Kirjoittaja Aihe: Mistä seniorille riittävän tilava auto?  (Luettu 2709 kertaa)

seniori

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
Minkä merkkisessä autossa / mallissa olisi eniten tilaa seniorikansalaiselle (pituutta 192 cm, BMI 29). Kävin kokeilemassa istua käsittääkseni CRG:n isorunkoista (125, vaihteet) autoa mutta polvet jäivät hankalasti ratin sivuille. Jalkoja olisi pitänyt saada oikaistua enemmän mutta se ei käsittääkseni ollut ko. mallissa mahdollista. Olisiko mitään ehdotuksia mitä autoa kannattaisi seuraavaksi kokeilla vai pitääkö luopua koko yrityksestä?

halonen2

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Moottorimerkki: rotax max
  • Runkomerkki: haase
Vs: Mistä seniorille riittävän tilava auto?
« Vastaus #1 : 05.06.2021 01:26 »
Hei käsittääkseni karting runkojen koot ilmoitetaan akselinvälillä ja isoin minkä itse olen huomannut on ollut 1050mm.
Mahdollisesti tuolla isorungolla tarkoitetaan juurikin tuollaista 1050mm akselinvälillä olevaa runkoa. Tämä ei sitten ole varma tieto mutta näin luulisin.

Itse olen 185cm pitkä ja painoa noin 100kg ostin käytettynä 1050mm akselinvälillä olevan kartin, edellinen omistaja oli pieni kokoisempi.
Mutta sain auton itselle sopivaksi ostamalla isomman penkin siihen ja penkkiä kallistamalla sai säädettyä sitä jalkojen asentoa itselle sopivaksi.
itse ainakin sovin mielestäni hyvin vielä ajamaan tuota.

Sitä en tiedä kuinka paljon ahtaammaksi käy sen 7cm lisäpituuden vuoksi, mutta suosittelen ehdottomasti kokeilemaan vielä.

Mutta käsittääkseni juurikin sillä penkin asennolla säädetään se kuskin jalkojen asento.


 

Team Laine Verkkokauppa