Kirjoittaja Aihe: Swiss Hutless Vitess+f250  (Luettu 6948 kertaa)

Mikko Savolainen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Swiss Hutless Vitess+f250
« : 11.01.2008 11:23 »
Palaamassa harrastuksen pariin piiitkän tauon jälkeen..

Runko on jostain 90 luvun alkupuolelta. Kuvaa en tähän hätään saa esille.
On ollut silloisessa C luokassa 125 koneella. Ei koskaan kilpailtu, ja siistissä kunnossa.
Muistaakseni soveltui myös f250 luokkaa, taisi olla E. Seissyt käyttämättömänä mulla varastossa kohta 10vuotta :)

Jarrut edessä ja takana, mutta eivät ole paksut tuuletetut joita nykyään näkee, pelkästään rei-itetyt.

Onko kellään tietoa löytyykö tuohon enää mitään osia mistään, esim jarrupaloja tms.
Vai kannattaako vaihtaa jarrut kokonaan uusiin ? Entä onko nykyrungoissa moottoripukin kohdalta runkoputkien välillä joku std jako tms, liekö sama tuossa huttlessissa.

Ja suunnitelmissa siis on f250 moottori+katteet tuohon.
F250

WEBERMAN

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 89
  • Nothing beats the sound of WEBER`s
Vs: Swiss Hutless Vitess+f250
« Vastaus #1 : 08.07.2008 02:10 »
Asia on ehkä selvinnyt jo, mutta merkin myyjältä/maahantuojalta saa varmasti jotain tietoa kai sentään ilman, etteivät myy sinulle heti uutta. Toinen mahdollisuus on kysyä käyttäjiltä.  :) Mukaan vaan, ei meillä( F250 ) ole kuskeista ylitarjontaa, ainakaan kaikkien järjestäjien mielestä. 8)

Mikko Savolainen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Swiss Hutless Vitess+f250 - päivitystä
« Vastaus #2 : 31.08.2009 13:54 »
Laitetaanpa pikkasen jonninjoutavaa tarinaa tähän vanhaan aiheeseen, jospa jollain muullakin lojuu kalustoa vuosien varrelta..

Rakentelin auton siis jokin aika sitte täysin uusiksi, kaikki kävin läpi, jarrut jne. Esim. pääsylinterit olivatkin samat kuin uusimmissa SH:n rungoissa, joten osiakin löytyi, jarrupalat jne. Kone siis on suitsan RM125. No nyt VUOSIEN jälkeen kun otti silmän käteen niin palotila vaati vielä hieman työstöä,(sen PITI olla jo tehty kartingiin..) kaasariin uudet säädöt jne osat, kestää suoraan pumpun paineet ilman ongelmia, bensaylivuotoputket oikeaoppisesti jne pientä säätöä. Pikkasen kun vielä paneutui veden kiertoon niin..

Uusi penkki (kappas kun oli vanha kutistunut:)) uudet renkaat, ja kovaa ajoa. Täytyy myöntää että karting on pitkän tauon jälkeen todella hauskaa! Ja kalusto toimii nyt hyvin. Ja fiilikset on ihan katossa näiden vuosien jälkeen kun menee radalla. Mukavaa kiusata näitä nykyisiä 125 kuskeja  ;D Ja jossei muuta kisaa ole niin hankkimaani Alfano Pro:n kelloa vastaan voipi ajella ;)

Ekat kerrat ajelin kartingia kun just ja just se kypärä sieltä penkin takaa vilkkui.. ja viimesin kisa tais olla 90 luvun alkupuolella muukossa kestävyysajot. Nyt oon siis 33.

Juu ja nälkä kasvaa syödessä ja lisätehon kaipuu on kova.. Eli ehkä sittenkin se F250.

Mutta parannellaan tää kylki ensin, eli kauppaan hakemaan kylkiliivit  :D
 
F250

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Swiss Hutless Vitess+f250 - päivitystä
« Vastaus #3 : 31.08.2009 18:54 »
Laitetaanpa pikkasen jonninjoutavaa tarinaa tähän vanhaan aiheeseen, jospa jollain muullakin lojuu kalustoa vuosien varrelta..

Rakentelin auton siis jokin aika sitte täysin uusiksi, kaikki kävin läpi, jarrut jne. Esim. pääsylinterit olivatkin samat kuin uusimmissa SH:n rungoissa, joten osiakin löytyi, jarrupalat jne. Kone siis on suitsan RM125. No nyt VUOSIEN jälkeen kun otti silmän käteen niin palotila vaati vielä hieman työstöä,(sen PITI olla jo tehty kartingiin..) kaasariin uudet säädöt jne osat, kestää suoraan pumpun paineet ilman ongelmia, bensaylivuotoputket oikeaoppisesti jne pientä säätöä. Pikkasen kun vielä paneutui veden kiertoon niin..

Uusi penkki (kappas kun oli vanha kutistunut:)) uudet renkaat, ja kovaa ajoa. Täytyy myöntää että karting on pitkän tauon jälkeen todella hauskaa! Ja kalusto toimii nyt hyvin. Ja fiilikset on ihan katossa näiden vuosien jälkeen kun menee radalla. Mukavaa kiusata näitä nykyisiä 125 kuskeja  ;D Ja jossei muuta kisaa ole niin hankkimaani Alfano Pro:n kelloa vastaan voipi ajella ;)

Ekat kerrat ajelin kartingia kun just ja just se kypärä sieltä penkin takaa vilkkui.. ja viimesin kisa tais olla 90 luvun alkupuolella muukossa kestävyysajot. Nyt oon siis 33.

Juu ja nälkä kasvaa syödessä ja lisätehon kaipuu on kova.. Eli ehkä sittenkin se F250.

Mutta parannellaan tää kylki ensin, eli kauppaan hakemaan kylkiliivit  :D
 
Pistähän vaikka yv:tä niin katsotaan sulle ne kylkiliivit ja sen jälkeen voidaan alkaa kartoittamaan autoa ensi kaudelle.  :)
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Vs: Swiss Hutless Vitess+f250 - päivitystä
« Vastaus #4 : 31.08.2009 19:49 »
Laitetaanpa pikkasen jonninjoutavaa tarinaa tähän vanhaan aiheeseen, jospa jollain muullakin lojuu kalustoa vuosien varrelta..

Rakentelin auton siis jokin aika sitte täysin uusiksi, kaikki kävin läpi, jarrut jne. Esim. pääsylinterit olivatkin samat kuin uusimmissa SH:n rungoissa, joten osiakin löytyi, jarrupalat jne. Kone siis on suitsan RM125. No nyt VUOSIEN jälkeen kun otti silmän käteen niin palotila vaati vielä hieman työstöä,(sen PITI olla jo tehty kartingiin..) kaasariin uudet säädöt jne osat, kestää suoraan pumpun paineet ilman ongelmia, bensaylivuotoputket oikeaoppisesti jne pientä säätöä. Pikkasen kun vielä paneutui veden kiertoon niin..

Uusi penkki (kappas kun oli vanha kutistunut:)) uudet renkaat, ja kovaa ajoa. Täytyy myöntää että karting on pitkän tauon jälkeen todella hauskaa! Ja kalusto toimii nyt hyvin. Ja fiilikset on ihan katossa näiden vuosien jälkeen kun menee radalla. Mukavaa kiusata näitä nykyisiä 125 kuskeja  ;D Ja jossei muuta kisaa ole niin hankkimaani Alfano Pro:n kelloa vastaan voipi ajella ;)

Ekat kerrat ajelin kartingia kun just ja just se kypärä sieltä penkin takaa vilkkui.. ja viimesin kisa tais olla 90 luvun alkupuolella muukossa kestävyysajot. Nyt oon siis 33.

Juu ja nälkä kasvaa syödessä ja lisätehon kaipuu on kova.. Eli ehkä sittenkin se F250.

