Kartingkeskustelu > Cadet, Mini, Raket, KF6 ja Yamaha

Raket renkaat

(1/6) > >>

Tony60:
Onneksi näinä epävarmoina aikoina on vielä jotain mihin voi luottaa:

Kartingin renkaat 2017-2019 (päivitetty 13.1.2017)

2.11.2016


Kartingin rengastoimittaja kilpailutettiin avoimella haulla kausille 2017-2019

Kartingin lajiryhmä on tehnyt päätöksensä ja se on seuraavanlainen:

SM-luokat: OKJ, OK ja KZ2

rengastoimittaja MPT-Racing, kaikkien renkaiden osalta.

Slicks: BS YNB OK, OKj ja KZ2 (muokattu kaikkiin luokkiin YNB medium 13.1.2017)

Sade: BS YLP/YNP kaikkiin yllä mainittuihin.

 

YAMAHA: Slicks: Vega XH (Racing Service Jaatinen) Sade: Mojo W2 (MPT)

 

Pikkuluokat: Cadet, Micro60/95, Raket ja Mini60 (KF6)

rengastoimittaja Racing Service Jaatinen, kaikkien renkaiden osalta.

Slicks: Vega Cadetti, kaikkiin yllä mainittuihin.

Sade: Vega WE, kaikkiin yllä mainittuihin.

 

AKK-Motorsport ry

Kartingin lajiryhmä



Eiku...


KARTINGIN LAJIRYHMÄ 4/2018

Aika:              23.10.2018, klo 14.00

Paikka:          AKK:n toimisto

Paikalla:        Mikko Marjosalmi, Markku Ryynänen, Aaro Vainio, Pekka Säynevirta (lajipäälllikkö)

Etäyhteydessä: Mikko Laine, Jaakko Markula


Mini60- ja Raket95 -luokkien rengas vaihtuu. Tästä tiedotetaan erikseen, kun renkaan malli varmistuu.



Olisiko ollut mitenkään mahdollista pitää voimassaoleva päätös ja tehdä muutos kaudesta 2020 eteenpäin?  Vai lopettaako Vega renkaiden valmistuksen?  Mielestäni on ollut etu, että samoilla renkastyypeillä ja vanteilla on voinut ajaa kaikki pikkuluokat läpi.


MKR:
Hei,

Pahoittelen epäselvyyttä muistiossa.

Olisi ollut mahdollista, mutta:
Vega Cadet rengas on saannut runsaasti palautetta käyttäjäkannalta ja tähän palautteeseen on reagoitu selvittämällä rengastoimittajalta mahdollisuutta vaihtaa toiseen samanhintaluokan Vega rengasmalliin. Näillä näkymin muutos tulee koskemaan kaikkia pikkuluokkia. Nykyinen vannekoko tulee säilymään.

Eli huolimatta siitä että kärkkäästi asian esität niin huomautan sinulle mitä ystävällisimmin, että lajiryhmä ei suinkaan näitä hommia itselleen hatusta vedä, vaan tämäkin asia on tullut harastajien esittämänä pöydälle.

T:Markku Ryynänen

Tony60:
Slikseissä on tosiaan ollut muutama huono valmistuserä, mutta Kimi Räikköstä lainaten "tilanne on kuitenkin ollut kaikille sama".  Tilanne ei välttämättä parane vaihtamalla.  Ymmärtäisin tilanteen paremmin, jos muutosta suunniteltasiin kaudelle 2020.  Sitä ennen olisi syytä testata vaihtoehtoiset renkaat ja saada käyttäjien kommentit, ettei tarvitsisi vaihtaa rengasmallia arpapelillä.  Nykyinen tilanne on antanut pienen mahdollisuuden tasoittaa kilpailua huippumoottoreiden ja rivikoneiden välillä.

Onko muuten kukaan ollut yhteydessä Vegan laadunvalvontaan ja antanut palautetta renkaiden erien vaihtelusta?  Kyseessä on prosessiteollisuus, jossa lopputulokseen vaikuttavia parametrejä pystyy säätämään.

Mielestäni lajissa on hyvä olla ennakoitavuutta ja tehdyistä päätöksistä pitäisi pitää kiinni.  Esitetty muutos ei olisi mahdollista millään muulla yhteiskunnan alueella.  Kaikkiin muuttuviien säädöksiin tulle aina tieto vähintäänkin vuoden etukäteen.  Vaikka kartingissa on kyseessä harrastustoiminta, niin siinäkin on kuitenkin kyseessä taloudellinen näkökanta.  Esitetty päätös aiheuttaa usean tuhannen renkaan muuttumisen kelvottomiksi kilpailemista harrastavien varastoista.

 

 

JarnoH:
Hyvä että rengas vaihtuu.Vega Cadet on huono pidoltaan jolloin pienikin pitoero näkyy kellossa.Ja mielestäni rengas kuten muutkin säännöt olisi hyvä olla linjassa millä muuaalla maailmalla ajetaan.

tripla j racing:
eipä niillä varastoiduilla renkailla paljon ensivuonna tee...varsinkaan, jos jo valmistuserien väliset erot ovat liian suuret, sitten ne erot vasta suuria ovatkin, kun ajatte ylivuotisilla renkailla ja muut vetävät uusilla 8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta