Kirjoittaja Aihe: KF 4 TAG ?  (Luettu 4223 kertaa)

shikaani

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 61
KF 4 TAG ?
« : 10.03.2010 08:29 »
Bongasin tommosen säännöistä. Mikä kone mahtaa olla kyseessä, kun ei oikein löydy infoo. Voiko jonkun KF: 1-3:sen tehdä neloseksi vai miten noi menee ? Ei oikeen aukee noi KF/KZ ym. koneet vaikka ilmeisestikin tarkoitettu nuoriso-osaston kilpamyllyiksi  8)
Tehoa ei ole koskaan liikaa - voima korjaa virheet

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: KF 4 TAG ?
« Vastaus #1 : 10.03.2010 09:56 »
Kannen pultit, sylinterin ruuvit ja lohkojen ruuvit kun ensin aukaise... No ei vaan, ainakin TM:n kone on sama joka luokkaan kf4-kf1.

ks. http://www.tmracing.it/eng/kart/downloads_scelta.php?k_id=10&cat=2

Sytkäboxi noissa ainakin on eri kun joka luokassa taitaa olla eri max rpm. Myös kaikenmoista viilausta saa nopeimmissa luokissa tehdä. Varmasti muitakin kuristuksia noista hitaammista löytyy?

Noita KF2/3 -koneita on tosiaan hyvin kaupan ja jos sytkäboxin vaihdolla vaikka selviää, niin edullisen tagikoneenhan noista voisi saada.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2010 13:38 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: KF 4 TAG ?
« Vastaus #2 : 10.03.2010 16:52 »
Tuossa vielä Maxterin myllyt:
http://www.maxterengines.com/inglese/motori_ingl.htm

KF2 ja 4 näyttäisi olevan sama max rpm. Mitä nyt noita luokituksia vertasin, niin noissa on
1) erikokoinen palotila -> tod.näk eri kansi,
2) männän tapille oli kf4:ssä enemmän mittoja, voi silti olla sama tappi ja mäntä
3) pakoputki ainakain on eri.
4) Reedblocki näyttäsi olevan eri ja varmaan kaasutin.

Alakerta varmastikin sama ja luultavasti myös sytkäboxikin. Sylinteri oli mitoitettu eri tavalla ja vähän paha äkkiä verrata, ehkäpä kuitenkin sama.

edit1:

TM:n brosyyreitä kun yritin verrata, niin ei oikein löytynyt yhtään eroavaisuutta. Sylinteri näyttää samalta, kansi on sama, putki on sama, reedyblocki on sama...


Jos tuota Maxteria ajattelee ja tosiaan putken, kaasuttimen, reedyblockin ja kannen joutuu ostamaan kahteen kertaan, niin tuossa on järkeä vain jos saa hyvän kf2-koneen halvalla ja meinaa siirtyä kf4->kf2 tai sitten haluaa saada tarvittaessa vähän lisävirtaa myllystä irti harrastustoimintaa ajatellen. TM:n käytettynä ostaminen voisi taas hyvinkin kannattaa...

KF4 -paketit myydään kaikilla hilppeillä, KF2 putket jäähdyttimet ym. erikseen.

edit2:

Kuulemma Iamen XTR:iä olisi menossa ensi kesäksi vaihtoon vino pino ja tuosta kai tulisi hyvä KF4-kone sylinterin vaihdolla.

Kauppiaat jos toimisivat nyt fiksusti, niin valmiita KF*->KF4 muutospaketteja kiireesti myyntiin, uusia asiakkaita voisi olla tarjolla...
« Viimeksi muokattu: 11.03.2010 19:59 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway


 

Team Laine Verkkokauppa