Suoraseinäinen kuomu takaa sivulle reunasta ylös aukeavilla seinillä olisi paras, jos kärryä aikoo varustella. Sivuseinästä saa pienen suojan työskentelypaikan päälle ja sisältä on helppo roikkia romppeita. Sivulle aukeava takaseinä helpottaa varikkokärryn tuomista peräkärryn viereen.
Suosittelen tekemään irroitettavan kuljetusrampin autolle; esim. neljä U-palkkia sivuseinille, näiden väliin kaksi irroitettavaa RHS:ää joiden päälle U:n muotoiset rampit esim. alumiinikulmasta ja vanerista. Jos taaempi RHS on taka-akselin kohdalla, saa auton näppärästi pikaliinalla kiinni. Yhtä autoa kuljettaessa on helppo kasata tavaraa lavan pohjalle, käy helpommin kuin johonkin hyllylle öysääminen. Auton saa kyllä hyllylle jos saa kärryynkin.
Yläkulmiin on ollut tapana laittaa hyllyt, joihin uppoaa renkaat jämäkästi ja saa muuta pientä roipetta laitettua. Jos sivu aukeaa, on etureuna hyvä paikka kiinteälle työkalulaatikolle / pienelle työpöydälle. Jos hienosti haluaa tehdä, niin sähkötöpseli kärryn seinään olisi hyvä, oikein hifiä olisi vielä paineilmaliitinkin siihen viereen.
Sääntökirjasta selviää maksimileveys, pituus ja korkeus. Isolle autolle on muistaakseni 1450, joten 1500 on riittävä leveys, vähän vähemmälläkin voi pärjätä. Yhden ison auton korkeus on noin 650 ratin kohdalta. Liian lyhyttä kärryä lienee vaikea löytää jos pelkän auton kuljettamista ajattelee.
Joskus meinasin hankkia sellaisen kahden konin hevosenkuljetuskärryn. Noissa on hyvin korkeutta ja pohja aika matalalla. Molemmat asiat ovat eduksi. Olisipa muuten näyttävä. Kylkeen teksti "Hevosvoimakuljetus".