Kirjoittaja Aihe: F 250 -luokassa kilpaileminen...  (Luettu 113719 kertaa)

beko

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #90 : 27.02.2010 22:21 »
Täytyyhän ralliskin ajaa ensin junnuissa ja kerätä pisteitä ja siinä ajetaan vaan kelloa vastaan, ei puskuri puskurissa kiinni!! ;D

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #91 : 27.02.2010 22:47 »

Niin, joo.
Monet ajaa muuten edelleen tosissaan kisaa Raket120:luokissa, ja ensikaudella sinne on menossa isommista luokista todella kovia vetomiehiäkin. Ei se moottorin teho tee kisasta tiukkaa ja haasteellista.  ::)
Melkein päin vastoin...  ;D

Homman Pitää Olla Hauskaa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #92 : 27.02.2010 22:59 »
F250-luokassahan on ollut vaatimuksena juniori-lisenssi niin kauan kun ikävaatimus oli 18 vuotta eli kaikki pystyivät aloittamaan F250-luokasta. Kun luokka oli kuitenkin SM-luokka, muiden luokkien edustajilla oli kovaa kitinää siitä että joku SM-luokka voi olla junior-lisenssillä.
No nyt kun ikäraja pudotettiin 16 vuoteen, turvallisuussyistä lisättiin myös tuo yleinen lisenssi vaatimus. Lähinnä koskemaan siis noita alle 18-vuotiaita. Tuon yleisen lisenssin F250-luokkaa varten saa kyllä suhteellisen helposti AKK:sta näytöillä, jos ikää on yli 18 vuotta. Olen kyllä ehdottanut tuohon lisenssikoettakin, jolla kyseiseen luokkaan saisi ajoluvan, mutta vielä siihen ei ole lajiryhmä tarttunut.

Itse olen aloittanut F250-luokasta junior-lisenssillä vuonna 2001 ja ensimmäisen kerran yleinen lisenssi oli vasta viime vuonna. Vain ja ainoastaan siksi että tuo oli se vaatimus. Moottoriurheilutaustaa on kuitenkin jo vuodesta 1977 ja kisaakin on ajettu vuodesta 1984, joten ihan sattumalta en F250-luokasta omaa kartinguraani aloittanut. Myös moni muu entinen moottoripyöräkuski on aloittanut autourheilun F250-luokasta. Toki ensimmäiset kartingvuodet ajettiin ihan oikeasti treeniäkin, vaikka nykyisin ajaminen onkin painottunut noihin kisoihin.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #93 : 28.02.2010 00:28 »
Niin, joo.
Monet ajaa muuten edelleen tosissaan kisaa Raket120:luokissa, ja ensikaudella sinne on menossa isommista luokista todella kovia vetomiehiäkin. Ei se moottorin teho tee kisasta tiukkaa ja haasteellista.  ::)
Melkein päin vastoin...  ;D

Joo no kaikki ei hae välttämättä PELKÄSTÄÄN tiukkoja kisoja…
Itse  ainakin haluan myös että harjotukset on mielekkäitä… Ei oo ehkä mitenkään mukavinta ajaa jollain “polkuautolla” harjotuksia… Itse haluan myös vauhtia ja kokeilla myös sen kuinka korkealle ajotaitoni riittää… Tarkotus olis sitten jos F250 ja SuperKartit ei riitä siirtyä GT-autoihin, mutta se on sitten joskus(vois sanoa että sitten mennään jossittelu puolelle jo).

Juuri näin se minustakin pitäisi olla että kilpailemisen pystyisi aloittamaan suoraan f250 luokasta jos haluaa. Vaikka sitten jollain ajonäytöllä tai vastaa mutta mahd helposti kuitenkin.

Samoin minunkin mielestä pitäis olla…

Itse olen Toyota 1.4i Corollalla vedelly samoja aikoja Kemorassa kun joku 200SX(S13 1.8 T, oletettavasti vakio), suorilla hän sai eroa kyllä, mut mutkaosuudella taas sain kiinni…
No en kyllä tiedä SX-kuskin ratakokemusta, mut kuitenkin antaa jotain kuvaa mielestäni taidoista.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2010 00:31 kirjoittanut fmondeo »
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

calpe

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #94 : 28.02.2010 21:39 »
Nuo olivat tuossa vähän sellaisia puoliretorisia kysymyksiä. Sääntöpykälä varmasti on sorvattu TAGeja varten mutta uskoisin pelin hengen olevan, että mikä tahansa maaliin ajettu kilpailulähtö lasketaan kun lisenssiä myönnetään, kunhan lähtijöitä on enemmän kuin muutama joilloin sitä voi kisaksi sanoa ja maaliin tullaan edes jotakuinkin samoilla kierrosluvuilla. Tuo aluemestaruuskisakuvia kyllä vielä askarruttaa.

