Kartingkeskustelu > Tekniikka ja säännöt

Auton pikasäätöohje

<< < (2/16) > >>

tj:
KIITOS PALJON !  kun jaksoit kirjoittaa tuollaiset ohjeet.

Moni harrastaja (itse mukaanlukien) on varmasti erittäin kiitollinen näistä ohjeista!

Tommi Lehto:
Älkää nyt hyvät ihmiset alkako pomppia runkojanne "suoraks" ton ohjeen mukaan. >:(

Runko vääntyy yleensä tankin kohdalta tai edempää, pomppimalla se taipuu taas ihan eri kohdasta takasinpäin.
Ehkä tässä on se syy minkä takia Kimillä menee 2 runkoo vuodessa Yamaha-luokkaan..  ;D

Runko suoristetaan irrottamalla siitä kaikki palaset ja mittaamalla/taivuttelemalla sitä tasasella alustalla esim rautaisella työpöydällä.

MKR:
Pöydän on syytä olla tukeva ja luonnollisesti tasainen.

Hyviä apuvälineitä suoraksi taivuttamiseen on jokunen vinka jolla rungon saa kiinni pöytään,  pieni hallitunkki ja muutamia metallisia korokepaloja jotta tunkki mahtuu alle.
Mieti kuitenkin aina toisenkin kerran onko suunta oikea ennenkuin aloitat ja aina on parempi vähemmän kuin liikaa.

Kimi:
Moi Letho, ei ole tarvinnut suoristaa kun ajellaan laaturungolla ;).  Kyllä se runko väsyy noilla renkailla.
Jos kisassa  huomataan että runko on vino, niin kyllä se vaan pompitaan suoraksi kuvatulla tavalla.
Tosiasia on että se on hätäratkaisu, ja harvemmin rungosta tulee enää hyvä. Harvemmin se taipuu takaisin
samasta kohtaa, eikä kukaan edes oleta että siitä saadaan enään uudenveroista.
Paniikkiratkaisulla kisa loppuun ja uuden putken hankintaan.

Nythä ne voi tuoda  sulle suoristettavaksi, jos sulla on tuollainen rautapöytä.
Kuljetteletko sitä kisoissa mukana;D ;D ;D ?

Kuten tuossa alussa mainitsen, niin muut korjailee ja vikoja siinä on.

akirask:
Kimi pitäis saada pois serverikaapista ja töihin vaikka liiton valmennukseen jakamaan tuollaista tietoa. Tuon paremmin en ole nähnyt asiaa sanottavan. Onhan tuo perustekstiä ja jokaisella voi olla leventämisestä ja kaventamisesta oma mielipiteensä, mutta yhtä kaikki, asiat pitävät paikkansa ja väittäisin, että aika moni kovempikin ukko tuntee piston rinnassaan tuon luettuaan... "ai et noinko se menee?"  :D

Jammu ukoille... ei sen rungon pitäisi väsyä ajamalla noilla tehoilla ja näillä pidoilla. Olen ajanut KF1 ja KZ1 vaikka kuinka tuhansia kierroksia samalla hetekalla eikä ne miksikään mene. Ne hajoaa kylvötöissä, joita moni harrastaa vuodenajasta riippumatta  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta