Kartingkeskustelu > Aloittelijoiden kysymykset

Uuden nuoren harrastajan aloitus

(1/2) > >>

Lehtonen_92:
Hei,

Minulla olisi Joulukuussa 5 vuotta täyttävä poika, kuka olisi innokas lähteä kokeilemaan lajia. Itselläni ei ole mitään kokemusta lajista, pois lukien pari kertaa mitä käynyt ajamassa vuokravehkeillä, mutta samalla olisi tarkoitus ostaa itselle auto myös, jotta voi ajella myös siinä sivussa itse.

Mutta mutta, nyt olisin todella kiinnostunut tietämään, mistä on paras aloittaa ja mitä pitää ostaa alkuun.

- Auto, raket 60 ? Siinä voi tarvittaessa rajoittaa alussa kaasua kun ensi kertoja ajelee.
- Kypärä
-Niskatuki (?)
- Ja mitä muuta?

Auton rassaus ei sinänsä tuota ongelmia, on tullut kumminkin moottorivehkeiden kanssa paljon leikittyä niin se onnistuu.

Kaikki vinkit, ideat ja huomioon otettavat asia otan enemmän kuin mielelläni vastaan!
Mites ensi kosketus autoon, oletteko käyneet jossain suljetulla alueella harjoittelemassa vai radalla suoraan, vaikea ehkä löytää paikka missä ei ole ketään muita samaan aikaan.

Itselleni olin ajatellut Raket 120 autoa, tästä aiheesta löytyy nii paljon topicceja täältä että niihin on hyvä perehtyä ikä tartte erikseen vastailla.

Team Laine:
Millä suunnalla asutte? Sen perusteella olisi helpompi osoittaa oikeaa suuntaan minne lähestyä, koska toimintaa löytyy kyllä ympäri Suomea. Porukalla hommaan pääsee helpommin sisälle ja saa aina apuja.

Lehtonen_92:
Jyväskylässä asutaan, kuljetaan jonkin verran JKL-Karstula väliä myös eli Saarijärven rata on lähellä, kuten myös Jämsän.

ssamulisebastian:
Pojalle varmasti hyvä 60raketti ekaksi autoksi mutta sinuna unohtaisin ton 120raketin kokonaan. Tulet ensinnäkin kyllästymään siihen nopeasti koska vauhtia ja voimaa pitäisi saada lisää. Harrastekäyttöön sinulle suosittelen Rotax maxia. Miksei tietenkin iame x30 jos kisailu kiinnostaa

jannemaki:
Pakko puhua taas Raket120 puolesta. Nopeasti kasaantunut 10 hengen porukka jonka parissa harrastetaan. Jos tykkää räpeltää vehkeiden kanssa niin näiden kanssa se on helppoa ja voi keskittyä ajamaan. Pienillä kuluilla pystyy harrastamaan ja jos haluaa laittaa enemmän kiinni niin sekin onnistuu.  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta