On siinä plommissa pointtinsakin. Ajatellaanpa, että joku innokas ex-raksuhuoltaja tai joku muu joka uskoo moottorin kaikkivoipaisuuteen, eikä välttämättä välitä pilkuntakasti säännöistä, käyttää koneen jossain pajalla viritettävänä. Plommillahan varmistetaan se, että konetta ei ole käpälöity liikaa.
Eiköhän 300 euron plommausmaksu sisällä koneen purkamisen, mittailun, kasauksen ja ID-kortin. Kortillisen koneen huollon yhteydessä plommaus tuskin maksaa juuri mitään.
Kansallisten kisojen yhteydessä ajetuissa Rotax-luokissa on usein kisakutsussa mainittu, että koneen ei tarvitse olla plommattu. Näihin kisoihin olisi hyvä saada paljon kuskeja, niin varmasti luokkaa ajettaisiin useammin kansallisten yhteydessä ja sitä kautta siitä voisi tulla vaikka kansallinen luokka. Se on pitkälti kuskeista kiinni.