Se on sitten toinen juttu, kannattaako sitä kisakokemusta yrittää lähteä hakemaan F250:llä. Ei kannata vetää hernestä nenänielukanavaan ja tilanne on toki toinen jos aiempaa kartingkokemusta on, mutta mielestäni nuo ei ole sen paremmin rahan, kuskina kehittymisen kuin turvallisuudenkaan puolesta parhaita laitteita kisaamisen opetteluun. Sen takia niille ei ehkä niitä harrastelijasarjojakaan oikein ole? Treenaaminen on asia erikseen, jos tekee mieli ajaa tehokkaalla kartilla, niin ei kun vaan. Itseasiassa teen niin itsekin.

Muutamia perusteluja. Karting ei ole drag-racingiä, kyse on suurista kiihtyvyyksistä, ei kiihtyvyydestä - toisin sanoen kaarrenopeuksista eikä suoranopeudesta. Kilpailussa homman pitää olla selkäytimessä, muuten tulee romua, ja sen useammin, isommasti ja kalliimpaa romua mitä kovempaa mennään. Henk. koht. en haluaisi samaan lähtöön viereen kaveria, joka saattaa tohkeissaan unohtaa jarruttaa mutkaan kun kokemuksen puutteen vuoksi tapahtuu liian paljon liian nopeasti, varsinkin jos suoran päässä on 150kmh vauhtia ja alla 10k€:n kartti.

Kuskeja toki kartingissa tarvitaan ja F250:ssä myös, mutta mielestäni kannattaa suosiolla ottaa vuodeksi kahdeksi vaikka se rotaksi ja myydä se sitten uuden auton tieltä pois.




F250-luokassahan on ollut vaatimuksena juniori-lisenssi niin kauan kun ikävaatimus oli 18 vuotta eli kaikki pystyivät aloittamaan F250-luokasta. Kun luokka oli kuitenkin SM-luokka, muiden luokkien edustajilla oli kovaa kitinää siitä että joku SM-luokka voi olla junior-lisenssillä.
No nyt kun ikäraja pudotettiin 16 vuoteen, turvallisuussyistä lisättiin myös tuo yleinen lisenssi vaatimus. Lähinnä koskemaan siis noita alle 18-vuotiaita. Tuon yleisen lisenssin F250-luokkaa varten saa kyllä suhteellisen helposti AKK:sta näytöillä, jos ikää on yli 18 vuotta. Olen kyllä ehdottanut tuohon lisenssikoettakin, jolla kyseiseen luokkaan saisi ajoluvan, mutta vielä siihen ei ole lajiryhmä tarttunut.

Itse olen aloittanut F250-luokasta junior-lisenssillä vuonna 2001 ja ensimmäisen kerran yleinen lisenssi oli vasta viime vuonna. Vain ja ainoastaan siksi että tuo oli se vaatimus. Moottoriurheilutaustaa on kuitenkin jo vuodesta 1977 ja kisaakin on ajettu vuodesta 1984, joten ihan sattumalta en F250-luokasta omaa kartinguraani aloittanut. Myös moni muu entinen moottoripyöräkuski on aloittanut autourheilun F250-luokasta. Toki ensimmäiset kartingvuodet ajettiin ihan oikeasti treeniäkin, vaikka nykyisin ajaminen onkin painottunut noihin kisoihin.



Juu kyllähän se kyrsii ku kaikenlaisia uunoja pyörii jaloissa ...  mutta mutta   tällä hetkella menossa 4:jäs vaihteellinen kart, ikääkin kertynyt 30 kympin päälle nii ei enää innostais etujarruttomat ku päässy kerran makuun :P  Kalustoa ei tulla lisäämään eikä vähentämään  ;D (tallissa pari F250)

Oisko joku lisenssikoe tai vast.... joku junnu cup....??


eihän rallissakaan B-junnun tarvii millään 1300 escortilla ruveta vääntämään.

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #95 : 28.02.2010 23:16 »
eihän rallissakaan B-junnun tarvii millään 1300 escortilla ruveta vääntämään.

Niin tai sit ne on jotain SS-luokan 1,3 Turbo Escorteja joissa reippaasti tehoa ja vähän painoa…

Tää rupee selvästikkin vaikuttaa että säänöissä olis korjauksen paikka ton f250 lisenssin saamisen osalta.
Ei sielä niin tunkua ole viivalla että sarjalla varaa heittää potenttiaalisa kuskeja pois.

Nii, no eihän toi vaikee VIIVALLE pääsy, muutako aja kuskeja toisiin sarjoihin :o…. itsellä ainaki hinku radalle, joten sit Time Attackiin, Super Salooniin(en oo varma nykyisestä nimestä) tai Legendsiin jos ei muualle...
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #96 : 28.02.2010 23:55 »
Metsä vastaa kutsuun ja nyt on alustavasti otettu tuo huoli vastaan eli mulle voi halukkaat ilmoittautua keväällä järjestettävään testipäivään (ajettava F250-luokan kalustolla).
Pistäkään yksityisviestiä tai sähköpostia tai vaikka soittakaa numeroon 040-8200085.

Päivän sisältönä tulee näillä näkymin olemaan sääntökertaus ja ajonäyte. Mikäli ne läpäisee niin sen jälkeen on tervetullut ajamaan.
Paikka ja aika tarkemmin kun saadaan ilmoittautumisia, jotta nähdään miltä suunnalta noita kuskeja on tulossa. Samalla tietysti saa niitä vinkkejä kilpailuihin valmistautumiseen ja itse laitteisiin.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #97 : 02.03.2010 23:34 »
Joo no kaikki ei hae välttämättä PELKÄSTÄÄN tiukkoja kisoja…
Itse  ainakin haluan myös että harjotukset on mielekkäitä… Ei oo ehkä mitenkään mukavinta ajaa jollain “polkuautolla” harjotuksia… Itse haluan myös vauhtia ja kokeilla myös sen kuinka korkealle ajotaitoni riittää… Tarkotus olis sitten jos F250 ja SuperKartit ei riitä siirtyä GT-autoihin, mutta se on sitten joskus(vois sanoa että sitten mennään jossittelu puolelle jo).

Noo, sitte kandee mennä KZ2:siin, ne vetää radalla kovempaa kuin F250:set.
 ::)
R120:llä muuten ajotaitoa todella tarvitaankin, kun yksikin moka mutkassa pudottaa reilusti kierrosaikaa ja kisoissa monta sijaa. Esim TAG:illa pystyy samassa tilanteessa survovaan kaasua ja viemään auto sladissa mutkan läpi. Siihen ei ajotaitoa tarvita, vaan potkua koneesta. Toki hauskempaa, muttei jaksa yhtä kesää pidempää kiinnostaa, eikä ole nopein tapa kiertää rataakaan.  :o

Samoin minunkin mielestä pitäis olla…

Itse olen Toyota 1.4i Corollalla vedelly samoja aikoja Kemorassa kun joku 200SX(S13 1.8 T, oletettavasti vakio), suorilla hän sai eroa kyllä, mut mutkaosuudella taas sain kiinni…
No en kyllä tiedä SX-kuskin ratakokemusta, mut kuitenkin antaa jotain kuvaa mielestäni taidoista.

Kuten todettua, tuolla ei ole juuri tekemistä siihen miten Kartilla vedetään. Toki auttaa jos ymmärtää ajolinjat ja geometriat, mutta ajamisen hektisyys tulee olemaan aivan toiselta planeetalta.  :P Ja mikäs sen paremmin adrealiiniä tuottaa.

Mikään ei estä ketään aloittamasta suoraan TAG:ista, F250:stä tai vaikka KZ2:sesta.
On vaan aikojen saatossa tullut nähtyä kuinka 8:lle 10:stä käy... Tsemppiä vaan.
Hankkikaa heti kunnon kylkiliivit vaikka vanhat parrat sanoisivat ettei sellasia tarvitse.  ::)
Homman Pitää Olla Hauskaa

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #98 : 03.03.2010 00:20 »
Mikään ei estä ketään aloittamasta suoraan TAG:ista, F250:stä tai vaikka KZ2:sesta.
On vaan aikojen saatossa tullut nähtyä kuinka 8:lle 10:stä käy... Tsemppiä vaan.
Hankkikaa heti kunnon kylkiliivit vaikka vanhat parrat sanoisivat ettei sellasia tarvitse.  ::)

Nii totta, eihän sitä tiiä VASTAAKO odotuksia, kuitenkin niin monta muutakin tekiää kuin pelkkä auton suorituskyky ja kilpailun tasaisuus... tärkeimpänä ehkä se muiden kuljettajien suhtautuminen kanssa kilpailijoihin...
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #99 : 05.03.2010 12:46 »

Itse olen Toyota 1.4i Corollalla vedelly samoja aikoja Kemorassa kun joku 200SX(S13 1.8 T, oletettavasti vakio), suorilla hän sai eroa kyllä, mut mutkaosuudella taas sain kiinni…
No en kyllä tiedä SX-kuskin ratakokemusta, mut kuitenkin antaa jotain kuvaa mielestäni taidoista.

Kuten todettua, tuolla ei ole juuri tekemistä siihen miten Kartilla vedetään. Toki auttaa jos ymmärtää ajolinjat ja geometriat, mutta ajamisen hektisyys tulee olemaan aivan toiselta planeetalta.  :P Ja mikäs sen paremmin adrealiiniä tuottaa.

Jos kokemus on koppimopokorollalla radalla ajosta, niin voisin veikata kyydin olevan melkoisen kylmää F250:llä! Minulla on moottoriurheilutaustaa niin radalta kuin soraltakin ja voisin sanoa taitojen ja reaktioiden olevan melkoisen tiukilla juuri kovakulkuisella kartilla. Taannoin kun ajoin F120-kartilla OB-sarjaa ja samalla myös ratakisoja koppiautolla (endurance), tuntui ettei endurancessa tapahtunut yhtään mitään ja kaikkeen oli aikaa reagoida "minuuttitolkulla". Tuo R120 on aikuiskarttien mopoluokka ja siitä huolimatta tapahtumia tuli jatkuvasti. Jos korollalla tuli vedettyä "kovia" aikoja, niin en vetäisi kovin pitkiä johtopäätöksiä omista taidoista. Minulla on myös harraste Rotax Max, jolla ajeleminen käy jo ihan kunnon treenistä ilman vaihteiden vaihtoakin. Olen myös testaillut F250-autoa ja sillä tuntumalla voisin arvata korollakokemuksen olevan varsin vaatimaton pohja vaihteellisiin kartteihin. Toki en minä estä, jokainen tekee tyylillään ja minun ranteeni nyt eivät muutoinkaan ole kovin kummoiset...

EDIT:Lainaus!
« Viimeksi muokattu: 05.03.2010 16:25 kirjoittanut Slowfly »

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #100 : 05.03.2010 16:27 »
Eipäs nyt olla liian herkkähipiäisiä. Editoitu sisäkkäiset lainaukset...

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #101 : 05.03.2010 23:57 »
Jos kokemus on koppimopokorollalla radalla ajosta, niin voisin veikata kyydin olevan melkoisen kylmää F250:llä! Minulla on moottoriurheilutaustaa niin radalta kuin soraltakin ja voisin sanoa taitojen ja reaktioiden olevan melkoisen tiukilla juuri kovakulkuisella kartilla. Taannoin kun ajoin F120-kartilla OB-sarjaa ja samalla myös ratakisoja koppiautolla (endurance), tuntui ettei endurancessa tapahtunut yhtään mitään ja kaikkeen oli aikaa reagoida "minuuttitolkulla". Tuo R120 on aikuiskarttien mopoluokka ja siitä huolimatta tapahtumia tuli jatkuvasti. Jos korollalla tuli vedettyä "kovia" aikoja, niin en vetäisi kovin pitkiä johtopäätöksiä omista taidoista. Minulla on myös harraste Rotax Max, jolla ajeleminen käy jo ihan kunnon treenistä ilman vaihteiden vaihtoakin. Olen myös testaillut F250-autoa ja sillä tuntumalla voisin arvata korollakokemuksen olevan varsin vaatimaton pohja vaihteellisiin kartteihin. Toki en minä estä, jokainen tekee tyylillään ja minun ranteeni nyt eivät muutoinkaan ole kovin kummoiset...
EDIT:Lainaus!

