Kartingkeskustelu > Cadet, Mini, Raket, KF6 ja Yamaha

kausi budjetti

<< < (2/5) > >>

Kimi:
Moi,
Traileri 1200 eur,
Teltta 4x4 riittää mainiosti.
Lämmin talli on hyvä olla.
Tekniikka on sama, kori ja moottori. Säätöjä tulee vähän enempi, mutta samat kartingista opitut
lain-alaisuudet pätevät myös isoihin autoihin.
Varsinkin kisan prosessit on samat, ilmoittautuminen kitissä, treenit, aika-ajot, katsastus, punnitus.
Samaa se on kuin Karting, mutta tuo laite on erillainen, ihan Rata-SM:n F-kolmosiin asti.

Itse oletin aikoinaan että rata-autoilu on älyttömän kallista. Locost ja mini on ihan ok luokkia, edullisia
ja hauskoja, jopa iskät pääsevät ajaa poikien kanssa kilpaa.
Moottori vaatii vähän enempi osaamista, mutta ei ole mikään mahdoton asia, ja varikolta löytyy apua.

Siinä vaiheessa kun karting alkaa tympäisee, niin tuo on hyvä vaihtoehto, ei tarvitse lopettaa moottoriurheilua, ainakaan kustannusten takia.
Olen nähnyt monta nuorta innokasta kaveria, jotka lopettavat kartingin, mutta hinku ajaa on ihan hirveä.
Näitä voi myös ajaa rinnan.  Ei kartingia tarvitse lopettaa.

Samalla tavalla koitan houkutella lisää kuljettajia myös kartingiin, ja tänä kesänä ainakin toistakymmentä mun kaveria on käynnyt kartingradalla ajattamassa lapsiaan. Tästä lajista sitten siirrytään ajan myötä jokainen ties mihin suuntaan.

Kunhan nyt kerron vaihtoehtoja.

olpe78:
Oolrait!

Hyvähän tuota on esille tuoda, kun en esim. minäkään tuosta lajista mistään juuri koskaan ole mitään kuullu.
Ja samat käsitykset ollu kuin sinulla.

iskä:
ihan hyvä tietää.
meillä kundi on niin innostunut koppiautoista( jokkis, sprintm legends), että jos tuo mini ei tuon arvokkaampi harrastus ole, niin sekin on hyvä vaihtoehto.

awi:
Onkos mini-tonni vs. legends -kustannuksista jollain selkeää näkemystä? Sellaista olen kuullut, että legendsissä rahat menee lähinnä kisaviikonlopun oheiskuluihin. Kai tuossakin tonni/kisa on mahdollista, jos kalusto kestää eikä mukaan laske poistoja autosta.

Renkaat kai tuossa kestää kauden, eikä käytettynä ostetun pelin arvonalenema/vuosi ole tuhansia euroja. Mutta mitäs tuohon roppaukseen muutoin tuppaa menemään? Näyttävät ainakin osumia ottavan melkeen kuin jokkiksessa...

iskä:

--- Lainaus käyttäjältä: Kimi - 03.09.2009 20:47 ---Locost ja mini on ihan ok luokkia, edullisia
ja hauskoja, jopa iskät pääsevät ajaa poikien kanssa kilpaa.

--- Lainaus päättyy ---
laitatko linkkiä, että pääsee tutustuun?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta