Kirjoittaja Aihe: TAG Cup 2010  (Luettu 43099 kertaa)

CHR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
TAG Cup 2010
« : 02.10.2009 18:05 »
Ovatko muut huomanneet AKK:n sivuilla maininnan tästä TAG Cupista? Eli käsitinkö oikein, että vuonna 2010 Cup mestaruuksista ajetaan luokissa Yamaha, F250 ja TAG, ja nämä siis ajavat kaikki samana viikonloppuna samassa paikassa? Rengasmerkkiä ja muita sääntöjä jään mielenkiinnolla odottamaan...

Tässä vielä suora lainaus:
"Formula 250 ajaa CUP-sarjassa yhdessä Yamaha-luokan sekä CUP-sarjan uuden tulokkaan TAG-luokan kanssa."

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #1 : 02.10.2009 19:27 »
Mielenkiintoista.

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #2 : 02.10.2009 22:01 »
Lisätietoja kaivaten...mielenkiintoista tosiaan.
Jos oikein katsoin kisakalenteria, niin CUP kisoja 4 kpl.
Vihti, Kouvola, Ulvila ja Lievestuore (?)

Mitä mieltä olette näiden alustavien tietojen pohjalta, viedäänkö luokkaa tällä oikeaan suuntaan?

Ainakin osan aikuisharrastajista tämä saattaa kyllä karkoittaa TAG:sta.
Tällainen ensikommentti tuli jo muutamalta.

Itselläni tämän pohjalta sarja kyllä vaihtuu...mutta odotellaan vielä tarkempia tietoja.

JTH

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 72
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #3 : 02.10.2009 22:32 »
Ulvilan tilalle Lahti ja renkaaksi YKB.  :P

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #4 : 02.10.2009 22:32 »
Kyllä tuo AKK:n huiskitaan menemään tyyli alkaa tiputtamaan yhtä jos toista luokkaa. Onhan se varmasti hienoa vetää jollain Ulvilan radalla F250-luokan autolla.
Ja kisojen määrä entistä pienemmäksi eli koko kauden aikana neljä kun niitä aiemmin on ollut 5. Kun kaudella 2009 autolle tuli kisaradoilla tunteja n. 10h, niin kaudella 2010 niitä tulee liki 8h. Eipä taida muut kisajärjestäjät kumminkaan F250 luokkaa järjestää.
Jos TAG:ssa on sama fiilis niin eipä se kovin hyvältä tulevaisuus näytä. No SM-varikolla ainakin on entistä enemmän tilaa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JTH

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 72
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #5 : 02.10.2009 23:58 »

Ainakin osan aikuisharrastajista tämä saattaa kyllä karkoittaa TAG:sta.
Tällainen ensikommentti tuli jo muutamalta.

Miksi?

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #6 : 03.10.2009 06:45 »
Eiköhän ihan siksi, että sarjasta tulee "kilpailullisempi" "totisempi". Ei siellä kisoissa varmaan pidetä mitään taukoja formula 1 lähetyksien aikana :)

Toiset tykkää, toiset ei.

TAG-sarjan tulisi olla suomessa harrastesarja. Minkä toki voi ihan tosissaan ottaa ja teknisiä sääntöjä noudattaen, mutta kuitenkin niin edulliseksi se pitäisi säännöillä muokata, kuin mahdollista. Tänä vuonna sarja oli menossa takaisin oikeaan suuntaan. Ainoa mikä harmitti oli renkaan kallis hinta.

Tän suuntaset itkuthan ei oo, ku persaukisteten puhetta. Rahaa, jos olisi, niin millään ei ois mitään väliä.

Ja renkaaksi Vega :) ja Setti/kisa ei vararenkaita. Tällä renkaalla ne konekohtaiset painotkin aikoinaan aseteltiin....vissiin.


Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #7 : 03.10.2009 07:59 »
Näin juuri. Todennäköisesti touhusta tulisi kilpailullisempaa, enemmän aikaa
vievää (pitkät viikonloput, pidemmät kisamatkat) ja kalliimpaa. Toki luokan
arvostus, näkyvyys yms. kasvavat, tulospalvelu/tiedotus ym. oheistoiminteet pelaa jne.
Toivottavasti yhdessä jammujen ja F250:n kanssa tulee hienoja tapahtumia, joissa on paljon osallistujia.

Toisille käy, toisille ei. Painotus tulisi luultavasti olemaan enemmän nuorten kilpaluokkana
kuin vanhempien harrastajasarjana...mutta odotellaan infoa lisää ennenkuin tehdään
liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2009 08:40 kirjoittanut Jarno_71 »

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #8 : 03.10.2009 09:32 »
Tuosta aikuisharrastajan määritelmästäni vielä. Itse tarkoitan sillä
TAG Senior ikäisiä kuljettajia eli yli 3 -kymppisiä. Osalla ko. ryhmästä saattaa
olla vähemmän haluja viettää pitkä viikonloppu kisoissa...on perhettä
yms. joka aiheuttaa haasteita ajankäytön kanssa. Tästä ryhmästä
sain nuo ensikommentit uudesta TAG -konseptista.

CHR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #9 : 03.10.2009 09:42 »
Kyllä aivan, näin tämän ymmärsin, mutta toin vain oman näkemykseni asiasta esille. Ymmärrän sen, että te "kolmekymppiset harrastelijat" ette varmasti tästä uudistuksesta tykkää.

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #10 : 03.10.2009 09:44 »
No tossa on just ne kaksi näkökohtaa.....

Eihän sarjaa voi mitenkään saada kaikille täydelliseksi, mutta kunpa vaan saisivat mahdollisimman paljon autoja viivalle. Se on ehkä se tärkein juttu. Kisoissa on kiva olla, jos kuskeja on paljon. Silloin löytyy kaikille se "pahin" vihollinen oli sitten taistossa sija 33 tai 1.

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #11 : 03.10.2009 10:10 »
Kyllä mäkin näkisin tämän enemmän huonoa kuin hyvää ihan vain näin ei kilpailevana aikuisharrastajana, matkat pitenee ja homma ei ole enää niin leppoisaa ja rentoa.

No onneksi vaihtoehtona rennommin ottaville kilpailuhenkisille kuljettajille on aina merkkikohtaiset sarjat.

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #12 : 03.10.2009 11:00 »
Jep. Toivottavasti Vortex Rokeille saadaan taas takaisin myös oma merkkikohtainen sarja.
Rotaxeilla ja Leopardeilla sellaiset jo ovat.

Sigfrid

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 280
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #13 : 03.10.2009 14:42 »
Mulla sellainen käsitys että TAG suomensarjaa ei kuitenkaan haudata tämän Tag cupin takia.

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #14 : 03.10.2009 15:29 »
"Kartingin arvosarjat päivittyvät hieman luokkien osalta kaudella 2010. SM-sarjassa KF3- ja KZ2-luokat ajavat viiden osakilpailun SM-sarjan. KF2-luokassa osakilpailuita on neljä, kun KF1 (kerrasta poikki SM) vie yhden osakilpailun. Formula 250 ajaa CUP-sarjassa yhdessä Yamaha-luokan sekä CUP-sarjan uuden tulokkaan TAG-luokan kanssa.

Lisää ensi kauden kilpailu- ja arvosarja-asioista, rengassäännöistä ja niiden taustoista sekä kuljettajakyselyn tuloksista on luvassa vuoden viimeisessä AKK-Motorsportin jäsenlehdessä joka kolahtaa postiluukuistanne 20.11.2009. Teksti: Jani Backman, AKK-Motorsport ry"

Toivottavasti eri sarjojen järjestäjät infoavat mahd. aikaisessa vaiheessa vuoden 2010 kisoista,
jotta harrastajat voivat varautua tulevan kauden karkeloihin ajoissa, kuka sitten minkäkin luokan valitsee.


TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #15 : 03.10.2009 18:18 »
Eri moottorien painorajoja voisi samalla tsekata hieman tasapuolisemmaksi kaikille radoille...

JTH

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 72
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #16 : 03.10.2009 18:27 »
Mulla sellainen käsitys että TAG suomensarjaa ei kuitenkaan haudata tämän Tag cupin takia.

Ei varmaankaan. Eihän se ollut mikään virallinen TAG-sarja, kun säännötkään eivät olleet yhtenevät AKK:n sääntöjen kanssa. Joten miksi ei sitä voisi jatkaa. Kilpailut yksipäiväisinä viikonloppukisoina, niin on 2010 vielä enemmän kuskeja kisaamassa!  ;)

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #17 : 02.11.2009 17:16 »
http://akk.smartpage.fi/fi/saantokirja2010/

AKK 2010 sääntökirjassa lisää uudesta TAG Cupista.

Mm. Nelareilla saa ajaa, ikäraja 16 vuotta, renkaana Maxxis SLR ja SLW,
painot 2009 mukaisesti.

melkkis

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 190
    • mKartTeam
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #18 : 03.11.2009 14:42 »
Aika älytön valinta mielestäni tuo Maxxis ylipäätänsä.. Ainakin hg3:sta jäi semmonen maku renkaasta, että ei oo kovin pitkäkestoinen ja ihan liian ylihinnoiteltu rengas hinta/laatusuhteeltaan.. Se oli kisa ja pari kiekkaa treeniä ja roskiin.

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #19 : 03.11.2009 14:48 »
Ja aika-ajoissa uusilla pääsi pari kierrosta ihan maisemaan, vanhoilla ei tarvinut edes yrittää pysyä vauhdissa

Aika älytön valinta mielestäni tuo Maxxis ylipäätänsä.. Ainakin hg3:sta jäi semmonen maku renkaasta, että ei oo kovin pitkäkestoinen ja ihan liian ylihinnoiteltu rengas hinta/laatusuhteeltaan.. Se oli kisa ja pari kiekkaa treeniä ja roskiin.

Jarppis

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 44
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #20 : 03.11.2009 15:02 »
Aika älytön valinta mielestäni tuo Maxxis ylipäätänsä.. Ainakin hg3:sta jäi semmonen maku renkaasta
Vähän samakuin haukkuisin Bridgestonen, paska rengas, YJA oli nopee 10 kiekkaa, sit se suli alle... haloo...

SLR rengasta kovin ainakin kehuttiin AKK:n rengastesteissä, syy miksi sitä ei valittu esim Yammuun, sitä en tiedä. Ja ei ole lähelläkään SLCtä, kuulopuheiden perusteella pidoltaan YKC:n luokkaa, kestävä ja järkihintainen.
Ja kyllä HG3 suht kestävä on, kaikki renkaathan nyt on nopeita alkuun, mut kyllä meillä ainaki tasapainoisella autolla on pystynyt ajaan HG3:lla pitkään.

Tosiaan TAG-Suomensarjaa ei haudata AKK:n Cupin takia, vaan jatkamme valitsemallamme tiellä, kehittäen sarjaa teidän mielipiteiden avulla.
If it has wheels or skirt, I can't afford it

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #21 : 03.11.2009 16:53 »
No nyt tuli valaistusta tohonkin. Jatka sinä Jarppis kyselyjä ja infoilua suomensarjasta.

Ja minä pyydän, että Aku Ankan autolla ajeleva kirjoittelija ei kirjoita mitään TAG suomensarjaan liittyviä asioita omalla "käsialallaan", koska kiinnostus tekstin lukuun loppuu kaikkien niitten pilkkujen ja hymiöiden takia!!
Siellä tekstissähän saattaa olla jotain asiaakin, mutta en jaksa keskittyä lukemaan moista sotkua. Pyydä vaikka joku muu kirjoittamaan.
Jos suutuit, niin olen pahoillani. Tää nyt on vaan mun mielipide....ehkä jonkun muunkin.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #22 : 03.11.2009 21:41 »
Nyt kun tuota sääntökirjaa tuli selattua, niin tuli kiinnitettyä huomiota noihin painoihin ja moottoreihin. Mikä tuo Vampire V2 on, kun valmistajan sivuilla mainitaan vain Vampire VT250 ja R -moottorit?
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JTH

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 72
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #23 : 03.11.2009 22:12 »
Nyt kun tuota sääntökirjaa tuli selattua, niin tuli kiinnitettyä huomiota noihin painoihin ja moottoreihin. Mikä tuo Vampire V2 on, kun valmistajan sivuilla mainitaan vain Vampire VT250 ja R -moottorit?

