Kirjoittaja Aihe: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt  (Luettu 249099 kertaa)

make1

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #90 : 09.02.2011 22:42 »

Spez:in nastarenkaat:  (nämä 2xICAj:ssa alla)


 ;D

missä noi on nastoitettu? ja mitä kustantaa? renkaat ilmeisesti heidenau ice racer?

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #91 : 10.02.2011 18:03 »
Voihan ristus,

suunnittelin ja hitsailin vasta pisteillä kasaan tolle mun KX500:selle koneelle kierrosputken. Voihan helkutti millanen mörssäri siitä tuli!!! Paisarin suurin halkaisija kun on nyt 15cm niin näyttää irstaalta tykinpiipulta  ;D

Pakko se kai on alkaa kohta tilamaan dynoaikaa että pääsee näkemään miten toi putki rokkaa ja miten paljon siinä on eroa edelliseen mikä on vääntöputki matalille kierroksille. Yritin ottaa omasta mielestäni suunnittelun konservatiivisesti, mutta kyllä löi toi fyysinen putken koko aika ällikällä.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #92 : 10.02.2011 21:30 »
missä noi on nastoitettu? ja mitä kustantaa? renkaat ilmeisesti heidenau ice racer?
Taitaa olla enduroon kisanasta. Maksaisivatko jotain tyyliin 25snt kappale?

Jos pitoisan renkaan haluaa ja pitää halvalla päästä, niin jollain kaverilla oli (nettividossa) helppo ja halpa tee-se-itse -viritys; 428 -koon ketjulle oli tehty saderenkaaseen kaksi uraa. Ketjun läpi lyhyitä puuruuveja, katju tyhjän renkaan ymärille (ruuvit ulospäin) ja paineella kiristys.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2011 21:40 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #93 : 10.02.2011 21:46 »
missä noi on nastoitettu? ja mitä kustantaa? renkaat ilmeisesti heidenau ice racer?
Taitaa olla enduroon kisanasta. Maksaisivatko jotain tyyliin 25snt kappale?

Jos pitoisan renkaan haluaa ja pitää halvalla päästä, niin jollain kaverilla oli (nettividossa) helppo ja halpa tee-se-itse -viritys; 428 -koon ketjulle oli tehty saderenkaaseen kaksi uraa. Ketjun läpi lyhyitä puuruuveja, katju tyhjän renkaan ymärille (ruuvit ulospäin) ja paineella kiristys.
Jos terävempää haluaa niin multa löytysi 0,15 euroa / kpl sorvattuja onttoja titaaninastoja 2000 kpl. Kärki 1,6mm. Jääratapyörän nastoja.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #94 : 10.02.2011 21:48 »
Tai sitten:


 ;D


Pistäppä jari kuvaa miltä touhu alkaa näyttämään?
« Viimeksi muokattu: 10.02.2011 21:52 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #95 : 10.02.2011 22:52 »
missä noi on nastoitettu? ja mitä kustantaa? renkaat ilmeisesti heidenau ice racer?

Muistaakseni helsingissä Hasarin Jukalla. Hinta tais olla 140,- sarja ja nastoja on 110kpl per kiekko, nastapaikkoja on 132. Nastoittamaton runko tulee rahdin ja alvin jälkeen maksaa n. 120e sarja. Eli ei oo ihan halvimmasta päästä, mutta jos ei aja paljalla asfaltilla (köhMKRköh) niin kestää kyllä ihan hyvin. Kolmatta kautta mennään noilla renkailla, tosin 2Xicaj pyörittää sitä tahtia akselia että tahtoo ihan jäälläkin jo hävitä nastoja.

Rengas on mefo, mutta samasta tehtaasta ja samalla pintamuotilla tehty kuin heidenau. Ajattelin tuossa taas muutaman sarjan ensi viikolla tilata...

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #96 : 10.02.2011 23:38 »
....mutta jos ei aja paljalla asfaltilla (köhMKRköh) niin kestää kyllä ihan hyvin.

Ei se asfaltti ollu paljas, siin oli lunta ja soraa päällä.  (mennään vaikka heti kattoon.  ;D )
Ja ainakin mä pidin ne renkaat ALASPÄIN !!    ::)
Homman Pitää Olla Hauskaa

spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #97 : 11.02.2011 08:31 »
ne on ihan samanmuotoiset ylä kuin alapuolelta että älä yhtään yritä  ;D

make1

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #98 : 11.02.2011 21:11 »
missä noi on nastoitettu? ja mitä kustantaa? renkaat ilmeisesti heidenau ice racer?

Muistaakseni helsingissä Hasarin Jukalla. Hinta tais olla 140,- sarja ja nastoja on 110kpl per kiekko, nastapaikkoja on 132. Nastoittamaton runko tulee rahdin ja alvin jälkeen maksaa n. 120e sarja. Eli ei oo ihan halvimmasta päästä, mutta jos ei aja paljalla asfaltilla (köhMKRköh) niin kestää kyllä ihan hyvin. Kolmatta kautta mennään noilla renkailla, tosin 2Xicaj pyörittää sitä tahtia akselia että tahtoo ihan jäälläkin jo hävitä nastoja.

Rengas on mefo, mutta samasta tehtaasta ja samalla pintamuotilla tehty kuin heidenau. Ajattelin tuossa taas muutaman sarjan ensi viikolla tilata...

mulle myös, laitoin yv:tä ;D

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #99 : 11.02.2011 22:59 »
ne on ihan samanmuotoiset ylä kuin alapuolelta että älä yhtään yritä  ;D

On,on. Mut ainakin sun pää otti yläpuolta käyttäessä ensin maahan, eikä solisluusi ollu kovinkaan innostunu järjestelystä.   :o
Homman Pitää Olla Hauskaa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #100 : 12.02.2011 15:32 »
Tältä näyttää nyt:


tj

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 42
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #101 : 12.02.2011 16:33 »
Hienolta näyttää! mites toi putki, näyttäis olevan aika "yhtä puuta" alusta loppuun, tuppaa tollasessa koneessa ravistamaan poikki aika nopeesti jos ei ole jousiliitoksia välissä...?

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #102 : 12.02.2011 16:41 »
No mä tuin putken monesta kohtaa ja takapöntöllä on paljon vapausastetta kun käytin sen tuiksi Uniballeja joihin laitoin vielä kumikaulukset. Sit tuli kanssa jo vahvikehitsattua kaikki saumat joten voihan se olla että toi täristää ittensä poikki, mutta kun sitä ei vaan voi tässä vaiheessa tietää. Teen muutoksia tohon sit jos/kun se hajoaa. Ja pytyssähän toi putki on vaan jousilla kiinni joten se liitos ottaa pahimmat vibrat tosta putkesta pois.

Oli muuten aika outo hioo ton putken saumoja. Siihen kun työnsi rälläkkää lamellilaikalla kiinni ni putki alkoi soimaan. Ei oo aiempien putkien kanssa tälleen vielä käyny mitä oon tehny.

Jälkiedittiä:
Tuli tänä aamuna kanssa lähettyy vielä lisää kokeilulinjalle tän motin kanssa. Ostin neulasäätöisen 44 millisen Mikunin kalvopumppukaasarin ton alkuperäisen 39mm Keihinin tilalle. Toi uus Mikuni on vesijetteihin tarkoitettu ja ulkonäöltään ja toiminnoiltaan kuten mikä tahansa kartin Ibea tai Tillotson tms. Saas nähdä miten lyhyeks tällasen koneen männänvaihtovälin saa (tehdassuositus 80h) kun sitä alkaa kierrättämään useemman tonnin lisää  ;D vai tuleeko jossain vaiheessa vaan "pikku säikähdys" kun mäntä päättää tulla sylinterinkannesta läpi  :o
« Viimeksi muokattu: 13.02.2011 09:17 kirjoittanut JariV »

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #103 : 13.02.2011 09:13 »
Näyttää kovasti - yllätys - kz2 putkelta. Kartio aika saman mallinen, vähän kauempana sylinteristä ehkä. KZ2 toimii oikeastaan vain välillä 10-14krpm. KX taas on parhaimmillaan vakiona 6-7krpm:n paikkeilla, mutta toimii varmaan välillä 4-9krpm? Mites tuon putken kanssa olisi tarkoitus?

Entä meinaatko muulla tavoin laittaa "tikkiin"? Dynokäyräthän tuosta kannattaisi ajattaa molemmilla putkilla ihan mielenkiinnon vuoksi...
« Viimeksi muokattu: 13.02.2011 09:18 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #104 : 13.02.2011 09:20 »
No KZ2 -tyylisyys mulla oli tiedossa mutta kun laskin tätä putkea läpi niin määritin huipputeho 10k rpm. Tarkoitus olis tolla uudella 44mm kaasarilla kierrättää tätä jonnekkin 12.500 paikkeille suunnilleen.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #105 : 13.02.2011 12:45 »
Taitaa vaatia sytkäboxin vaihdon? Aika raju kone tulee tuosta...laita tappokatkaisija helppoon paikkaan :D
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #106 : 13.02.2011 13:07 »
Joo, kartio on kauempana juurikin sen takia että tehopiikki otetaan alemmilla kierroksilla. Tarkoitus mulla olis saada tää laukkaamaan välille 6-11k rpm jos vaan kaikki menee putkeen. Mut ei ne yleensä koskaan mee.

Ostin kanssa tossa juuri V-Force V3 reedit tähän koneeseen, mainostavat 5% tehonlisäystä vakioreediin koko kiekka-alueelle. Saas nähä, 5 prossaa tuntuu vähän korkeelta luvulta mutta useemmalta foorumilta luin juttuja niin porukka on ollut hyvin tyytyväistä. Ja motin mä tein täydellisesti läpi juuri ennen viime kesän ulosajoa, remontilla on käyttöikää kokonaista 15 minuuttia  ;D. Tuli kuitenkin sen mällin jälkeen kokeiltua motti läpi ja käynnistyi hienosti. Tappokatkaisija tulee rattiin  ;D

Sytkäboxista mä en kyllä tiedä että missä vaiheessa sen alue loppuu... täytyy alkaa penkomaan nettiä. Vai olisko jollakulla tietoa hepusta joka tekee boxeja? Yks kontakti mulla ehkä itellänikin on...
« Viimeksi muokattu: 13.02.2011 13:18 kirjoittanut JariV »

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #107 : 15.02.2011 18:58 »
Jälkiedittiä:
Tuli tänä aamuna kanssa lähettyy vielä lisää kokeilulinjalle tän motin kanssa. Ostin neulasäätöisen 44 millisen Mikunin kalvopumppukaasarin ton alkuperäisen 39mm Keihinin tilalle. Toi uus Mikuni on vesijetteihin tarkoitettu ja ulkonäöltään ja toiminnoiltaan kuten mikä tahansa kartin Ibea tai Tillotson tms. Saas nähdä miten lyhyeks tällasen koneen männänvaihtovälin saa (tehdassuositus 80h) kun sitä alkaa kierrättämään useemman tonnin lisää  ;D vai tuleeko jossain vaiheessa vaan "pikku säikähdys" kun mäntä päättää tulla sylinterinkannesta läpi  :o
Jostain luin kokemuksia kalvokaasarista vaihteellisessa. Tulee kuulemma mukavasti tehoja yläkierroksille. Ongelmana säädöt; tuppaa holvaamaan bensaa koneen täyteen kun kelaa monta vaihdetta alaspäin. Mutta kai sen saa toimimaan kun kärsivällisyyttä riittää.

Crossikoneiden kierrokset pistetään ennakolla aika kylmästi poikki hetimiten vakiohuipputehokierrosten jälkeen, jottei hypyissä mene ylikierroksille.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #108 : 15.02.2011 19:10 »
mä en muutoksia tekevistä tiedä, mutta rossiaikanani käyttivät magneti marellin bokseja, joissa ei ollut rajoitinta ollenkaan...ottivat aika kivasti kierroksia... ;D
pari sekuntia liikaa...:D

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #109 : 15.02.2011 21:31 »
Otin selvää tosta KX500:sen boxista. Siinä ei ole rajoitinta. Kiitos awi kontaktista, osoittautui erinomaiseksi! Ja sieltä tuli myös tietoa, että ohjelmoitavalla boxilla saisi lisää kierroksia yläpäähän ennakkoa myöhäistämällä, mutta en ole enää täysin varma että tarvitseeko niitä kierroksia lisää. Uskon joka tapauksessa pääseväni yli 11k ja ison syylarin kautta en usko että mulla tulee ylikuumenemisongelmaa.

Mutta homma jatkuu siis, eli kokeilen tota kaasaria. Mä oon itse asiassa laittanut yhteen mopoon ja yhteen 80cc krossipyörään näitä kalvokaasareita ja olen saanut ne pelaamaan hienosti. Noi edelliset kokemukset mut nyt pisti kokeilemaan tätä tähän viissataseenkin.

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #110 : 28.02.2011 08:53 »
Nyt olis vähän uutta kuvaa MKR:n jääkartista Hyvinkään Rallicross-radalta... oli törkeen hauskaa  ;D

http://vimeo.com/20438810

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #111 : 28.02.2011 17:19 »
Nyt olis vähän uutta kuvaa MKR:n jääkartista Hyvinkään Rallicross-radalta... oli törkeen hauskaa  ;D

http://vimeo.com/20438810

Nice!

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #112 : 28.02.2011 21:15 »

Kiitos TJR videoeditoinnista. Hieno tuli!!
 ;D
Kaiken kaikkiaan hieno päivä. Nyt kesti taka-koneen ketjunkiristyshässäkkä, mutta pienehkönä ongelmana oli kaasuvaijerin jäätyminen. Onneksi vain toisesta koneesta. :P  Vähän vielä kehitettävää siis ...    ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #113 : 28.02.2011 21:17 »

Kiitos TJR videoeditoinnista. Hieno tuli!!
 ;D
Kaiken kaikkiaan hieno päivä. Nyt kesti taka-koneen ketjunkiristyshässäkkä, mutta pienehkönä ongelmana oli kaasuvaijerin jäätyminen. Onneksi vain toisesta koneesta. :P  Vähän vielä kehitettävää siis ...    ;)

Meinaatko että se toinen kaasuvaijeri on siis luotettava  ;)

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #114 : 28.02.2011 22:12 »
Meinaatko että se toinen kaasuvaijeri on siis luotettava  ;)

... kunnes toisin todetaan.  Näinhän me ollaan aina toimittu.  ;D

Ei sentään. Jo olemassaolevien lumisuojien (Tiimarin ilmapalloviritykset) lisäksi on tulossa molempiin vaijereihin lisäsuojausta.
Periaatteella: Tein itse ja säästin.  :P  :D
Homman Pitää Olla Hauskaa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #115 : 01.03.2011 08:51 »
Helkutin hieno video. Vauhtia piisas ja kuvaa oli miellyttävä katsoa.

TB-Racing

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #116 : 01.03.2011 22:03 »
Tuolta KONE
http://www.mega-kart.com/ENG/kartengine.html
Riitäiskö pari tollasta MKR?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #117 : 01.03.2011 22:52 »
Ou Yeee !!
Ajatelkaas: Pari tollasta runkoon kiinni ja 75kg kuskilla kokonaispaino jäisi silti alle 185kg, hevosvoimien ollessa 130hp.
Tuokaa mulle vaan, niin rakennetaan.  <ryntää työkalupakille sekopäisesti nauraen>
 ;D  ;D
Homman Pitää Olla Hauskaa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #118 : 06.03.2011 19:59 »
Tänään Hyvinkään jääspeedway-radalla raikui iloisesti kahden ICAj koneen soinnukas laulu.
Vauhtia piisas ja kivaa oli.  ;D  Jotain matskua saattoi jäädä kameroihin...  ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #119 : 06.03.2011 21:09 »
Tänään Hyvinkään jääspeedway-radalla raikui iloisesti kahden ICAj koneen soinnukas laulu.
Vauhtia piisas ja kivaa oli.  ;D  Jotain matskua saattoi jäädä kameroihin...  ;)

Hauska peli, kiva vetää koko kaarre suunnilleen täydellä vastaohjauksella


 

Team Laine Verkkokauppa