Kirjoittaja Aihe: Polttoainekysely kilpailunjärjestäjille  (Luettu 5121 kertaa)

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Lainaus
AKK-Motorsport neuvottelee eri polttoaineyhtiöiden kanssa siirtymisestä tulevaisuudessa yksityyppipolttoaineeseen koko suomalaisessa autourheilussa. Linjaratkaisulla haetaan kilpailun tasapuolistamista ja taloudellisia säästöjä kilpailijoille sekä samalla sidotaan autourheilutoiminta samalle kestävän kehityksen tielle, jota siviililiikenteen polttoaineet edustavat.
Näin kirjoittaa AKK Motorsport tiedotteessaan. Katsoin mitä tuo kysely pitää sisällään, niin ainoa kysymys oli kuinka pitkällä kilpailupaikasta sijaitsee Neste Oil, Shell, ST1 ja Teboil. Mitään muita kysymyksiä tai kriteereitä ei kysytty.

Nyt vaan herää kysymys miten hyvät hinnat AKK Motorsport meinaa saada aikaan että oikeasti saadaan niitä taloudellisia säästöjä. Omalta kohdalta kustannukset nousee aina jos polttoaineet joudutaan ostamaan järjestäjältä, oli hinta mikä hyvänsä. Uskon että sama koskee myös monia muita. Eli mistä niitä säästöjä oikein tulee?
Kartingin SM-sarjan polttoainehinnat eivät ole olleet sieltä halvimmasta päästä ja kun muovikanisteristakin vielä joutuu maksamaan extrahinnan, niin toivottavasti sama tyyli ei pesiydy muihinkin luokkiin tuon päätöksen myötä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Polttoainekysely kilpailunjärjestäjille
« Vastaus #1 : 11.02.2010 14:18 »
Nyt vaan herää kysymys miten hyvät hinnat AKK Motorsport meinaa saada aikaan että oikeasti saadaan niitä taloudellisia säästöjä. Omalta kohdalta kustannukset nousee aina jos polttoaineet joudutaan ostamaan järjestäjältä, oli hinta mikä hyvänsä. Uskon että sama koskee myös monia muita. Eli mistä niitä säästöjä oikein tulee?
Kartingin SM-sarjan polttoainehinnat eivät ole olleet sieltä halvimmasta päästä ja kun muovikanisteristakin vielä joutuu maksamaan extrahinnan, niin toivottavasti sama tyyli ei pesiydy muihinkin luokkiin tuon päätöksen myötä.

Joo itse ainakin oon laskenut(juusi näin että) jos Shellin V-power maksaa esim 1,359€(joka on vähennys kelpoista esim metsätöissä tms) on niin käytännössä AINAKIN itselleni tuo polttoaine kulu on 0€ + kilpailupaikalle kuljetus... eli ei mielestäni halvemmalla voi sitä saadakkaan MISTÄÄN...

Lähinnä näen että tuota säästöä haetaan juusikin noista rahtikuluista... mutta monelle tämä meinaa sitä että bensiini tulee olemaan kalliimpaa...
Lähinnä tämä säästö näkyy enemmän kuluttavissa luokissa(ralli-/rata/jokkis-sarjoissa)... MIELESTÄNI AKK "ampuu" nyt ALOITTELIJOITA(jotka on lähinnä kartingin parissa) jalkaan... Eli käytännössä tämä varmasti tulee kalliimmaksi pitemmän päälle ja käytännössä kilpailijoiden maksettavaksi... Mutta kilpailun kannalta ehdottomasti hyvä juttu...
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Polttoainekysely kilpailunjärjestäjille
« Vastaus #2 : 11.02.2010 14:53 »
.. MIELESTÄNI AKK "ampuu" nyt ALOITTELIJOITA(jotka on lähinnä kartingin parissa) jalkaan... Eli käytännössä tämä varmasti tulee kalliimmaksi pitemmän päälle ja käytännössä kilpailijoiden maksettavaksi... Mutta kilpailun kannalta ehdottomasti hyvä juttu...
niin.... enpä usko, että se "suurin" syy menestymättömyyteen näissä harrastaja luokissa löytyy polttoaineista.
suurimmalla osalla niin yammuissa, kuin raksuissakin lähtee kympät ajoista pois jarrupaikoilla ja ajolinjoilla. se, onko tankissa 5 tai 7 prsosenttista 95 tai 98:a ei ole niin suurta merkitystä kympin sakkiin pääsyssä. Mutta kun sinne kärki sakkiin pääsee, niin sitten, mutta sitten on sm sarjat monella mielessä.
.

fmondeo

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Polttoainekysely kilpailunjärjestäjille
« Vastaus #3 : 11.02.2010 17:52 »
enpä usko, että se "suurin" syy menestymättömyyteen näissä harrastaja luokissa löytyy polttoaineista.
Niin totta... mutta kyllä se suurin syy löytyy ihan siitä ratin ja istuimen välistä.
Huippu kalustolla saa kyllä niitä huonojakin aikoja ;)... ja vanhentuneella kalustolla hyviä aikoja, jos kuski osaa asiansa...
-"Sääliä saa täälä ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittua"(Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Tytönhupakko).
- Tulossa F250 kaudelle 2012 tai 2013


 

Team Laine Verkkokauppa