Kartingkeskustelu > Aloittelijoiden kysymykset

Partner 55 kone birelliin

(1/1)

hottinen:
elikkäs ollaan laittamassa vanhaan birellin runkoon partner 55 moottoria. veto on hankala saada kun vetoakselissa ei ole kiilaa ei booreja. onko hyviä ideoita millä saisi eturattaan kestämään? riittääkö partnerin 55 voima liikuttamaan edes runkoa suoravetoisena? mahdollisuus olisi myös käyttää keskipakokytkintä, kumpi parempi? mikähän mahtaa olla normaali ketjujako kartingautossa? ja mikä ois kova ratasvälitys suoravetoselle vehkeelle?

awi:
Ketju on tyyppi 219, 7.774x4.6mm. Välitys voisi olla hatusta vedettynä luokkaa 1:0,125, eli esim. rattaat 10/80. En tosin tiedä paljonko tuossa on tehoa ja paljonko se kiertää ja missä olisi tarkoitus ajaa, joten aika karkealla tasolla. Joka tapauksessa takarattaan koko pitää tietty olla selvästi pienempi kuin renkaan, joka rajoittaa eturattaan koon melko pieneksi.

Vertailun vuoksi Cadeteissa, eli raket60 moottorissa on 2.8hp ja sillä ajetaan 9-vuotiaaksi asti, minimipaino on 85kg.

Jos akselissa riittää pituutta ja paksuutta, niin helponta vois olla koneistaa se samanlaiseksi kuin raket 60:n kampiakselin pää ja pistää keskipakokytkin kiinni. Tai sitten juoutuu koneistuttamaan jonkin holkkipatentin.

hottinen:
kiitos avusta! taitaa lentää mäkeen tuo partner 55 ja ettiä jostain vaikka roket120 moottori, kun kampurankaan päätä ei oikeen voi koneistaa kun on niin lyhyt ja ohut.. oisko ideoita mistä halvalla raket120? budjetti jossain 100e luokkaa...

awi:
Taitaa olla, ettei r120 tuohon hintaan irtoa...

hottinen:
no pitää sitten ehtiä joku 150cc kiinanihme :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta