Kartingkeskustelu > TAG

Rotax-max auton (tai moottorin) paino?

(1/2) > >>

awi:
Moro!

Paljonkos tuommoinen Rotaxi-auto tuppaa painamaan, ts. minkä painoinen kuski pääsee 165kg:n painoihin? Runko ilman moottoria painaa kohtuullisen tarkasti 61kg, joten tällainen 90kg painava pääsisi mittoihin about 14kg:n moottorilla. Eli onko valistunutta arviota painosta heittää, mosa+akku+vesivehkeet+pakoputki? Taidanpa joutua (taas) talveksi laidhutuskuurille...

/Antti

jarit:
Ulkomuistista: Mosa painaa ajokunnossa ilman bensaa 23.4kg

Edit: dang...vähän pieleen. Junnukone on tuo mitä muistelin, Maxin painoksi 23.6kg on oikea vastaus.
http://www.kart-rotax.com/maxengines/125_max.html

Lenkille vai rasvaimuun ?  ;)

awi:
Jahas, tavoitepaino olisi sitten 80kg.. Todellinen paino kun on nyt 92,5+kilo varusteita, pitäisi 8 kuukaudessä hävitä keskimäärin 0,42kg/viikko, eli sellaiset -420 kaloria päivässä..  ::)

Se hyvä puoli tässä on, että sopivasti menisi painoindeksi normaalin puolelle, kun nyt ollaan määritelmän mukaan lievästi lihava. Noissa painoissa meikäläinen tosin näyttää jo nälkämaan lapselta. Sellaista lenkkimäärää ei kyllä polvet kestä, että ruokavaliotta laihtuisin, kun ruokahalu kasvaa kuntoillessa.. Mitenkähän se rasvaimu? :D

bigbear:
Aloitetaan tähän varmaankin jo keskusteltu aihe..

Mikä on painon merkitys TAG luokissa?

Jos kokonaisuuden paino on 165kg ja tehoa 30hv niin tehopainosuhde olisi about 0.1818..hv/kilo ja JOS ja kun kuski painaa 100kg :) niin suhde olisi 0.1626 hv/kg. Tällöin painavakuski tarvitsee 3,6 lisähevosvoimaa saavuttaakseen saman teho painosuhteen :)

Onko joku oikeasti mitannut painon vaikutuksen kierrosaikoihin?

JOV:

--- Lainaus käyttäjältä: bigbear - 20.09.2009 10:30 ---Onko joku oikeasti mitannut painon vaikutuksen kierrosaikoihin?

--- Lainaus päättyy ---
Vertailin omia tällä kaudella Rotax Maxissa ajamiani kierrosaikoja Mika Koskelan Master-aikoihin. Suunnilleen tasatahtia ollaan Mikan kanssa samoilla painoilla ajeltu joten sikäli kohtuullisen vertailukelpoista dataa.
Kuivalla radalla ero oli keskimäärin 0,65 sekuntia per kierros joten kahdeksan kilon painoerolla se tekee 0,081 sekuntia/kilo/kierros.
Painoeron kasvaessa todennäköisesti suhteellinen nopeuserokin kasvaa koska massan liike-energia kasvaa nopeuden neliössä.

Ja ennen kuin edes kysytte, joo olen insinööri (mutta muuten aika terve).  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta