Kirjoittaja Aihe: Huijausta ostopuolella ?  (Luettu 8065 kertaa)

shikaani

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 61
Huijausta ostopuolella ?
« : 12.12.2009 21:23 »
Taisin joutua sahatuksi ???, olen parikertaa (nyt ilmeisesti tyhmyyttäni vaikka tiedän pelin hengen) heittänyt muutaman kympin (postikulut) myyjille , joilta olen ostanut tavaraa. Ekalla kerralla , kun ostin rungon homma pelitti hienosti, kun myyjä joutu tekemään töitä pakatessaan rungon osiinkin, mutta nyt taisi tulla turpaan. Kyllä stana ihmiset ovat hanakoita tekemään aika kovasti töitä muutaman kympin takia jos epäilyni osoittautuvat oikeaksi niin laitan tarkempaa dataa tapauksesta. ELI EI MITÄÄN ENNAKKOON IKINÄ jos tämä meni näin ja jos (toivottavasti) olen väärässä laitan pahoitteluni, mutta tässähän ei ole myyjän  nimeä (vielä) eikä sitä löytynyt googlestakaan tai muilta foorumeilta. Homma kyllä etenee ensiviikolla se on varma.
Mulla on yksi kehitysehdotus, jonka laitan tonne myyntifoorumin kehitysosastolle.
Tehoa ei ole koskaan liikaa - voima korjaa virheet

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Huijausta ostopuolella ?
« Vastaus #1 : 12.12.2009 21:30 »
Taisin joutua sahatuksi ???, olen parikertaa (nyt ilmeisesti tyhmyyttäni vaikka tiedän pelin hengen) heittänyt muutaman kympin (postikulut) myyjille , joilta olen ostanut tavaraa. Ekalla kerralla , kun ostin rungon homma pelitti hienosti, kun myyjä joutu tekemään töitä pakatessaan rungon osiinkin, mutta nyt taisi tulla turpaan. Kyllä stana ihmiset ovat hanakoita tekemään aika kovasti töitä muutaman kympin takia jos epäilyni osoittautuvat oikeaksi niin laitan tarkempaa dataa tapauksesta. ELI EI MITÄÄN ENNAKKOON IKINÄ jos tämä meni näin ja jos (toivottavasti) olen väärässä laitan pahoitteluni, mutta tässähän ei ole myyjän  nimeä (vielä) eikä sitä löytynyt googlestakaan tai muilta foorumeilta. Homma kyllä etenee ensiviikolla se on varma.
Mulla on yksi kehitysehdotus, jonka laitan tonne myyntifoorumin kehitysosastolle.
Tiedot ylläpitoon, jos nimimerkki ostaja löytyy siis täältä.
Vinkkinä kannattaa tutustua sivustoon www.jemma.fi
Joulukuun ostot ja myynnit näyttävät olevan joulukuun täysin ilmaisiakin eli edullista kokeillakin. Itse käytän kaupassani saman toimijan verkkomaksupalveluja ja homma on toiminut loistavasti. Itse Jemmaa en ole vielä kokeillut.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

shikaani

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Huijausta ostopuolella ?
« Vastaus #2 : 12.12.2009 21:35 »
Hyvä idea Laine. Toi on melkein must homma. Tai sitten ostan kamani uutena niin pääsee tästäkin ongelmasta.
Tehoa ei ole koskaan liikaa - voima korjaa virheet

Discovery

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 38
Vs: Huijausta ostopuolella ?
« Vastaus #3 : 13.01.2010 18:09 »
Osto ja myynti puolella 3 tapaa jolla voi varmistaa hyvän ja varman kaupankäynnin.
1. Käteinen ja toimitus ostohetkellä.
2. Jos joutuu toimittamaan tavaran jonnekin päin Suomea niin Matkahuolto. Annat tarvaran MH kuljetettavaksi ja maksun hoitaa vastaanottaja. Eli vastaanottaja maksaa tavaran ja kuljetuksen hakiessa. Maksu tavarasta myyjälle tulee suoraan tilille MH suorituksena.
3. Jos joutuu toimittamaan tavaran jonnekin päin Suomea niin Posti. Tavarat postiin ja maksun postiennakolla. Tässäkin tapauksessa maksun hoitaan vastaanottaja hakiessaan postista kamat. Eli vastaanottaja maksaa tavaran ja kuljetuksen hakiessa. Maksu tavarasta myyjälle tulee suoraan tilille Postin suorituksena.

Kaikissa tapauksissa ostaja saa tavarat ja myyjä rahat.
Eli ei koskaan rahaa etukäteen, eikä tilanteissa jossa tavara ei ole samassa vaihdossa sinun kädessäsi.

Sitten on tietenkin uuden ostaminen luku sisänsä.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Huijausta ostopuolella ?
« Vastaus #4 : 13.01.2010 18:26 »
Osto ja myynti puolella 3 tapaa jolla voi varmistaa hyvän ja varman kaupankäynnin.
1. Käteinen ja toimitus ostohetkellä.
2. Jos joutuu toimittamaan tavaran jonnekin päin Suomea niin Matkahuolto. Annat tarvaran MH kuljetettavaksi ja maksun hoitaa vastaanottaja. Eli vastaanottaja maksaa tavaran ja kuljetuksen hakiessa. Maksu tavarasta myyjälle tulee suoraan tilille MH suorituksena.
3. Jos joutuu toimittamaan tavaran jonnekin päin Suomea niin Posti. Tavarat postiin ja maksun postiennakolla. Tässäkin tapauksessa maksun hoitaan vastaanottaja hakiessaan postista kamat. Eli vastaanottaja maksaa tavaran ja kuljetuksen hakiessa. Maksu tavarasta myyjälle tulee suoraan tilille Postin suorituksena.

Kaikissa tapauksissa ostaja saa tavarat ja myyjä rahat.
Eli ei koskaan rahaa etukäteen, eikä tilanteissa jossa tavara ei ole samassa vaihdossa sinun kädessäsi.

Sitten on tietenkin uuden ostaminen luku sisänsä.

Ja kuitenkin tapauksessa 2 sekä 3 on riski että ostaja ei lunastakaan lähetystä jolloin kuluja tulee heti, lähetyskuluista riippuen paljonkin. Tämä on ollut aina yritysten riesana ja näyttää nykyisin olevan myös yksityisten välisessä kaupassa.

Ja onhan tuossa kohdassa 1 tavattu joskus väärääkin rahaa, joten mikään noista ei ole täysin aukoton.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Huijausta ostopuolella ?
« Vastaus #5 : 13.01.2010 22:52 »
Ja onhan tuossa kohdassa 1 tavattu joskus väärääkin rahaa, joten mikään noista ei ole täysin aukoton.

Ettei vaan menis pilkunviilamiseks kommentit ;D
voihan toi noinkin olla. muta jos alalla on huijaamista, on kyse enemmän ajasta, milloin se väärä raha tulee kohilleen.
itellä kaksi kertaa, mutta ei netti kaupoilla.
.

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Huijausta ostopuolella ?
« Vastaus #6 : 27.01.2010 21:05 »

Niin se väärän rahan kohalle sattuminen tälläsissä foorumi kaupoissa yhtätodennäköistä kun sen saaminen kapan kassalta. ;D


ja väärin meni ;D
isossa osaa kauppoja on setelin tunnistimet ja niissä kaupoissa on varmasti oikeaa rahaa takaisin.
tänne rekkautuneista  ei monellakaan ole tunnistinta ja jos on, niin se ei ole mukana kauppoja tehdessä ;D
viranomaisetkin ovat huomanneet uuden "työsaran"
.


 

Team Laine Verkkokauppa