Nyt en ymmärrä. Miten se kytkin pysyi akselilla jos oli 3 mm auki?...
Sitä tänään on tarkoitus ihmetellä, miks ei irronnut koko kytkin radalle ja miksi on pyörinyt auki.
Kovasti oudolta näytti lopputulos, kun kytkinkellon laakeri paistaa kellon ja väliholkin raosta.
Auki se varmaan lähti spinnissä ja tämän hetkinen arvio olisi, että sorapätkällä on vetänyt hiekkaa kierteisiin, että ei ole päässyt pyörimään takaisin kiinni, mutta kun ottaa kokonaan irti niin varmaan saan tuosta paremman tolkun.
Todellisuus olikin tarua ihmeellisempi.
Kytkin ei ollutkaan pyörinyt auki vaan väliholkkista,joka kytinkellon ja rungon välissä on, oli kulunut tuo 3mm pois.
Lisäksi se oli hajaantunut kahdeksi osaksi putkimaiseksi holkiksi ja erilliseksi kartiomaiseksi päälliosaksi.
Koneen puolella oli niittaantumis jälkiä.
Kuva varmaan kertoo enemmän kuin sanat
http://imageshack.us/photo/my-images/41/valiholkki.jpgJos joku osaa antaa selityksen, miten noin voi käydä niin saa kyllä 10 papukaija merkkiä.