En missään vaiheessa väittänyt tuon Corollan riittävän, minulle…
Aikaisemmin sanoinkin että ODOTAN pelkästä autosta 0-100km/h alle 3,5sek,  huippuja yli 200km/h(pitkillä radoilla Suomessa), teho/paino mielellään noin 3kg/1kw
Eli noin RataMP 600cc suorituskykyä…

Ja Formula Fordien kierrosajat olis mielellään mahdollisia...

Itse mietin tuota että jos aloittais Rata-autoilun Endurancesta, mutta tuntu olevan niin vaikeaa KASATA tiimi, niin ajattelin sillä että tämä KARTING olis helpoin tapa saada tietämystä/taitoa ja mahdollisesti “löytää” TIIMIkin taustalle, ainakin jos menestystä tulee…
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 00:09 kirjoittanut fmondeo »
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #102 : 06.03.2010 09:16 »
Jos kokemus on koppimopokorollalla radalla ajosta, niin voisin veikata kyydin olevan melkoisen kylmää F250:llä! Minulla on moottoriurheilutaustaa niin radalta kuin soraltakin ja voisin sanoa taitojen ja reaktioiden olevan melkoisen tiukilla juuri kovakulkuisella kartilla. Taannoin kun ajoin F120-kartilla OB-sarjaa ja samalla myös ratakisoja koppiautolla (endurance), tuntui ettei endurancessa tapahtunut yhtään mitään ja kaikkeen oli aikaa reagoida "minuuttitolkulla". Tuo R120 on aikuiskarttien mopoluokka ja siitä huolimatta tapahtumia tuli jatkuvasti. Jos korollalla tuli vedettyä "kovia" aikoja, niin en vetäisi kovin pitkiä johtopäätöksiä omista taidoista. Minulla on myös harraste Rotax Max, jolla ajeleminen käy jo ihan kunnon treenistä ilman vaihteiden vaihtoakin. Olen myös testaillut F250-autoa ja sillä tuntumalla voisin arvata korollakokemuksen olevan varsin vaatimaton pohja vaihteellisiin kartteihin. Toki en minä estä, jokainen tekee tyylillään ja minun ranteeni nyt eivät muutoinkaan ole kovin kummoiset...
EDIT:Lainaus!

En missään vaiheessa väittänyt tuon Corollan riittävän, minulle…
Aikaisemmin sanoinkin että ODOTAN pelkästä autosta 0-100km/h alle 3,5sek,  huippuja yli 200km/h(pitkillä radoilla Suomessa), teho/paino mielellään noin 3kg/1kw
Eli noin RataMP 600cc suorituskykyä…

Tarkoitin lähinnä, että voipi tulla hiukkasen yllätyksenä laitteen liikkuminen paikasta A paikkaan B, mikäli kokemusta ei ole kuin siitä korollasta. Kokeile vaikkapa ensin sitä Rotax Maxia ja jos peli pysyy heti hanskassa, eikä vauhti tunnu missään, niin hanki sitten se F250. Nollakokemuksella suoraan F250:n rattiin on melkoisesti kalustoa ja miestä kuluttava ratkaisu. Mutta kuten sanoin, jokainen taaplaa tyylillään...

EriHidaste

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 170
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #103 : 06.03.2010 14:39 »
Kyllä osaa lipsua myös ammattilaisella.. ja halvempaa on kyntää noita sorikoita r120:llä kuin monipuokilla. Veikaten ekan kuukauden jälkeen osaa olla jopa jollain lailla kuuppa jumissa ison auton jälkeen jos ei hiukkaan totuuta pienemmällä ensin. Ja vain miun mielipide. Saati se kisaaminen. Kukin tallaa omalla polullaan :) :)

http://www.youtube.com/watch?v=VL_iDymy234

Siellä missä on ääntä on ajettu taas ulos..

Lari Minkkinen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #104 : 06.03.2010 18:01 »
Kyllä osaa lipsua myös ammattilaisella.. ja halvempaa on kyntää noita sorikoita r120:llä kuin monipuokilla. Veikaten ekan kuukauden jälkeen osaa olla jopa jollain lailla kuuppa jumissa ison auton jälkeen jos ei hiukkaan totuuta pienemmällä ensin. Ja vain miun mielipide. Saati se kisaaminen. Kukin tallaa omalla polullaan :) :)

http://www.youtube.com/watch?v=VL_iDymy234


Yeah neljän ja puolentonnin voltti. Ammattilainen? Kyllä ;)

mut 14€ tuli vmtubesta

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #105 : 06.03.2010 20:15 »
Tarkoitin lähinnä, että voipi tulla hiukkasen yllätyksenä laitteen liikkuminen paikasta A paikkaan B, mikäli kokemusta ei ole kuin siitä korollasta. Kokeile vaikkapa ensin sitä Rotax Maxia ja jos peli pysyy heti hanskassa, eikä vauhti tunnu missään, niin hanki sitten se F250. Nollakokemuksella suoraan F250:n rattiin on melkoisesti kalustoa ja miestä kuluttava ratkaisu. Mutta kuten sanoin, jokainen taaplaa tyylillään...
No voin sanoo etten oo EKAA kertaa "pappia kyydissä".... On sitä muullakin tullu ajettua kun polkupyörällä :D... mut eiköhän se selviä RADALLA että onko se F250 kart mulle "SE JUTTU" vai ei...
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #106 : 06.03.2010 20:26 »
Tarkoitin lähinnä, että voipi tulla hiukkasen yllätyksenä laitteen liikkuminen paikasta A paikkaan B, mikäli kokemusta ei ole kuin siitä korollasta. Kokeile vaikkapa ensin sitä Rotax Maxia ja jos peli pysyy heti hanskassa, eikä vauhti tunnu missään, niin hanki sitten se F250. Nollakokemuksella suoraan F250:n rattiin on melkoisesti kalustoa ja miestä kuluttava ratkaisu. Mutta kuten sanoin, jokainen taaplaa tyylillään...
No voin sanoo etten oo EKAA kertaa "pappia kyydissä".... On sitä muullakin tullu ajettua kun polkupyörällä :D... mut eiköhän se selviä RADALLA että onko se F250 kart mulle "SE JUTTU" vai ei...

Älä turhaa pidä kynttilääsi vakan alla, 1,4 Corolla ei varsinaisesti antanut viitteitä kovin mittavasta kokemuksesta. Toki jos meriittiä ja/tai ranteita löytyy, niin en minä ainakaan ole estelemässä. Kun tässä itsekkään ei aivan eilisen teeren poikia olla kun ikä vetelee jo viidettä kymppiä, niin on tullut nähtyä jo yhtä ja toista. Parilla tietämälläni kaverilla on moottoriurheilu hyytynyt siihen, että on lähdetty hommaan aivan väärästä päästä; yhdelle ei käynyt sprinttiin mikään muu kuin vähintään 500 hv turbo-peli. Tuloksena paljon romua, rahat loppu, kiinnostus loppu ja harrastus loppu. Toinen ei ajanut kuin yhden kisan, kun kuviteltuja ranteita ei sitten löytynytkään. Melkoisen kallis kokeilu tämäkin.

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #107 : 06.03.2010 21:22 »
Älä turhaa pidä kynttilääsi vakan alla, 1,4 Corolla ei varsinaisesti antanut viitteitä kovin mittavasta kokemuksesta. Toki jos meriittiä ja/tai ranteita löytyy, niin en minä ainakaan ole estelemässä.

Joo, tiedän ettei vakuuta. Mutta eipä tässä olekkaan tarkotus tulla heti kisaan(ilman mitään harjotusta tms), vaan ratakierroksia alle niin paljon että vauhtia löytyy... En oo lähdössä "takki auki sotaan", mutta en mä sinne hännän huipuksikaan aijo jäädä. Enkä edes AIJO lähteä kisaamaan ennen kun olen VALMIS(mielestäni) eli käytännössä tämä meinaa sitä että pyrin saamaan kaluston ja isteni huippu iskuun ennen kisaamista...

Tarkotus olis saada mahdollisimman paljon harjotus kilometrejä ennen ekaa kisaa... käytännössä joitain satoja ratakierroksia.
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

TA

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 256
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #108 : 06.03.2010 22:01 »
Joitain satoja ratakierroksia ei kartingissa ole paljon mitään. Radasta riippuen kierros on suunnilleen minuutin luokkaa tai sen alle useimmiten. 300 kiekkaa ei ole kuin alle 5 tuntia ajoaikaa eli muutama aktiivisempi päivä.

TA
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 22:04 kirjoittanut TA »
eksyvä ei tietä kysy

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #109 : 07.04.2010 22:55 »
Joitain satoja ratakierroksia ei kartingissa ole paljon mitään. Radasta riippuen kierros on suunnilleen minuutin luokkaa tai sen alle useimmiten. 300 kiekkaa ei ole kuin alle 5 tuntia ajoaikaa eli muutama aktiivisempi päivä.
TA

Niin totta... Mut mut kuitenkaan en ole lähdössä "soitellen sotaan"...
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #110 : 19.04.2010 23:09 »
Metsä vastaa kutsuun ja nyt on alustavasti otettu tuo huoli vastaan eli mulle voi halukkaat ilmoittautua keväällä järjestettävään testipäivään (ajettava F250-luokan kalustolla).
Pistäkään yksityisviestiä tai sähköpostia tai vaikka soittakaa numeroon 040-8200085.
Ihan mielenkiinnosta, tuliko yhteydenottoja?
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #111 : 19.04.2010 23:32 »
F250-luokkaa miettiville; mä aloitin suoraan näistä peleistä ja ajoin yhden vuoden tollasta. Sitten tungin samaiseen autoon 650cc koneen ja ajoin sillä 2 kesää. Nyt on laite myyty ja vaihdossa tuli toinen F250 jolla ajetaan tänä kesänä. Mukaan vaan, kyllä niissä vauhtia piisaa ja vääntöä sen verran että ei tartte pitää konetta koko ajan tuhannen kierroksen ikkunan sisällä. Ne on perkuleen makeita vehkeitä.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #112 : 20.04.2010 10:35 »
F250-luokkaa miettiville; mä aloitin suoraan näistä peleistä ja ajoin yhden vuoden tollasta. Sitten tungin samaiseen autoon 650cc koneen ja ajoin sillä 2 kesää. Nyt on laite myyty ja vaihdossa tuli toinen F250 jolla ajetaan tänä kesänä. Mukaan vaan, kyllä niissä vauhtia piisaa ja vääntöä sen verran että ei tartte pitää konetta koko ajan tuhannen kierroksen ikkunan sisällä. Ne on perkuleen makeita vehkeitä.
Asiaa! Hyvä että kokoluokka pysyy edelleen. Ja ei muuta kuin kisoihin kanssa. Vielä on numeroita jäljellä halukkaille http://www.autourheilu.fi/lajit/karting/vuosinumerot/kartingformula250/
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #113 : 20.04.2010 15:37 »
Mä voisin itse asiassa oikeesti harkita tulevani ajamaan jokusen kisan. En kaikkia kylläkään. Ja vesikisoihin mua ei saa kirveelläkään, vain kuivalla ajaminen on mun juttuni. Miten tällaseen asenteeseen suhtaudutaan?

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #114 : 20.04.2010 19:19 »
Mä voisin itse asiassa oikeesti harkita tulevani ajamaan jokusen kisan. En kaikkia kylläkään. Ja vesikisoihin mua ei saa kirveelläkään, vain kuivalla ajaminen on mun juttuni. Miten tällaseen asenteeseen suhtaudutaan?
Jos lupaat että silloin ei sada kun tulet ajamaan, niin tervetuloa vaan ihan kuinka monesti tahansa.  ;D Valitettavasti kukaan järjestäjä tuskin tuollaista takuuta voi antaa. Kyllähän noita aika-ajoja ja vapaita on sateen takia jätetty väliin. Joskus toki muustakin syystä. Finaaleita harvemmin on kelin takia jätetty väliin.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Brioni

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #115 : 01.11.2010 13:49 »
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka fmondeon projekti lähti liikkeelle, eli pysyikö auto edes yhtä kierrosta radalla, vai tuliko suoraan kierrosennätys ja voitto?

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #116 : 01.11.2010 16:43 »
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka fmondeon projekti lähti liikkeelle, eli pysyikö auto edes yhtä kierrosta radalla, vai tuliko suoraan kierrosennätys ja voitto?
Eipä tosiaan ole uhoa kuultu enää huhtikuun alun jälkeen...  ;D  ;D
Tais olla puheet tekoja suuremmat.
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #117 : 22.12.2010 00:24 »
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka fmondeon projekti lähti liikkeelle, eli pysyikö auto edes yhtä kierrosta radalla, vai tuliko suoraan kierrosennätys ja voitto?
Eipä tosiaan ole uhoa kuultu enää huhtikuun alun jälkeen...  ;D  ;D
Tais olla puheet tekoja suuremmat.

HEH heh...

No joo... Kesä meni kyl aikalailla töiden merkeissä... ja tilaisuutta ei oikee tullu, enkä kyl oikeen etsinytkään, että olis jotain laitetta kokeilemassa käyny... No mut ehkä sitä joskus vielä... tai sitten ei... mut toivossa on hyvä elää.

Tosiaan juttu viel kiinnostaa, mut työ ja perhe vie aikaa aika kiitettävästi, että että... pitää varmaa yritellä junailla joku tilaisuus minne tai missä pääsee sit tyypitteleen jotain vanhaa F 250 tai vastaavaa.

No mut Hoppuilemalla ei tuu ku paskat housuun tai jotain vastaavaa... Ens kesänä ainaki rahatilanne antais myöden jonkinlaiselle karting hommalle tai muulle moottoriurheilu muodolle...
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

mkaskine

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 87
    • Flandria Kart Finland
  • Runkomerkki: Flandria Kart
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #118 : 11.01.2011 08:46 »
Metsä vastaa kutsuun ja nyt on alustavasti otettu tuo huoli vastaan eli mulle voi halukkaat ilmoittautua keväällä järjestettävään testipäivään (ajettava F250-luokan kalustolla).
Pistäkään yksityisviestiä tai sähköpostia tai vaikka soittakaa numeroon 040-8200085.

Päivän sisältönä tulee näillä näkymin olemaan sääntökertaus ja ajonäyte. Mikäli ne läpäisee niin sen jälkeen on tervetullut ajamaan.
Paikka ja aika tarkemmin kun saadaan ilmoittautumisia, jotta nähdään miltä suunnalta noita kuskeja on tulossa. Samalla tietysti saa niitä vinkkejä kilpailuihin valmistautumiseen ja itse laitteisiin.

Moron kaikki,

Nyt näyttää vahvasti sille että minulle olisi loppuviikosta tulossa tuollainen F250 laite, CRG / Honda vuosimalli 00/01.
Mitenhän tänävuonna tuo kilpailuhomma menee? pääseekö mukaan jonkin testipäivän perusteella vai mikäs on tilanne?

Treeniähän tämä vaatii pirusti ennenkuin kehta edes testipäivään tulla mutta mutta.... Halukkuus ainakin olisi kohdallaan..
Taustaa nyt on 7v raket 85 autolla, 2v 100cc PCR koneella ajamisesta j nyt sitten2v supermotoa ATV:lla 450cc..
Toivotaan että noista nyt hiukan olisi apua..

Sitten toinen juttu, ko. laitteella on ajettu F250 luokkaa 3-4 vuotta sitten ( käsittääkseni silloinen SM sarja ), onkos säännöt muuttunut puskureiden tai muiden osalta silleen että tuo ei menisi enää katsastuksesta läpi?

vesagee

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 41
Vs: F 250 -luokassa kilpaileminen...
« Vastaus #119 : 12.01.2011 23:08 »
Tämän kauden kilpailukuviot ei taida olla vielä täysin selvillä, mutta kun ei ole enään edes CUP arvoa niin luulisi että juniori lisenssillä voisi taas ajella kisaa. 250 ry:n kokous pitäisi olla tässä jossain vaiheessa niin saataisiin hieman selkeyttä asioihin.

Säännöt ei ole muuttuneet viime vuosina juurikaan ainakaan kaksitahtisten osalta, ja niitä ylimääräisiä takapuskureita ei ole tarvittu. Renkaat ovat melko varmasti 6" Dunlop DDS.

Kyllä se karting auton käsittely on yleensä jäänyt takaraivoon pidemmänkin tauon jälkeen, vähän alussa on varmaan hakemista vaihteiden, jarrutuspaikkojen ja linjojen kanssa.


 

Team Laine Verkkokauppa