Kartingkeskustelu > Karting Vapaa

Apuja kaivattaisiin...

<< < (2/3) > >>

Karvis:

--- Lainaus käyttäjältä: ssulti - 30.10.2016 13:29 ---Empä sitten kerennyt minnekkään, joten taistelin itse tämän irti. Todennäköisesti turhaan, koska raketin 85 ja 60 ei taida käyttää samaa jakoa kiinnityksessä? Aloittelijan oppitunteja siis taas. Tuleepahan tutuksi näin homma...

--- Lainaus päättyy ---

Juu eri jako on.

ssulti:
Herättelen taas vanhahkoa ketjuani, kun napaa irrottaessa totesin, että heksa-pultin pään ei pitäisi varmaankaan olla pyöreä... Pitäisi säätää napaa ulospäin, että sopii vanne ja kumi tuohon. Vanhassa vanteessa ollut ilmeisesti offsetti ihan jotain muuta kuin nyt Micro-luokkaan tarkoitetuissa palikoissa. Eli ideoita (ja apuja...) kaivataan, että saisi tuon navan irti ja siirrettyä. Tuskaa taas pukkaa. Vai onko ainoa ratkaisu raakasti rälläkkää ja uusi kaupasta...  :-X

Toinen case mihin voisin kaivata neuvoja, on tuo etuvanteiden laakerien asennus. Jonnimoisen laakeriprässin vaatii ilmeisesti. Sen verran nafti oli aukko vanteessa.

Onneksi sentään saatiin R95 jo rungolle ja höräytettyä käyntiin. Kuskilla oli auton vieressä leveä  ;D

...koittakaa kestää, kunhan kevät ja kärpäset tulee, niin pääsette nauttimaan vielä enemmän tyhmistä kysymyksistä naamatusten radan reunalla...  ::)

Team Laine:
Jos kuusiokoloruuvi navassa on päässyt pyöreäksi, niin torx-kärki pikkaisen napauttamalla siihen kiinni ja lähtee pultti kiertämällä auki.

Ja sitten jos laakerit haluat paikoilleen, niin ei kannata käyttää vasaraa, vaan nimenomaan sitä prässiä. Toki paremman puutteessa ruuvipenkkikin käy puristamiseen kunhan suojaa leuat ettei tuhoa sitä laakeria tai vannetta heti kättelyssä. Sehän ei tarvitse voimaa kovin paljoa, kunhan laakeri menee suorassa. Ja jos haluaa vielä helpommaksi, niin laakerit pakkaseen ja vanne lämpimäksi niin ei tarvii edes sitä ruuvipenkkiä.

ssulti:
Tuo lämpö/kylmä kävi mielessä. Täytynee tehdä pakastettua laakeria ja paistettua vannetta... :)

Täytyy koettaa tuolla torx-tempulla ja antaa lämpöä tuolle navalle. Toivottavasti ei ole jumitettu millään tappotehokkaalla lukitteella pohjaan.

ssulti:
Tunti tallissa kuskin (8v) korville sopimatonta runonlausuntaa, pieni vasara, torx-pala ja pieni kaasutoho (tuotekuvauksen mukaan keittiötarvike) - nyt on navat irti. Toinenkin napa koitti vastustaa, oli selvästikkin laitettu reilulla kädellä ruuvilukitteita. Ja moottorin puolelta puuttui navasta kokonaan se liuska jonka tarkoitus on ilmeisesti estää sen navan pyöriminen akselin ympäri. Onneksi huomasin nyt enkä radalla. Pala löytyi auton mukana tulleesta ziljoonaosa-laatikosta.

Molempien napojen ruuvit menee vaihtoon, kannat on uudelleenmuotoiltu nyt sen verran lopullisesti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta