Kartingkeskustelu > Formula 250

F 250 -luokassa kilpaileminen...

(1/25) > >>

fmondeo:
Olisin kiinnostunut aloittamaan F250-luokassa kilpailemisen(aikaisempaa kilpailukokemusta ei ole)...

Lähinnä haluaisin tietoa, millaisella kausibudjetilla tiimit kilpailevat?

Lisäksi kaipaan tietoa, mistä Kart runkoja saisi "hommattua"... Käsittääkseni Runkothan ovat samoja kuin SUPERKARTeissa eli NS. "pitkiä"...
Muustakaan INFOsta ei ole haittaa, sillä todennäköisesti en ole huomioinut jotain asiaa(ja onhan siitä apua varmasti muillekkin kuin minulle).

Koneeksi olen ajatellut Hondan tai Yamahan nelaria.

Muusta ei vielä olekkaan tietoa.... tavoite olis kilpailla(täysikausi) viimeistään 2012 tai 2013...

Team Laine:

--- Lainaus käyttäjältä: fmondeo - 06.02.2010 19:34 ---Olisin kiinnostunut aloittamaan F250-luokassa kilpailemisen(aikaisempaa kilpailukokemusta ei ole)...

Lähinnä haluaisin tietoa, millaisella kausibudjetilla tiimit kilpailevat?

Lisäksi kaipaan tietoa, mistä Kart runkoja saisi "hommattua"... Käsittääkseni Runkothan ovat samoja kuin SUPERKARTeissa eli NS. "pitkiä"...
Muustakaan INFOsta ei ole haittaa, sillä todennäköisesti en ole huomioinut jotain asiaa(ja onhan siitä apua varmasti muillekkin kuin minulle).

Koneeksi olen ajatellut Hondan tai Yamahan nelaria.

Muusta ei vielä olekkaan tietoa.... tavoite olis kilpailla(täysikausi) viimeistään 2012 tai 2013...

--- Lainaus päättyy ---
Runkoja saa melkein miltä merkiltä tahansa, mutta meiltä toki saat vaikka koko auton ja ennen kaikkea parasta tietoa kyseisestä luokasta.
Rungot ovat siis KZ-luokan runkoja, ei Superkartin delta-runkoja. Vaikka ulospäin autot käyttävätkin paljon Superkartista tuttua tekniikkaa, niin erot ovat kuitenkin huomattavat.

Meillä on jo valmistettu myyntiin tarkoitettuja osia F250-luokan autoja varten, jotta aloittaminen olisi mahdollisimman helppoa ja kaikkia noita osia saa myös kisapaikoilla, joten tukikin on taattu.

Soittele vaikka numeroon 040-8200085 ja kerron lisää. Erikoisosia, runkoja ja katteita löytyy osoitteesta shop.teamlaine.fi.

Budjetti vaihtelee kovasti. Toiset ajavat todella pienellä budjetilla ja toiset taas pistävät hieman enemmän rahaa ajamiseen. Yhteistä kuitenkin kaikilla on että ajaminen on hauska harrastus aikuisiässä.

fmondeo:
Joo totta nuo katteet tekee kyllä runkon arvioinnin vaikeaksi...

No mitäs Luokan kuskit ovat mieltä Yamahan 450cc 4tahti koneesta... tarkoituksena olis hommata -09 kone... KOKEMUKSIA??

fmondeo:
Missähän hinnoissa olis käytetyt runkot??

Itse oon nimittäin miettiny tän näköistä kartia rakentavani...
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ben_Willshire_GP1.jpg

Enkä tälläistä tyypillistä "kuplaa" F250 kartia
http://www.formula250.fi/assets/images/IMG_0214.JPG

Muuten mistähän löytäs tarkempia teknisiä tietoja F250 säännöistä??
Onko tuo "pitkällä" runkolla tuo ylemmän linkin kuva??
Lisäksi olis kiva tietää miten nuo vaihteet on toteutettu YLEENSÄ?? manualisesti kepillä vai NS. nappivaihdein?

Itse olen ajatellu ensimmäisen kauden budjetiksi noin 10 t€ ja sen jälkeisille kausille noin 7 500€(+sponsoroinnit, mikäli niitä tulee).
Onko Budjetti liian "niukka"?? tiedän että uuden F250 KARTin hankkimiselle se ainakin on tiukka, mutta uskoisin sen olevan aika hyvä mikäli ei laske käytetyille tunneilleen/HIELLE/kyyneleille HINTAA...

Team Laine:
Meiltä löytyy kolmen tonnin pintaan uusiakin runkoja, joten vanhan rungon hankkiminen ei välttämättä ole järkevää, jos sitten ei satu olemaan jo valmiiksi rakennettu auto.
Yamahan nelarikone on varmasti ihan ok sekin, Hondan nelarista tosin on kokemuksia enemmän eli vuodesta 2004 karting-käytössäkin.

Noissa kuvissa ylempi on takapuskurinkin perusteella Superkart-runko, kun taas alempi on F250-luokan runko (Tonterin auto). Sivukatteet ovat molemmissa lähes samasta muotista, ylemmässä vain katteen sisäisellä jäähdyttäjällä. Ylemmässä on myöskin käytetty Anderssonin etukatetta, josta toki löytyy muotti Suomestakin, mutta tuo Tonterin auton PVP-malli on Suomessa pääosin käytössä. Tuossa Superkart-rungossa mittasuhteetkin ovat aika paljon erilaiset.

Sarjasäännöt ovat sääntökirjan ohella paikka jossa sääntöjä kerrotaan tarkemmin, mutta kysymällä aina saa helpoiten tiedon, koska jotkin asiat eivät ole kovin selkeästi esitettyjä.

Yleisimmin käytetään normaalia vaihdekeppiä, mutta sen lisäksi on käytössä ollut rattivaihteita niin sähköisenä, paineilmalla kuin mekaanisenakin. Sähköisillä ja paineilmavaihteilla haittana on isompi paino.

Käytetyn auton kanssa kymppitonnilla ajaa pitkälle tulevaisuuteen. Suurin osa kuluista tulee matkustamisesta ja majoituksista sekä renkaista. Muuten ajaminen on todella edullista noilla isoilla koneilla kun mäntiä ja koneita ei tarvitse olla jatkuvasti vaihtamassa. Tuo kaluston hankinta on sinänsä ehkä se suurin kun raha menee kerralla, mutta kauden aikana toki raha menee vain pikkuhiljaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta