Äänestys

Mitä tapahtuu jos KF6 moottorin rakentaa liian hyväksi ja alavääntöiseksi

Kytkin rupeaa luistamaan
9 (60%)
Ei muutosta
5 (33.3%)
Kytkin ottaa paremmin
1 (6.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 15

Äänestys päättynyt: 20.08.2009 02:45

Kirjoittaja Aihe: KF6 Kytkimen luistaminen  (Luettu 6682 kertaa)

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
KF6 Kytkimen luistaminen
« : 10.08.2009 02:45 »
Jos teho ylittää kytkimen kitkavoiman, niin se luistaa. Toi kytkin on alimitoitettu.
Muutama vinkki ennen kuin vastaat.
Ne jotka huoltaa koneensa kerran kaudessa tai standarditavalla, niillä ei ole luisto-ongelmia.
Ne jotka huoltaa koneensa säännöllisesti  ja maksimitehoihin,  niillä on ongelmia.
Männän koko kasvaa kun huolletaan useasti, joka johtaa siihen että  teho ja puristus-suhde kasvaa.


Kun teho kasvaa niin heikennetäänko kytkintä ?
Jaksaako heikkotehoinen moottori luistattaa kytkintä?
Lisäkysymys:
Onko oikein että pitää rakentaa paskoja koneita jotta ei tule hylätyksi?


Miettikää  tota!










Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

kärppä

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
KF6 Kytkimen luistaminen
« Vastaus #1 : 10.08.2009 09:42 »
Aika jännä juttu kun sama kytkin kesti parillan KF2 moottoreissa luistamatta.Tietysti kikkailulla se luisti sielläkin.Kytkin kun on sama kuin viime vuonna KF2 moottoreissa.Niissä on ollut sitten varmaan vähemmän tehoa kuin KF6moottoreissa.

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: KF6 Kytkimen luistaminen
« Vastaus #2 : 10.08.2009 14:11 »
Oletko varma että ei luistanut ? Oliko mittarit kiinni ?
Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: KF6 Kytkimen luistaminen
« Vastaus #3 : 11.08.2009 00:00 »

Kun voima lisääntyy riittävästi, niin kyseinen kytkin luistaessaan kuumenee hyvin nopeasti ja siitä napsahtaa sakara poikki.
Tämä tapahtuu kun kytkimen kitkapinnoille pääsee ketjurasvaa, eikä sillä esim Vihdissä pääse kahta kierrostakaan ja lisäksi kierrosajat ovat ainakin +5sek hitaampia.

Kaksi viikkoa sitten tuhosin Lahdessa yhden kytkimen reeneissä juuri näin.
(en malttanut tulla heti pois....  :-\ )

Vaihtakaa ketjurasva ketjuvahaan joka ei "rihmaannu", eikä siten ajaudu kytkinkellon jäähdytysreijistä kytkimelle.
Pysyy pelitkin siistimpänä. (Lähti rasvapurkit minunkin pakista...)

Nimimerkillä:
"Parilla Leopardilla vuodesta 2002"
(sama kytkin)   ::)

Homman Pitää Olla Hauskaa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: KF6 Kytkimen luistaminen
« Vastaus #4 : 11.08.2009 19:56 »
Pikku koffista ei käpälät paljoo katkeile eikä kytkin pala karrelle..

t SP



Joo, kartin massaa taitaa olla liian vähän...?
Pitäisköhän näistä junnuluokista poistaa "arvokisa" status ja pudottaa ne pelkkään hauskanpitoon ja ajoharjoitteluun?
Nyt saa lapset vähän turhan aikaisin koko maailman varjopuolen suoraan vasten kasvoja.
 :-\

Homman Pitää Olla Hauskaa

Dura

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: KF6 Kytkimen luistaminen
« Vastaus #5 : 19.08.2009 13:27 »
Olis viisain lopettaa nuo kf touhut ,siirtykää takaisin raksuihin  ;D

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: KF6 Kytkimen luistaminen
« Vastaus #6 : 19.08.2009 18:36 »
Lainaus käyttäjältä: Dura/Ronnie
Vaan kun vika on ihan muualla kuin moottoreissa, tai edes kytkimissä.. Ei se tosin ensimmäinen kerta olisi, kun autoluokka pilataan säännöillä tai niiden tulkinnoilla.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2009 18:41 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway


 

Team Laine Verkkokauppa