Kirjoittaja Aihe: Vortex ROK ja Super ROK  (Luettu 6181 kertaa)

bibo

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 31
Vortex ROK ja Super ROK
« : 09.02.2011 11:17 »
Morjens!

Haluasin kysyä vähän noista Vortexin ns. harrastajien koneista. Paljonko koneissa on tehoa ja paljonko koneet kiertävät? Minkälaista öljyseosta näissä yleensä käytetään, ovatko plommi-koneita, mikä on koneiden huoltoväli ja mitä huolto suurinpiirtein kustantaa? Kertokaa toki myös muita kokemuksia ja esimerkiksi minkälaisia noi Vorteksin koneet on verrattuna muihin 2-tahti Tag-koneisiin.

Kiitos!
"Kaikentietävä murkkuikäinen Yamahakuski"

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Vortex ROK ja Super ROK
« Vastaus #1 : 09.02.2011 13:35 »
Edit: siis Superista, jos ei tuosta arvannut:

Itse olen arvostanut merkkinä parillaa vähän enemmän kuin vortexia, mutta nämä nyt on sellaisia mielikuvajuttuja. Nopea mylly se on; vähän yläsoittoinen, joten vaihtelevalla hitaalla radalla voi olla kinkkisempi peli kuin vaikka rotaxi.

Kysymyksiin vastauksia:
Capacity: 26.5 KW A 12500 RPM
Max Torque: 20.2 NM A 11500 RPM
Max RPM: 16700 RPM (Electronically Rev. Limited)
Engine Oil: High Quality Oil for 2 Stroke Engine Mixed at 6%

Eivät ole plommi -eikä pommikoneita. Hinnoista ei mulla ole tietoa eikä valmistajan huoltovälisuosituksista, mutta eiköhän käytännössä kone kun kiertää melkein 17krpm, niin männän vaihto 15h ja á120€ ole aika lähellä totuutta, sekä veiviremppa luokkaa ~450€ noin 30-40h välein (eli 2-3 mäntää/kiertokanki).
« Viimeksi muokattu: 09.02.2011 19:00 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Sigfrid

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 280
Vs: Vortex ROK ja Super ROK
« Vastaus #2 : 09.02.2011 13:49 »
Moi. Mulla on kokemusta molemmista koneista.
Superissa tehoja noin 35 hv, max kierrokset 16700 ja on rave kone.
Tag painot 182 kg tehokkain 2-t Tag. Hinta noin 3500 € tai sinnepäin.

Rokissa tehot jotain 30 hv, kierrokset 13800 max. Tag painot 162 kg alhaisimmat minimipainot.
Molemmilla koneilla on voitettu tag-suomensarjankisoja kisoja. Molemmissa luistiohjatttu kaasari. Seoksena olen käyttänyt 5%.
Keväisin kun huoltaa niin menee koko kesän jos ei nyt ihan viimesiä tehoja haeta kokoajan.
Normi Rokki maksaa noin 2500€, Täys huolto oli jotain 500€ mikäli oikein muistan.

Jos kuljettajan elopaino pyörii 90kg:n nurkissa ja yli neuvolapainojen niin silloin ehdottomasti Super Rok on kovasana.


 

Team Laine Verkkokauppa