Kartingkeskustelu > Karting Vapaa

Simulaatiopeliprojekti (kuollut)

(1/3) > >>

Rasenger:
Olen pitkään miettinyt jotain mielekästä ohjelmointiprojektia, joka olisi mielenkiintoinen toteuttaa, sopivan kapea-alainen (ei liikaa työtä yhdelle ihmiselle) ja jota ei vielä olisi toteutettu. No, totesin että koska harrastan kartingia, eikä Suomen karting ratoja ole vielä mihinkään peliin mallinnettu, olisi tässä varsin hyvä projekti. En halua haukata liian suurta palaa kerralla, joten aluksi tarkoituksena on saada ajokelpoiseksi Ruukin FK-rata ja ajoneuvoksi Raket 120. Ruukin rata siksi että se on minua lähinnä, joten voin käydä ottamassa siitä mittoja ja kuvia helposti jotta saan sen mallinnettua mahdollisimman tarkasti. Myöhemmin jos projekti jatkuu, voisin mallintaa Oulun radan ja vaihtoehtoiseksi ajoneuvoksi jokin TaG-luokan auto. Pidemmälle en halua suunnitella, noissakin on jo tekemistä kesälle hyvästi.

Pelin tekemiseen käytän ilmaisia työkaluja - mm. Unity, Blender, GIMP ja Audacity. Unity on itse pelin tekemiseen käytettävä ohjelma, joka nopeuttaa hommaa pirusti normaaliin koodin kirjoittamiseen verrattuna (minulta sekin luonnistuu, mutta sillä tavalla valmista ei tule ikinä). Blender on 3D-mallien tekemiseen käytettävä ohjelma, GIMP kuvankäsittelyohjelma ja Audacity äänieditori.

Ajomallista pyrin tekemään mahdollisimman realistisen, näin pelistä voisi jopa olla käytännön hyötyä kun voi ihan kotikoneellakin harjoitella ajamista - en tosin voi luvata että onnistuisin niin hyvin että peli korreloisi suoraan tosielämän aikojen kanssa. Mutta siihen pyritään niin hyvin kuin mahdollista.

Tässä muutaman päivän olen tätä työstänyt, fysiikkamoottorin kanssa meni taisteluksi mutta nyt se tuntuu toimivan ok, nopeasti tein myös Ruukin radan profiilin aloituspohjan ja auton rungon ja renkaat (alkuun). Eli nyt pystyn ajamaan tuolla rataa muistuttavalla lätyllä, tästä se lähtee.

Arvaako kukaan mikä kohta radasta?  ;D



Ehdotuksia niin pelin nimen kuin sisällönkin suhteen saa antaa.

Jos tiedätte löytyykö jostain Ruukin radasta tarkemmat piirustukset ja mitat kuin mitä on Ruukin FK -kerhon sivuilla, kertokaa!!!

Rasenger:
Kiitoksia, noita olen ennenkin katsellut aikani kuluksi.  :D Kyllä niistäkin apua on siinä vaiheessa kun lähden radan ympäristöä rakentamaan.

Rasenger:
Näköjään täytyy itse tehdä fysiikkamoottori, noilla valmiilla ei saa lainkaan realistista ajomallia aikaiseksi. En ole mikään matemaattisfyysinen nero joten en tiedä onnistunko, mutta se jää nähtäväksi. Ei tuota ainakaan ihan muutamissa päivissä tehdä, se on varma. Pacejka-rengasmalli olisi hienoa saada tuohon, sehän on jonkin sortin standardi kaikessa realistisessa mallinnuksessa.

arsalone:
Sitten kun pääset vauhtiin nin tässä on Paimion rata malliksi =)
http://www.swkfinry.com/images/rata_iso.gif

Rata on 8m leveä ja 1km mittainen

awi:
rFactort yms. karting-modit ei oikein vakuuta luultavasti siksi, ettei enginessä ole tarvittavia ominaisuuksia. Esim. rungon vääntymä on kartingissa "aika" olennainen juttu.

Mutta onhan tuossa kova projekti. Oletko saanut kumppaneita? Ilman jos on voi olla, ettei loppua tule, tai sitten ei tule lopputulosta..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta