Tervehdys,
Jatketaampa keskustelua kartin "varustelemista" tässä topicissa.
Keskustelu virisi käyntiin täältä : (ole hyvä ja älä jatka tuota topiccia tällä rakenteluaiheella vaan palaa tänne kommentoimaan)
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,2710.msg10773.html#msg10773Aikoinaan tämä minun tuplakone idea lähti "Outlaw" kisasta. Tämän kisan oli tarkoitus olla moottorisäännöiltään täysin vapaa Raket120 moottorille, siten että aluperäinen sylinteri ja lohkot piti säilyttää. Toteutuspaikkana Tampereen Kaanaa, jossa laitteisiin saataisiin kunnon vauhti päälle.
Siinä pitkin kesän alkua kuultiin varikoilla kuiskuttelua vesiruiskuista, satkujen kampuroista, metanolista jne..
Itselläni oli idea tehdä raksuttimeen mekaaninen ahdin. Luonnollisesti ahdinta ei olisi haettu kaupasta, vaan tutkittu mitä kaikkea käyttökelpoista pajalta romukasoista löytyy.... ja löytyihän sieltä aivan loistava, vain elinikänsä palvellut, reilunkokoinen paineilmakäyttöinen hiomakone.
Ideana hitsata startterin hylsy kiinni kytkimeen, hylsyyn hammashihnan uritus ja hihna pyörittämään modifioitua hiomakonetta koneen edessä. Hiomakoneeseen vielä reilunkokoinen Formula-A:n kaasari annostelua (ja voitelua) hoitamaan.
Salaisen projektin suunnitelmat kantautuivat "järjestäjän" korviin ja homma tyssäsi ahtimien kieltämiseen. Kuulemma liian vaarallisia?
Näin ollen tuli vähän kiire Plan-B:n keksimiseksi ja ajattelin ettei kukaan ainakaan virittämällä tuplaa raketin tehoa joten isketään kaksi vakiokonetta kiinni. Lopputiimini oli koko rakenteluvaiheen epäuskoinen homman toimivuuteen ja tehon lisääntymiseen, mutta ekan koeajon mentyä täysin sutimiseksi 78piikkisellä takaratttaalla hyvinkäällä oli ratkaisu todistettu. (sekä hankintalistalle pienimmät rattaat)
Ei muutakun suunta kaanaaseen ja aamulla katsastuspäällikön luokse ilmottautumaan Outlaw kisaan...... ja kuultiin että ollaan sitten ainoat osallistujat....
Pahuksen pullanössö pumpulitisut olivat vain paukutelleet henkseleitä, mutta tositoimiin ei virimiehistä ollutkaan.
Noh ruvettiin ehdottelemaan että päästäänkö raksutinkisaan kun meidän auto periaatteessa täyttää säännön jossa sanotaan että SYLINTERIN palotila min 16.5ml ja olin jättänyt huoletta 17.5ml molempiin pannuihin. Missäänhän ei taideta edelleenkään sanoa ettei rugossa saisi olla KAHTA sylinteriä.
Katsastuspäällikkö katseli laitetta tovin hyvin hiljaa silmät tapillaan ja oli kilpailujohtajan kanssa sitä mieltä että saadaan ajaa suoravetoisten 100cc ja puolikkaiden kanssa jos vehkeemme pysyy kasassa 3 kierroksen testiajon... Jostain syystä tyhjensivät radan testiajon ajaksi.
Pysyi kasassa ja hauskaa oli !!
Voi mennä jonkin aikaa ennekuin kukaan rikkoo Kaanaassa meidän R120 rataennätystä.
Outlaw tapahtuma voisi olla hauska järjestää, mutta kisaa siitä ei ehkä kannattaisi tehdä, koska myös pikkulaitteista saisi aivan mahtavia rakennelmia aikaan.
Esim: Nelivetoinen kartti toteutettuna siten että olkavarsissa kyyhöttäisivät Raket60cc:set joiden kaasubalanssia säätelisi ohjauspyörän liike. Ulkopyörää kaasutettaisiin enemmän. Loistopeli sateella?