Mutta parannellaan tää kylki ensin, eli kauppaan hakemaan kylkiliivit  :D
 
Moro.
Mulla on ensikaudeksi kaksi vaihtoehtoa (tai huomenna kolme ja ylihuomenna neljä). Toinen rakentaa myös 125 Suizasta ja jostain merkki x rungosta joku lelu/harrastepeli. En edes muista mistä se tuli, mutta maaliruiskun se ainakin kohtasi kasausvaiheessa. Runko on kans uusi joka jäi silloin 90 luvun alussa ilman motskaria kun rahat ja into loppui. :'( Se olis se halvempi vaihtoehto. Toisaalta tekis mieli Rotaxia jos se olis kestävämpi. Suizasta (RM) tosin jäi vähän huono maku kun ajoin sillä yhden kisan, seitsemän lähtöä joista yhden kesti maaliin. Sellaine olisi vaan saamaksissa halvalla... Toisaalta taas ei viitsis käyttää koko kesää auton pajattamiseen vaan senkin ajan ajamiseen. Aika kun on vähän rajallista nykyisin.  :-[



Intoa on taas kuin pienellä oravalla. :D Tänä vuonna vaan käpy on ollut jäässä ja hatutus ollut melkoinen. Mutta ens kaudella sitten...

Onneks sai purettua rakentelupaineita kun värkkäsin pikkuneidille tossa ”prinsessa-auton”. Tosin mutteri puuttuu siitäkin, mutta hän on tyytyväinen vielä iskän kauramoottorivoimiin.
Vähän oli renkaat hapertuneet vuosien saatossa, mutta onneks jossain setissä vielä oli henkeä senverran että saatiin auto liikkeelle...

Mitkä fiilekset jäi, kannattiko rakennella? Kannattaako ryhtyä omaan projektiin vai ostanko ihan suosista vaan kilpapelin? (mieli halajaa kyllä kolistelemaan!!!)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2009 18:03 kirjoittanut Old school »
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

mikkom

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
Vs: Swiss Hutless Vitess+f250
« Vastaus #5 : 31.08.2009 20:25 »
Et mikko hirveesti kiusaamaan päässy ;D. Mut jees homma ku se nyt toimii. Ei aina tarvii olla uutta ja hienoo vehettä. Vanhan liitton vehkeetkii toimii 8) Lähetääs joku ilta ruisailee. Nii et varmaa lähe enne ajaa ku saat LIIVIT ;D ;D Taitaa olla kylet sen verra hellät   :'(
Tiedottomuus lisää tuskaa ja kustannuksia

Mikko Savolainen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Swiss Hutless Vitess+f250
« Vastaus #6 : 31.08.2009 21:29 »
C luokassa taisin muutaman kisan vetää aikoinaan, muuten menny ihan harrastamisen puolelle.

Kyllähän sitä helpommalla pääsee kun ostaa valmiin toimivan vehkeen, jos haluu oikeesti ajaa eikä ropata koko aikaa. Maxi olis varmaan hyvä vaihtoehto siihen, jo huoltovälienkin osalta. Ite vaan oon mieltyny noihin vaihteellisiin ja ton "old-scoolin" sai kasaan pienellä vaivalla. Ja on vielä suht siisti ikäisekseen. Toki pitäähän tuossa tsekkailla vähän väliä mikä mutteri on milloinkin tippunu ;D Koko ikänsä kun kädet rasvassa touhunnu ni.. :)

mikkom: aika helvatun kipeeks tuli viime kerralla! kunhan kykenee ni lähetään kruisailee joku päivä, muukkoon?

btw, löysin muuten arkistosta vuodelta '82 lehtileikkeen jossa kerrotaan että:

"Kaiturinpäässä Imatran seurakunnan  ::) mikroautokerhon pojat ajoivat oman kilpailunsa, Alle 7-vuotiaitten nopein oli mikko s ja toisena mikko m, molemmat "herrat" 6-vuotiaita"  ;D ;D"

Todistetusti olen siis joskus jotain voittanu, hahaa ;)

F250


 

Team Laine Verkkokauppa