Kirjoittaja Aihe: ice karting  (Luettu 4593 kertaa)

jekku

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
ice karting
« : 07.02.2010 19:08 »
onko jollain antaa vinkkiä talviajoa varten rotax maxille? minkä kokoinen suutin pitää olla suurin piirtein? entä millaisia muutoksia ilman ottoon? omasta autosta meni ilmansuodatin tukkoon parin kierroksen ajon jälkeen...

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: ice karting
« Vastaus #1 : 08.02.2010 12:30 »
Todennäköisesti suodattimesi on tukkeutunut jäähileestä.
Rotaxin imuvaimennin kannattaa pyöräyttää ylösalaisin, jolloin imuosa osoittaa taakse ja ylös. Tähän kun virität vielä letkun, jolla imu tulee jäähdyttimen läpi tai sylinterin kylkeen, niin ilma kerkiää hieman lämmetä.
Venäläisillä oli yksinkertainen viritys, laitetaan koko imupönttö ja osa moottoria samaan kassiin. Kassiin menevä ilma otetaan sylinterin kyljestä.



Huomaa kuvassa myös jäähdyttimen sijoitus penkin taakse. Siellä se on suojaisammassa paikassa kolhujen suhteen, eikä ilmavirtakaan ole turhan kova.
Jos jäähdytin on sijoitettu siihen missä rotaxissa normaalisti, niin teippaa sitä umpeen yhtäpaljoin kuin rankkasateella.
Kassin materiaali tuossa on lasikuituvahvisteista, vastaava kuin kevytpeite.

Suuttimen kokoon en osaa vastata, meidän tiimi ajaa ICAJ Parillalla. Todennäköisesti suurempi kuin kesällä, koska esilämmitettykin ilma on todennäköisesti kylmempää ja happipitoisempaa kuin kesällä.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2010 12:32 kirjoittanut teppo »
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: ice karting
« Vastaus #2 : 16.02.2010 19:20 »
Laitoin videoklipin:
www.skallio.com/?id=137
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com


 

Team Laine Verkkokauppa