Kartingkeskustelu > TAG

Vortex RAD sekaa vaihteistoöljyn ja veden

<< < (2/2)

tubbe:
Jatketaas samaan topicciin kun olen toinen osakas tämän auton kanssa  :D Ei ole keritty ajamaan metriäkään tämä uuden moottorin kanssa ja nyt alkaa olla kelit kohdillaan. Jos jäähdytysnestettä ei saa täyttää täyteen asti, niin paljokon sitä sitten laitetaan, kun ei mistään mitään tietoa tunnu löytyvän? Osaako joku sanoa millainen paine tuolla järjestelmässä on, autoissa noin 1,5bar, näissä varmaan vähän vähempi? Meinaan jos hommaa vielä uuden stefan sinne joka ei ole orkkis, mutta samoilla mitoilla niin tietää vähän millaisen paineen sen pitää kestää. Varmaan tähän samaan kysyn sitten vielä yhden, niin millaiset säädöt kaasarille tuolle kf3 vortexille, niin ei tarttis arpomaan alkaa :D

Husse:
On vähän tyyppivika noissa tuo öljyn ja veden sekoittuminen. Öljyä laitetaan vaan 30-40 ml. Koneen heikko kohta on kuitenkin vesipumpun rattaan pienen välipyörän laakerointi, jonka rikkoutumisen  seurauksena menee koko koneen rataspuoli sotkuun ja saa ostaa kaikki rattaat. Eli harrastuskäytössä kannattaa ottaa sisäinen vesipumppu pois käytöstä (tulpata) ja käyttää ulkoista taka-akselin pyörittämää pumppua.  Jos käyttää org. stefaa niin se kannattaa asentaa jousipuoli veden puolelle, niin veden paine tiivistää sitä. Ja välillä joutuu korjaa pumpun akselin holkittamalla kulumisuran pois. Lisäksi kannattaa katsoa että syylärin korkki toimii, ettei tule liikaa painetta (paine riippuu korkista 1-1,5 bar). Ja silti kannattaa vaihtaa öljyt joka ajon jälkeen.

Mikähän kaasari teillä on? Tillotson? Tässä ainakin vanhan Tillotsonin hw10a ohjeet

http://tillotson.ie/product/hw10a-avenger-carburetor/

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta