Kartingkeskustelu > Aloittelijoiden kysymykset

Karsta sylinterin kannesta

(1/3) > >>

Reima:
Millä lähtee karsta raketin sylinterin kannesta? Joskus olen lämmittänyt pakoaukon säätimiä toholla ja sitten vaan rätillä pyyhkinyt karstat, mutta pienellä lämmittämisellä raketin karstat ei ole moksiskaan.

WEBERMAN:
Eiköhän siihen löydy aineet . esim Molyltä, Wurthilta, tms erikoistuneilta valmistajilta. Helpottavat varmasti sitkeän tahman poistossa. Sitten ovat nämä perinteiset sitruunahappo, sooda tms keinot. Cokista ( sitä aitoa ) on menestyksekkäästi käytetty jumittuneiden männänrenkaiden irroittamisessa. Ovat vain aikaavieviä. ;)

tuomoeskelinen:
Raksun mukista olen poistanut karstaa kuppimallisella nailonharjalla... eli kuten porakoneeseen kiinnitettävä teräsharja, mutta piikit teräksen sijasta nailonia (tms). Mekaaninen poisto ja lopuksi huuhtelu vaikka bensalla. Harjaa voi pörittää porakoneella tai paineilmapirralla, mitä nyt sattuu reissussa mukana olemaan.

Litkut tahtovat olla hitaita vaikuttamaan, ja monikaan ei toimi lämmittämättä? Jos joku osaa mainita kylmänä nopeasti toimivan nestemäisen karstanpoistajan, minäkin olen erittäin kiinnostunut kuulemaan nimen.

Cokis on sokerilitkua, myös se aito, eikä se liuota muuta kuin hampaita :) Ei moottoriin!

Teemu74:
suolahapolla lähtee tuokin litku. eikä tarvi odotella.

jarit:
WD40 ja jätskitikku on toimiva yhdistelmä kun antaa liota yön yli.
Vähän tiukemmalle karstalle toimiva on Nitromors tms maalinpoistoaine.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta