Kartingkeskustelu > Cadet, Mini, Raket, KF6 ja Yamaha

Yamaha kt-100 momentit

(1/3) > >>

Jarpeli:
Moni varmaan niputtaa itse koneensa ja sattuu tietämään koneen kiristys momentit tai paikan netistä mistä voisi katsoa(pdf).
Tärkeimmät mitä nyt pitäisi tietää olisivat sylinterin ja kannen momentit sekä eturattaan kiinnitys momentti.
Jos täälä foorumilla pyörii vaasalaisia tai vaasan lähistöltä olevia. Mistä ostatte/tilaatte koneen osat. Kävin tänää jokaisen puljun läpi missä olis voinu olla osia tohon koneeseen mutta, ei vain löytynyt... Tai no yksi löytyi mutta, toimitus aika oli 2kk.:D

Anttoni:
Yamaha KT-100:n owner's service manualissa sanotaan näin:

Sylinterin momentti 22Nm, kannen momentti 20Nm ja eturattaan kiinnitysmutterin momentti 35Nm.

Jarpeli:
kiitoksia. Tässä olikin tärkeimmät  mutta, tietoa otetaan silti vastaan.

jarit:
Kyllähän Yammun osat saa melkein mistä tahansa karting liikkeestä seuraavaksi päiväksi, matkahuollon kautta.

Hyvin pitkälle noin kun Anttoni kuvasi nuo momentit, mutta kannelle riittää 16Nm. Kiristysjärjestys on "ristiin", alkaen sivulta, siis rattaan tai puolan puolelta.

Veditpä kannen mihin momenttiin tahansa, kiristä se sisäänajon / aukaisun jälkeisen ekan vedon jälkeen: Anna koneen jäähtyä "kädenlämpöiseksi" = 5-10min ja ennen kuin lähdetään radalle uudestaan radalle, vedä pultit uudestaan käyttämääsi momenttiin.
Käytännössä tarvitset siis momenttiavaimen radalle mukaan.

Lisäksi: tarkista eturattaan kiilaura, kampurasta + rattaasta+ kiila että ovat puhtaita ennen kuin alat kiristämään momenttiin. Olen itse halkaissut pari ratasta kun väliin on jäänyt ruuvilukitteen jämiä liikaa jollon ratas menee vähän miten sattuu paikalleen ja halkeaa lopulta kiilaurasta.  Locktiten 602/603 on hyvä aine tuohon paikkaan.

Jarpeli:
Paljokos kt-100:sessa on suositus männänrenkaan välykseksi. Eli jos laittaa renkaan pyttyyn ja mitaa rakotulkilla?
nyt oli n.1mm. eli taitaa olla jo turhan paljon.
Edit: mites noi ajotus kulmat kun säännöissä lukee max 1. imuaukko 158,00 astetta 2. pakoaukko 176,00 astetta 3. huuhtelukanava 119,00 astetta.
Paljonko ne on vakio männällä ja onko kuinka paljon vaikutusta?
Edit2: mitäs meinaa männän sisällä 78703(tarvis tietää tarkka koko) muuta lukua tossa oi ollukaan ja eikös se ollu nuoli pakoaukkoon päin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta