Kartingkeskustelu > Karting Vapaa

Simulaatiopeliprojekti (kuollut)

<< < (3/3)

Rasenger:
Aloitin ajokauden Ruukissa eilen ja siinä missä ajaminen oli huippuhauskaa niin tämän projektin osalta alkoi "masentaa". Ei sitä tunnelmaa, maisemaa ja ajotuntumaa voi tietokoneelle siirtää... Mutta eipä tässä kiire ole, pitää vähitellen rakentaa tuo rata kasaan ja katsoa näyttääkö yhtään sinne päinkään olevan sitten.

Slowfly:
Tulevassa GT5:ssa myös kartit: http://pelaajalehti.com/2010/06/23/gran-turismo-5een-yllattavia-ominaisuuksia/

teppo:
Joillain kuskeilla saattaisi olla gps dataa eri radoista. GPS data sisältää ilmeisesti myös korkeuseroista. Jos ajotietokoneessa on myös G anturi, niin kuoppaisuuskin voisi näkyä.

Kunnollinen simulointi eri radoista helpottaa ratojen opettelua. On nimittäin kallista mennä opettelemaan etäällä sijaitsevia ratoja.

Jotta simulaatio olisi hyvä harjoituskäytössä olisi siitä hyvä löytyä:
Asfaltin pinnan laatuvaihtelut, uusi osuus / vanha osuus, pakkaukset.
Kanttien korkeudet ja muodot.
Radan epätasaisuudet.
Ylä ja alamäet.
Mutkien kallistukset.
Kumin määrä/sijainti mutkissa ja jarrupaikoissa.

Muut forumin lukijat keksii vielä varmaan lisää...

awi:

--- Lainaus käyttäjältä: teppo - 23.06.2010 11:56 ---Joillain kuskeilla saattaisi olla gps dataa eri radoista. GPS data sisältää ilmeisesti myös korkeuseroista. Jos ajotietokoneessa on myös G anturi, niin kuoppaisuuskin voisi näkyä.

Kunnollinen simulointi eri radoista helpottaa ratojen opettelua. On nimittäin kallista mennä opettelemaan etäällä sijaitsevia ratoja.

Jotta simulaatio olisi hyvä harjoituskäytössä olisi siitä hyvä löytyä:
Asfaltin pinnan laatuvaihtelut, uusi osuus / vanha osuus, pakkaukset.
Kanttien korkeudet ja muodot.
Radan epätasaisuudet.
Ylä ja alamäet.
Mutkien kallistukset.
Kumin määrä/sijainti mutkissa ja jarrupaikoissa.

Muut forumin lukijat keksii vielä varmaan lisää...


--- Lainaus päättyy ---
GPS-datan korkeustieto on käytännössä tuohon tarkoitukseen käyttökelvoton, Z-suunta on epätarkempi kuin X/Y-sijainti, ja X/Y sijaintikaan ei ole kuin metrin luokkaa optimioloissa, käytännössä enemmän.

G-data sen sijaan olisi hyödyllistä, varsinkin jos saisi nopean kuskin dataa. Pitoa voi arvioida ja korkeuserotkin voinee laskea huomattavasti GPS:ää tarkemmin, samoin kallistukset. Korkeuseron laskeminen ei tosin onnistu, jos mutkassa on yhtäaikaa bodeerausta ja korkeuseroa, mutta taitaa olla aika harvinainen tilanne.

Oikeastihan radat laser-skannattaisiin, mutta taitaapi mennä vähän isolleen tähän projektiin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta