva, Finland
-   (2.7 auto24ring, Pärnu, Estonia)
-   16.7 Botniaring, Jurva, Finland
-   27.8 Alastaro Circuit, Porche Festival, Loimaa, Finland

Sarjan virallinen julkaisu on tehty eilen perjantaina 4.12 julkaistussa Vauhdin Maailmassa. Olemme jo saaneet joitain ennakkoilmoittautumisia ennen varsinaista ennakkoilmoittautumisen aloitusta. Kiitos niistä.

Sarjan ilmoittautumismaksut ja kilpailukohtaiset maksut tiedotetaan tammikuun loppuun mennessä. Sarja on kansallinen sarja ja tavoitteenamme on saada mukaan mm. uusia nuoria kuljettajia karting-sarjoista ja harrastajia muista luokista. Tämän vuoksi pyrimme pitämään kulut kohtuullisina sarjassa.

Porsche Junior Program kuljettajan -valintaprosessi muuttuu tänä vuonna. Kuljettajat eivät hae ohjelmaan itse, vaan heidät kutsutaan valintatilaisuuteen. Nuorille kuljettajille ei liene huono vaihtoehto esittää osaamistaan valitsijoiden silmien alla osakilpailuissamme. Kansainväliset Porsche- sarjat avaavat mahdollisuuden V1600 Sports Cup -luokan kuljettajille osallistua vaikka F1-kilpailujen yhteydessä ajettavaan Porsche Super Cupiin. Tänä vuonna kyseisessä sarjassa on vieraillut entinen V1600 Cup-mestari Aku Pellinen.

Tervetuloa kehittämään kanssamme uutta ja näyttävää kustannustehokasta rata-sarjaa vuonna 2016!

FTCC-sarjatyöryhmä

MKR:
Omasta mielestäni FTCC-työryhmä on nyt hieman väärällä foorumilla. Pääsääntöisesti niin Karting kuin muutkin lajit pyrkivät hankkimaan uus-harrastajakantaa Autourheilun puolelle lajin ulkopuolelta eikä toisista luokista. Autourheilun sisällä kuljettajat kyllä jo osaavat hakeutua itselleen ja lompakolleen sopivaan lajiin koska rakkaan harrastuksemme avautuessa ja kuljettajan kehittyessä luontainen kiinnostus koko lajin kirjoon herää.

Niimpä tässä vastapallona mainostankin että jos/kun V1600 (tai vaikka Porsche GT3) alkaa tuntua tylsältä ja nuhapumpulta, niin Kartingin puolelta löytyy luokkia joissa kiihtyvyydet ja kilpailun intensiivisyys ovat aivan toiselta planeetalta, puhumattakaan radalla vietetystä ajomääristä kilpailun aikana. Tähän ei edes tarvita kuin TAG-luokan auto tai jos ranteet kestää niin KZ2 kalusto. Ensi vuonna Kartingin SM-Sarja on kiinnostavampi kuin koskaan uusilla OK-moottoreilla ja kuten on nähty niin tie on viennyt Kartingista F1:siin kaikilla nykyisin F1:sarjaa kiertäviltä kuskeilta: Niin kotimaisilta kuin ulkomaisilta.
Ja tämä kaikki pikkurahalla ilman mekaanikko-armadaa tai peräkärryä kummempaa kuljetuskalustoa! Kilpa-kalusto on helppo nostaa vaikka seinälle säilöön ja huollettavissa itse perustyökaluin.

:D

Toivotan kuitenkin FTCC-Työryhmälle menestystä hyvän sarjan kehittämiseksi. Kaikkia luokkia tarvitaan, koska me yhdessä muodostamme monipuolisen Autourheilu-lajikirjon. Tehdään sitä yhteistyössä!

vaari:
Muuten ihan hyvä huomio, mutta arvio kartingin halpuudesta matkalla maailman huipulle F1:iin tai muualle petti pahasti. Kotimaassa karting on vielä jotenkin kohtuuhintaista, mutta maailmalla ei. Realismia on, että kansainvälinen EM, MM tai muu merkittävä kisaviikonloppu maksaa yli 10.000,- € ja siihen treenit päälle. Johtopäätelmä: kotimaan kartingista voi kukkaron mukaan jatkaa mihin vain, mutta ero isojen ja pienempien autojen välillä ei ole niin merkittävä kuin luullaan.

MKR:
Ei pettänyt koska vertasin iso auto vs Karting. Vastaava viikonloppu esim GT3 kalustolla Monzassa tai Kartilla Gardalla. -> Jo pekästäään kisakaluston raahaamisen (käytännössä rekalla) ja tiimin lennättämisen+majoittamisen kustannuksella (n.4-5hlöä?) tekee pakettiautolla (kuski+mokatsu) Karting kalustolla reissun Gardalle.  ;D

EM, MM tai muu merkittävän kilpailun kisaviikonloppu esim Porsche GT3 luokassa taitaa olla ~30-40k€ luokkaa? (mahtaako riittää?)

Toki eroa on iso auto vs Karting se että isojen autojen puolella on sponsseja helpompi löytää joka tasoittaa tilannetta.

FTCC-Sarjatyöryhmä:
FTCC-tiedote 23.12.2015


FTCC yhteistyöhön Vauhdin Maailman kanssa. Janicol-Racingiltä palkinnot osakilpailuihin.

Vuonna 2016 PRCF (Porsche Racing Club Finland) järjestämän Porsche GT3 Cup Challenge -sarjan yhteydessä ajettava FTCC (Finnish Touring Cars Cup) tulee kattamaan nyt neljä eri luokkaa: V1600 Sports Cup, Porsche Sports Cup, Time Trial, sekä Seat Ibitza SC Trophyn (mukaan vuonna 2017). Sarjan uusi ilme julkaistaan heti joulun jälkeen. Sarjassa ajetaan neljä osakilpailua Suomessa. Pärnun osakilpailun järjestäminen on tällä hetkellä vielä auki, mutta jos kuljettajat sitä haluavat ja järjestäjien aikatauluihin se sopii niin sarjan viides osakilpailu ajetaan Virossa.

GT3 Challenge laajentaa yhteistyön Vauhdin Maailman kanssa kattamaan myös FTCC-sarjan. Vauhdin Maailma on jatkossa myös FTCC-sarjan mediayhteistyökumppani sarjan omien netti- ja some-sivujen ohessa. Myös sarjan osallistumismaksuun kuuluu ilmainen Vauhdin Maailman vuositilaus.

FTCC-sarjan tiedottaminen tapahtuu yhteistyössä GT3 Challengen kanssa. Kilpailujen tiedotteet lähetetään keskitetysti sadoille lehtimiehille ja yhteistyökumppaneille heti kilpailutapahtumien aikana ja tapahtuman jälkeen. Keväällä Vauhdin Maailman liitteenä jaetaan kausijulkaisu, joka on saatavilla myös kilpailupaikkakunnilla. Lisäksi jokaisena kilpailuviikonloppuna tehdään alueellinen julkaisu jaettavaksi kilpailupaikkakunnalla ja sen lähiympäristöön. Kauden päätteeksi FTCC-sarja saa myös omat sivut tyylikkäässä kovakantisessa GT3 Cup Challengen ?vuosijulkaisussa. Sillä on mukava näin joulun aikaan ilahduttaa ystäviä ja tukijoita!

Janicol Racing (www.janicolracing.fi) on luvannut arvokkaat lahjakorttipalkinnot jokaiseen V1600 Sports Cupin lähtöön (2 /osakilpailu).

Koska sarjaan on tullut hyvin ennakkoilmoittautumisia, niin huomioithan, että ennakkoon ilmoittautuneilla on etuoikeus osallistua sarjaan, jos joudumme rajoittamaan osallistujien määrää. Ilmoittautuneet voivat myös osallistua sarjan kehittämiseen kanssamme. Alla vielä linkki uudestaan ennakkoilmoittautumiseen.

https://docs.google.com/forms/d/1wk58q1FsP5zeJ3-ZiOfu3PPuBM5ep1nlTctACgRrE7g/viewform?usp=send_form

Sarjan osallistumismaksu ja kilpailukohtaiset maksut julkaistaan tammikuun puolen välin jälkeen, mutta jo nyt voimme kertoa, että ne ovat erittäin kohtuulliset.


Hyvää Joulua kaikille!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta