Kirjoittaja Aihe: varoitus huijarista...  (Luettu 199924 kertaa)

Riipe

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #60 : 20.10.2010 07:23 »
Nyt lähestyi sähköpostiin nimellä Anders Whallbeck, Oulusta.

joo tuo anders kaupitteli mulle kanssa tavaraa.. kun kysyin merkkiä ja kuvaa niin ei kuulu kaverista enää mitään.

ja kertoi myyvänsä tarjousten peruustella koska vie tallissa muka tilaa...

ps. eihä tollasta sukunimeä löydy edes maistraatilta

« Viimeksi muokattu: 20.10.2010 07:30 kirjoittanut Riipe »

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #61 : 03.04.2011 10:52 »
Olkaapa taas tarkkoina, kevät koittaa ja Sami herää markkinoille uusilla nimillä  >:(.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #62 : 03.04.2011 13:08 »
Puhelinnumero 0458759560, VAROKAA!!! Kyseessä huijari, ilmeisesti tämä sama tapaus mistä on ollutkin jo puhetta... Ilmeisesti olen tämän kevään ensimmäinen joka joutuu huijatuksi.


EDIT: Joo, soitin hänen isälleen, sama tapaus kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2011 13:15 kirjoittanut thcroo »
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #63 : 03.04.2011 14:26 »
Voi olla myös eri numeroita. Älkää ostako tuntemattomalta mitään jollette saa maksaa vasta kun tavara tulee ja avata pakettia postin/matkahuollon virkailijan läsnäollessa ennen maksamista.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #64 : 03.04.2011 15:22 »
Voi olla myös eri numeroita. Älkää ostako tuntemattomalta mitään jollette saa maksaa vasta kun tavara tulee ja avata pakettia postin/matkahuollon virkailijan läsnäollessa ennen maksamista.

Totta!!!
Lueskelin foorumia niin siellä oli puhetta että Samilla olis ehdonalainen päällä 3.12.2011 asti...
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

TA

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 256
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #65 : 03.04.2011 15:41 »
No jos on ehdonalainen päällä niin poliisille vaan rikosilmoitus niin saadaan sälli tiilenpäitä lukemaan.
eksyvä ei tietä kysy

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #66 : 03.04.2011 18:24 »
No jos on ehdonalainen päällä niin poliisille vaan rikosilmoitus niin saadaan sälli tiilenpäitä lukemaan.

Sanoi maksaneensa rahat takaisin eri pankista mikä mulla nyt on käytössä. Pari päivää odottele rahoja, jos tulee takaisin niin annan asian olla koska siinä kohtaa ei ole rikosta tapahtunut, mutta jos ei näy keskiviikkoon mennessä niin meen kyllä poliisille heti ja Sami pääsee tiilen päitä lukemaan.
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

ninni

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 99
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #67 : 03.04.2011 18:28 »
vtttu et joku jaksaa yrittää???

jos asuisin lähempänä ni kyl kävisin pikkusen tervehtimässä kyseistä hyypiöö ;)
Jep

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #68 : 03.04.2011 18:33 »
Luulis pojalla olevan sen verran järkeä päässä ettei ala huijauksia tekeen kun on ehdonalainen päällä.... LUULIS AINAKIN!!!! ;D
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #69 : 03.04.2011 19:43 »

Hmmm.. Rikos on tuomittavaa, vaikka se ei onnistuisikaan. Esim pankkirosvot tuomitaan, vaikka keikka menisi karille.
Kyseisen henkilön toiminta on erehdyttämistä taloudellisen hyödyn tavoittelemiseksi, eli Petos.

Heivaa vinkki Poliisin nettivinkkipalveluun: https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/feedbacktip?openform&l=1
Jolloin ainakin asia menee herran ehdollisvalvojan tietoon.
Homman Pitää Olla Hauskaa

Tero S

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #70 : 04.04.2011 10:26 »
Moroo!
Mulle tarjos takapuskuria myös kaveri Raisiosta. Täällä on jo hänen puhelinumeronsakin laitettu näkyviin. Homma meni kiville kun nouto ei käynyt, muutenkin alkoi tuntua kummalta touhulta koko kaupanteko. Kaveri käytti nimeä Mico..
Ilmeisesti pitää tehdä ilmoitus sillä kyseessä oli selkeä petoksen yritys, saadaan kaveri kuriin.


MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #71 : 04.04.2011 22:34 »

Jep. Toivottavasti heppu oppii läksynsä, ennenkuin on koko loppuelämä pilalla. Voi meinaan hieman +30:senä ketuttaa kun tuli toilailtua teininä muutaman satasen tähden.   :-\
Homman Pitää Olla Hauskaa

hanski

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 109
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #72 : 05.04.2011 14:09 »
Huijari on.....nyt nimellä Jami Suosalo...ja numero 0458759560.....kauppas ajohaalaria ja maksu ensin....

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #73 : 05.04.2011 15:00 »
Myös Joonas Nikula taitaa olla yksi salanimi. 040-9669170

Oikea Joonas "Jone" Nikula on ihan eri alan miehiä ja tykkää varmasti tosi pahaa, jos hänen nimeään tämmöisissä yhteyksissä väärinkäytetään. (editoitu)
« Viimeksi muokattu: 05.04.2011 15:58 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #74 : 05.04.2011 15:16 »
Joops, ei löytäneet rahat tililleni, mennään kaikki huomenna jututtaan poliisia niin saadaan pojalle kunnon kakku.
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

make1

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #75 : 06.04.2011 22:44 »
ei opi koskaa,
kun näyttää jatkavan samaa rataa...
noin puolivuotta sitten sain ko:päätöksen, kyseinen henkilo on petoksesta korvausvelvollinen minulle 40€...
tokkopa toi venkula koskaa menee duunii, et voudi silt mitää sais...?


Jep. Toivottavasti heppu oppii läksynsä, ennenkuin on koko loppuelämä pilalla. Voi meinaan hieman +30:senä ketuttaa kun tuli toilailtua teininä muutaman satasen tähden.   :-\


mkaskine

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 87
    • Flandria Kart Finland
  • Runkomerkki: Flandria Kart
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #76 : 06.05.2011 12:44 »
VITTTUUUUUUUUUU

eipä tullu tätä lueskeltua ennenkuin oli myöhäistä. Eli nyt liikkuu nimellä kalle leppälä ja asuinpaikka kaarina.

PS, jos joku tietää tän kaverin oikeen nimen ja osoitteen niin voi mulle paiskata yksityisvietillä.
Ois herralle hiukan asiaa....

mkaskine

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 87
    • Flandria Kart Finland
  • Runkomerkki: Flandria Kart
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #77 : 06.05.2011 17:16 »
juu ilmoitus on tehty poliisille eilen, kiven sisään tollaset paskapäät pitää saada.
Mulle tuo menetys oli onneksi kohtuu pieni eikä aiheuttanut kuin vitutuksen.
Enempi vituttaa jos jollain on mennyt kisoja tai muita sivuun tuollaisen takia..

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #78 : 06.05.2011 17:59 »
Varmaan helvetin ylpeät isi ja äiti...

Tais livetä isillä reippaasti kusta mukaan tehdessä...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

samueloskari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 20
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #79 : 30.05.2011 09:16 »
Noniin,yritystä riittää! Olemme hakemassa mittaria ja eilen tuli varteenotettava tarjous textarina numerosta 0458759560 kertoi olevansa oulusta, onneksi kirjoitin heti haun eniron sivuille ja tulostahan ei löytynyt, eli ehkä prepaid liittymä. Googlellahan numero löytyi, melkoinen julkkis. Koitin myöhemmin soittaa niin numero ei vastaa..olisin vähän härnännyt...
Minun vinkkini muille: ÄLKÄÄ OSTAKO JOS NUMERO EI LÖYDY NUMEROTIEDUSTELUISTA, TODENNÄKÖISESTI PREPAID, ELI LUOTTOTIEDOT MENNEET TAI ALAIKÄINEN, ja GOOGLETTAKAA AINA NIMIKIN JOS SELLAINEN TIEDUSTELUSTA TULEE!

tuomoeskelinen

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 97
    • anttieskelinenracing.net
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #80 : 30.05.2011 11:43 »
on tää kyllä niin vakio aihe jo...

Edelliseen kommentina, että vaikka numeroa ei löydy tiedustelusta ja kauppakumppani olisi Oulusta, ei välttämättä ole kyseessä tämä samainen sankari, josta täällä kirjoitetaan...

Itse poistatin numeroni jo ajat sitten kaikista luetteloista ja julkisista tiedusteluista kun kyllästyin vastailemaan kaiken maailman helppoheikeille ja p****n myyjille. Enkä vieläkään vastaa, jos soittajan numero ei näy.

Ja kaiken hyvän lisäksi asun Oulussa :)


Pekka L

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #81 : 30.05.2011 21:42 »
Ei munkaan numeroa numerohausta löydy, mutta kun googlasin omaa numeroa niin kaikenlaista tietoo löyty.

Kyllä nää huijarit on vaikeita, mutta kun ei pidä kiirettä ostamisella niin kyllä se myyjän luotettavuus löytyy.

Jos mä oon myymässä jotain niin en pidä pahana vaikka kauppa vähän kestäisikin.
Myynnissä on kuitenkin aina tavaraa mitä itse ei enää tarvitse.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #82 : 31.05.2011 09:13 »
Kannattaa olla varuillaan, jos välittömästi ostoilmoituksenne jättämisen jälkeen tulee heti tuntemattomalta henkilöltä soitto, jossa tarjotaan juuri sitä mitä tarvitsette kohtuuhintaan.

Ostakaa tuntemattomilta vain siten, että voitte avata paketin ennen maksua vaikkapa Matkahuollossa virkailijan läsnäollessa ja palauttaa paketin, ellei tavara vastaa sovittua.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #83 : 31.05.2011 09:47 »
Ostakaa tuntemattomilta vain siten, että voitte avata paketin ennen maksua vaikkapa Matkahuollossa virkailijan läsnäollessa ja palauttaa paketin, ellei tavara vastaa sovittua.

Itse en ole ainakaan vielä kertaakaan saanut avata pakettia postissa tai matkahuollossa etukäteen, vaan ensin pitää aina maksaa, eikä rahoja kuulemma saa takaisin.

Toisaalta eipä tämä huijari ole ainakaan tarinoiden perusteella toistaiseksi lähettänyt postiennakkopaketteja, mikä on ihan ymmärrettävää, koska niistä kun joutuu itse maksamaan lähettäessä.

tuomoeskelinen

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 97
    • anttieskelinenracing.net
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #84 : 02.06.2011 07:59 »
Kaupanteon yhteydessä voi myyjää vaatia lisämään matkahuollon tai postin pakettikorttiin 'lisätietoja' kohtaan merkinnän "saa avata ennen lunastusta". Paketin sisällön voi silloin tarkistaa, ja jos se on muuta kuin on sovittu, jättää lunastamatta ja ilmoittaa että palautetaan lähettäjälle.

En kyllä usko, että huijari edes mitään pakettia lähettäisi... edes p***kaa. Laiskuus voittaa?

Itse olen lähettänyt ja vastaanottanut paketteja ennakolla ja ilman, eikä kertaakaan ole tullut mitään muuta kuin oikeaa tavaraa. Välimatkat tahtoo olla niin pitkiä, että on pakko lähetellä. Jos joku ei voi lähettää, jää helposti myös kaupat tekemättä.

Onko näitä huijareita muuten tullut esiin muita kuin tämä yksi, Sinisalo-Wahlbeck? Tästä nyt kuitenkin on jo vuosia vatvottu tälläkin?

samueloskari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 20
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #85 : 02.06.2011 16:20 »
Samimme ostettua mittarin luotettavalta kauppiaalta tampeereelta,hänelle kävi matkahuollon ennakopaketti ja hän merkitsi pakettiin että "saa avata ennen lunastusta", virkailia mainitsi tästä ja katsomme paketin sisälle ennen kuin pankkikorttia höylättiin. Kiitokset tästä vielä myyjälle. Tämän pidemmälle ei oikein kaupan luotettavuudessa pääse näin mh/postin välityksellä.

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #86 : 12.06.2011 21:34 »
Mulle tuli tekstiviestillä kysely englanniksi myytävästä ajoneuvosta. Muutaman tekstarin jälkeen kysyttiinkin jo osoitetta...numero oli suomalainen prepaid ja nimeänsä kaveri ei sanonut missään vaiheessa. Ehdotin tapaamista Ruskeasannan Shellille, mutta siihen kiinnostus loppuikin...

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #87 : 04.07.2011 23:33 »
Koomisia piirteitä tässä kaupankäynnissä, kunhan ei mene lankaan.

Laitoin ostoilmoituksen LKE:stä eilen. Tänään tuli viesti että tarjoa, paikkakunta Turun liepeillä. Ei löydy numerolle nimeä.
Satuin olemaan lähistöllä, mutta kaveri oli juuri lähtenyt yötöihin. Ei siis onnistunut käynti.

No kysyin että minkä väriset kylkimuovit on siinä LKE:ssä? Punaiset vai oranssit.
V: Punaiset
K: 2011 LKE:ssä on oranssit, vai myytkö Comeria? Onko sytkäboxi mukana?
V: Ei kun ne onkin tuossa uudessa oranssit, oli kiirettä kun asiakas oli tuossa. Juu sytkäboxi on mukana.
K: Sininen vai musta boxi? Musta on parempikulkuinen.
V: Musta on.

Lopuksi laitoin viestin: Kaikki boxit on vihreitä. Kiitos yhteydenotosta.

Keskustelu loppui. Kaverin ja numeron voitte arvata.
-petri-

vaarni

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #88 : 05.07.2011 10:43 »
Moi,

Kyllä on pakko ihmetellä miten tätä kaveria ei saa lopettamaan...

Linna tätä kaveria ei ainakaan näytä pelottavan. Onko sillä järki niin jäässä että
ei ymmärrä että joku joskus tulee suuttumaan ja viemään saunantaakse ja ...

No eiköhän siinä geenipooli vaan puhdistu jos näin sattuu käymään.

-Ville

tounison

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 26
Vs: varoitus huijarista...
« Vastaus #89 : 04.08.2011 08:58 »


 

Team Laine Verkkokauppa