Meiltä löytyy kolmen tonnin pintaan uusiakin runkoja, joten vanhan rungon hankkiminen ei välttämättä ole järkevää, jos sitten ei satu olemaan jo valmiiksi rakennettu auto.
Yamahan nelarikone on varmasti ihan ok sekin, Hondan nelarista tosin on kokemuksia enemmän eli vuodesta 2004 karting-käytössäkin.
Noissa kuvissa ylempi on takapuskurinkin perusteella Superkart-runko, kun taas alempi on F250-luokan runko (Tonterin auto). Sivukatteet ovat molemmissa lähes samasta muotista, ylemmässä vain katteen sisäisellä jäähdyttäjällä. Ylemmässä on myöskin käytetty Anderssonin etukatetta, josta toki löytyy muotti Suomestakin, mutta tuo Tonterin auton PVP-malli on Suomessa pääosin käytössä. Tuossa Superkart-rungossa mittasuhteetkin ovat aika paljon erilaiset.
Sarjasäännöt ovat sääntökirjan ohella paikka jossa sääntöjä kerrotaan tarkemmin, mutta kysymällä aina saa helpoiten tiedon, koska jotkin asiat eivät ole kovin selkeästi esitettyjä.
Yleisimmin käytetään normaalia vaihdekeppiä, mutta sen lisäksi on käytössä ollut rattivaihteita niin sähköisenä, paineilmalla kuin mekaanisenakin. Sähköisillä ja paineilmavaihteilla haittana on isompi paino.
Käytetyn auton kanssa kymppitonnilla ajaa pitkälle tulevaisuuteen. Suurin osa kuluista tulee matkustamisesta ja majoituksista sekä renkaista. Muuten ajaminen on todella edullista noilla isoilla koneilla kun mäntiä ja koneita ei tarvitse olla jatkuvasti vaihtamassa. Tuo kaluston hankinta on sinänsä ehkä se suurin kun raha menee kerralla, mutta kauden aikana toki raha menee vain pikkuhiljaa.