Nyt kun kausi on jo ovella, ainakin reenaamisen suhteen, kyseenalaistan tämän penkin siirron.
Tiedän että sillä saa paremman suorituskyvyn ja ajettavuuden, mutta karsiiko tämä sarjaan osallistujia?
Meidän alueella (Häme/Pirkanmaa) on ollut kasvavaa kiinnostusta jääkartinkia ja sarjaa kohtaan.
Mutta tuntuu pahalta alkaa pilkkoa toimivaa runkoa talvea varten. Ei kaikilla ole ehjää ylimääräistä runkoa vain talviajamista varten, eikä millään mevillä kehtaa kisaan lähteä. Standardissakin näkyi ihan siistejä autoja, joilla varmasti ajettiin myös kesällä.
Jos ne penkin tukiraudat rälläköidään poikki, ei runko ole siisti ja sitten pitäisi tehdä sama homma uudestaan kesää varten.
Ei tämä pakollista ole, mutta runkonsa muutelleet ovat sitten kärjessä.
Jos haluaa maksimi suorituskyvyn, niin sitä varten on Ice Super.
Vähintään tämä rungon pilkkominen tulee estää Junior luokassa. Viime vuonna oli n. 6 kuljettajaa mukana. Nyt meidän seudulta olisi tulossa ainakin saman verran lisää, mutta ei tuota penkin siirtoa pidetä järkevänä. Moni ajaisi ns. ykkösrungolla tai ainakin nyt ehjällä autolla. Kyllä junnuissa löytyi vauhtia näilläkin säädöillä ja ajamisen riemua riitti. Nyt on tuskaa kun pitäisi alkaa runkoa hajoittamaan vain neljän kisan takia. Jätetään ehkä kisat väliin jos junnuissa pitää runkoa muuttaa radikaalisti, että voisi ajaa tasaväkisesti kärjen kanssa. Jos joku on jo penkkinsä siirtänyt, kommentoikaa kannattiko.
Ohjauksen accermanin kannattaa muuttaa, se kai oli sallittua viime vuonnakin. Jo se parantaa latikaisessa ajoa.
Tämä on niin hienoa talviharrastusta, hiihtäminen lopetetaan kokonaan.
Fiiliksiä viime talven ajeluista Lempäälän UA:n jääkarting radalla. Täällä jatketaan joka lauantai heti kun jäät kantaa.
http://picasaweb.google.com/nunnukaracing/Lempaala#