V2 = VT250

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #24 : 03.11.2009 23:12 »
Nyt kun tuota sääntökirjaa tuli selattua, niin tuli kiinnitettyä huomiota noihin painoihin ja moottoreihin. Mikä tuo Vampire V2 on, kun valmistajan sivuilla mainitaan vain Vampire VT250 ja R -moottorit?

V2 = VT250
Eikös tuolla R:llä sitten saa ajaa, kun se näyttää olevan vielä VT250:stä tehokkaampi (=korkeampipuristeinen malli)?
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JTH

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 72
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #25 : 04.11.2009 00:03 »
Nyt kun tuota sääntökirjaa tuli selattua, niin tuli kiinnitettyä huomiota noihin painoihin ja moottoreihin. Mikä tuo Vampire V2 on, kun valmistajan sivuilla mainitaan vain Vampire VT250 ja R -moottorit?

V2 = VT250
Eikös tuolla R:llä sitten saa ajaa, kun se näyttää olevan vielä VT250:stä tehokkaampi (=korkeampipuristeinen malli)?

Ei saa. Ärrässä korkeampi puristussuhde ja isompi kaasari.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #26 : 04.11.2009 02:04 »
Nyt kun tuota sääntökirjaa tuli selattua, niin tuli kiinnitettyä huomiota noihin painoihin ja moottoreihin. Mikä tuo Vampire V2 on, kun valmistajan sivuilla mainitaan vain Vampire VT250 ja R -moottorit?

V2 = VT250
Eikös tuolla R:llä sitten saa ajaa, kun se näyttää olevan vielä VT250:stä tehokkaampi (=korkeampipuristeinen malli)?

Ei saa. Ärrässä korkeampi puristussuhde ja isompi kaasari.
Onko kenelläkään tietoa sitten miksi juuri tuo VT250 on valittu sallituksi, eikä ns. kisakonetta eli R-mallia?
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

melkkis

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 190
    • mKartTeam
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #27 : 04.11.2009 10:53 »
varmaan siks et se ois liian tehokas verrattuna noihin muihin TAG-luokan koneisiin. Vampire VT250 koneellakin painot lähentelee jo 190 kg:tä..

iso A

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #28 : 04.11.2009 11:51 »
se on muuten sillä lailla, että oli vampire malli mikä tahansa, niin mettään menee. Liikaa voimaa ja sillä sipuli.

Muistan viikinki trophyn muutaman vuoden takaa. Vampire heppu ajo puolet porin pääsuorasta nurmikolla, vaan oli kuitenkin ennen maxia suoran päässä. Ohi ei päässyt muuallakaanå vaikkei se vampire ollu oikein hallinnassa missään vaiheessa.

Ja jos en ihan väärin muista, ennen yhden jarruttoman vampire auton tuloa tag sarjaan, oli osallistujia likemmäs 60.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: TAG Cup 2010
« Vastaus #29 : 04.11.2009 13:07 »
varmaan siks et se ois liian tehokas verrattuna noihin muihin TAG-luokan koneisiin. Vampire VT250 koneellakin painot lähentelee jo 190 kg:tä..
Painoillahan noita tehoja tasoitellaan muutenkin, miksi ei tuossakin niin voisi tehdä. Ja tuo 190kg sallisi vielä nelipyöräjarrut.
Mites sitten kun tuo SwissAuto 250 ei ole listoilla ja silläkin on näemmä ajettu näitä TAG-sarjoja. Nyt sillä ei saa Cupia enää ajaakaan?
Jotenkin tuntuu että tuo uusi sääntökirja meni taas muutaman vuoden taaksepäin, sääntökohtia on jätetty pois edellisistä, vaikka ne sinne kuuluisi. Eli sarjasäännöillä taas tehdään noita korjauksia.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa


 

Team Laine Verkkokauppa