Kirjoittaja Aihe: "Mikroauton" Rakentaminen  (Luettu 10957 kertaa)

aleksiri

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2
"Mikroauton" Rakentaminen
« : 23.03.2010 20:23 »
Moro!
Jos jollain olis jonkun näköisiä piirrustuksia tai jotain mistä alkais tekeen itse mikroautoa!
Tekniikaksi meinaan ostaa jonkun halvan kevarin, josta levyjarrut, moottori, sähköt & syyläri.
Tollanen tarvitsisi tehdä ens talveksi tosin isommilla renkailla (ajettavan ruohonleikkurin (takarenkaiksi)/ kottikärryn (eturenkaiksi)
Eli jos jollain olisi jonkin näköisiä piirustuksia tuollaisen mikroauton runkosta (isolle miehelle ~190cm 120Kg)

arsalone

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
Vs: "Mikroauton" Rakentaminen
« Vastaus #1 : 23.03.2010 21:17 »
tiiäppä sitten onko vaivan väärtti kun ihan aitojakin autoja saisi mukavaan hintaan.

aleksiri

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: "Mikroauton" Rakentaminen
« Vastaus #2 : 23.03.2010 21:49 »
Nimen omaan halauan itse tehdä auton vaikka se tulisi vähän enemmän maksamaan (tekemisen ilo) :D

arsalone

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
Vs: "Mikroauton" Rakentaminen
« Vastaus #3 : 28.04.2010 15:14 »
Juu tiedän ton tunteen ;)

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: "Mikroauton" Rakentaminen
« Vastaus #4 : 28.04.2010 16:59 »
Kaivapa muistaakseni vuoden 1960 TM, jossa on Mikroauton eli Mäkärän piirustukset ja rakennusohjeet. Saat samalla tehtyä itsellesi samalla historic-mikroauton.
Lisäoppia saat, kun käyt Team Sami Pensalan sivuilla katsomassa videot mikroauton valmistamisesta. Niistä saat ohjeet jopa olka-akselien tekemiseen itse, jos on oikein harrastuneisuutta.

Moottoriksi sitten vanha McCullogh tai muu aikakautensa moteuri, niin on uusvanha mikromobiili valmis.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: "Mikroauton" Rakentaminen
« Vastaus #5 : 04.05.2010 20:49 »
Rakenna samantien Ice super luokan talviauto. Tälläisellä pääset todennäköisesti kisaamaan ensi talvella.
Sopiva paketti olisi varmaan 125cc motocross 2-tahtikone vaihteilla. 150cc nelarikin voisi olla hyvä.
Vaihteettomana voisi ajatella 2kpl rotaxeja.
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com


 

Team Laine Verkkokauppa