Kartingkeskustelu > Cadet, Mini, Raket, KF6 ja Yamaha
Raket vauhtipyörän tasapainoitus?
(1/1)
Husse:
Kysymys tietäjille. Eli oliko Raket 85:n vauhtipyörän tasapainotus sallittua? Luokitustodistuksesssa ei ainakaan ensi silmäyksellä ollut mitään mainintaa asiasta. Eli pitääkö se tulkita siten ettei saa. Cadetissa se kaiketi on sallittua, ainakin olen nähnyt niin tehdyn ns. "ammattilaisten" toimesta.
Asia kiinnostaa, koska huvikseni mittailin pojan autosta vauhtipyörän tasapainotusta sytytyksen säädön yhteydessä, ja siinä tuntuu olevan aika lailla epätasapainoa, tai sitten maan vetovoima hylkii magneetteja ;) ja magneettien kohta vauhtipyörässä nousee aina ylöspäin.
Terveisin aloittelija
henrik107:
Taitaa olla aika paha rasti tasapainottamisen suhteen.
Liekö edes sallittua?
Husse:
Niin kai se sitten on, ettei vauhtipyörää saa työstää/koneistaa millään lailla. Mutta saako esim. lisätä jonkinlaisen painon vauhtipyörän tasapainottamiseksi? Mitenkäs yleensä, onko kenelläkään kokemuksia vauhtipyörien epätasapainosta Raketeissa, vai onko meillä vaan huono yksilö? Eli kannattaako metsästää esim. uusi pyörä jostain, tai tyytyä osaansa?
Terveisin
Vähän jo viisaampi.
lip51:
Kampiakseli ja vauhtipyörä täytyisi tasapainottaa yhdessä. Ei se paremmaksi tule pelkän vauhtipyörän tasapainotuksella. Säännöt kyllä taitaa kieltää tämän.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
Siirry pois tekstitilasta