Kirjoittaja Aihe: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt  (Luettu 6979 kertaa)

konrad990

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 73
X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« : 04.07.2010 23:23 »
Jawohl!

Kone on ollut reilun kuukauden jalkavaimona, mutta kuskin "pieni" ruho on ollut rakennusurakan takia jumissa pahemman kerran. Jos nyt sitten alkavalla viikolla pääsisi radalle, niin milläs kaasarin säädöillä X30:n sisäänajo on fiksuinta aloittaa? Kone on hyllykappale, ie. täysin ajamaton.

ps. Ihan vaan pikkuisen polttelee radan kutsu. Prkl.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #1 : 04.07.2010 23:38 »
Mein Gott (täälläkin on Korkkarit luettu :D )

X30:sen manuskassa on ruuvin säädöt sekä sisäänajo aika hyvin selvitetty. s. 23 & 25
Onko tallessa / saitko sellaisen koneen mukana?

Homman Pitää Olla Hauskaa

konrad990

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #2 : 05.07.2010 21:48 »
Heheee, no sepäs oli viksu kysymys.  :o  Viittaa siis alkuperäiseen mun kysymykseen.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2010 22:36 kirjoittanut konrad990 »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #3 : 06.07.2010 00:35 »
Juu, ei kysyvä tieltä eksy. Aloita sisäänajo H-ruuvi noin 5-10min ohjekirjassa mainittua suuremmalla. 10min jälkeen voi jo aavistuksen kiristää, jottei mene tulppa. (ota kuitenkin varatulppa mukaan) Huom Älä lämmitä konetta pukilla vaan lähde heti ajamaan. (alakerta tahtoo "täyttyä" jolloin taas menee tulppa)
Homman Pitää Olla Hauskaa

konrad990

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #4 : 06.07.2010 21:44 »
Jepush, tack. Lueskelinkin jo aiemmista keskusteluista pukkilämmityksen välttämisestä. Sinänsä varsin selkeää.

konrad990

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #5 : 22.07.2010 20:53 »
Sanoisko että melko asiallinen mylly tämä X30. Mein kugelschraife!!!

konrad990

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #6 : 16.08.2010 11:03 »
Pieni viive vaivaa kaasarin säädöissä. Elikkästä kun jarrutuksen jälkeen avaa kaasua, ei kone ota vetoa heti. Tietty kaasupolkimen ja tyhjäkäyntiruuvin säätämisellä tuota saa jokseenkin ehkäistyä, mutta en oikein ymmärrä asian "juurisyytä".

Saisiko kone liikaa bensaa ja köhäisee näin oireillen? Ruuvit ovat lähes perusasetuksissa ja tyhjäkäyntiruuvi kierretty kohtuullisen pitkälle kiinni (läppää siis auki ja tyhjäkäynti on näinkin todella "ohut").

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #7 : 16.08.2010 11:19 »
Pieni viive vaivaa kaasarin säädöissä. Elikkästä kun jarrutuksen jälkeen avaa kaasua, ei kone ota vetoa heti. Tietty kaasupolkimen ja tyhjäkäyntiruuvin säätämisellä tuota saa jokseenkin ehkäistyä, mutta en oikein ymmärrä asian "juurisyytä".

Saisiko kone liikaa bensaa ja köhäisee näin oireillen? Ruuvit ovat lähes perusasetuksissa ja tyhjäkäyntiruuvi kierretty kohtuullisen pitkälle kiinni (läppää siis auki ja tyhjäkäynti on näinkin todella "ohut").

onko tuo vain hitaimmista mutkista vai kaikista mutkista? X30 ei lähde kovin hyvin ihan pienestä vauhdista

konrad990

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #8 : 16.08.2010 11:55 »
Tää on ennemminkin nopeiden mutkien ongelma ja nopeen/pitkän suoran päässä ilmenevää.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #9 : 16.08.2010 23:15 »
Koitas alaruuvia enemmän auki. (eli päinvastoin mitä luulis)
Trytoni on aika herkkä kaasari, eli avaa noin 3min kerrallaan ja aja koko kierros tunnustellen muuttuiko mikään. Avaa taas ja jälleen kierros.. jne..

Kone kuumenee suoralla ja tarvii enemmän rojua herääkseen.

Tyhjäkäyntiä ei kannata juurikaan nostaa, koska sen tulisi olla alle kytkimen ottonopeuden. Mutkan jälkeen on kone kuitenkin useita tuhansia rundeja kytkimen ottonopeuden yläpuolella.
Jos koneesi putoo mutkassa tyhjäkäynnille, niin mitään ei ole säädöillä tehtävissä tähän ongelmaan.
Lähtemisongelman saa kuitenkin kuntoon hyvinkin yksinkertaisesti: Ajamalla lisää, koska jos kone putoo tyhjäkäynnille mutkassa (eli kuulet 2T moottorin TönTönTön tyhjäkäynti pötpötyksen) olet ajanut mutkaan liian hiljaa.   :P
Ei muutakun hanaa!!  ;D
Homman Pitää Olla Hauskaa

konrad990

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #10 : 17.08.2010 14:25 »
Kiitoksia! Testataan.

Näillä pesupalloilla ei voi ajaa mutkaan liian hiljaa  ;D

konrad990

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #11 : 18.09.2010 12:35 »
Alaruuvin avaaminen jonkin verran yli "normikäsityksen" näyttäisi tosiaan auttavan. Kaasarit ovat edelleen ja jatkossakin mitä todennäköisimmin yksilöitä.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #12 : 18.09.2010 14:41 »

Jep.
Kun oikea toimiva säätö löytyy, niin sillä voikin sitten kurvailla vaikka koko kesän.
Homman Pitää Olla Hauskaa

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: X30 Sisäänajo ja kaasarin säädöt
« Vastaus #13 : 18.09.2010 15:35 »

Jep.
Kun oikea toimiva säätö löytyy, niin sillä voikin sitten kurvailla vaikka koko kesän.

Ja ei niissä Leopardissa ainakaan mitään hirveen suurta eroo ole... 3-4 ihan eri ikäistä kaasaria toimi aina samalla setupilla hyvin


 

Team Laine Verkkokauppa