Kirjoittaja Aihe: Onko uuden mallin sylinteri ensi kaudella pakollinen Rotax Max luokassa?  (Luettu 22766 kertaa)

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Otsikko kertoo kaiken... Eli onko se uuden mallinen sylinteri tulevalla kaudella pakollinen, vai saako ajaa vielä vanhan mallisella??
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Jos sylintereissä on joku seuraavista merkinnöistä, pitäisi kelvata:

Rotax Max:

Cylinder has
to be marked either identification code 223 997, 223 996
or 223 993

Max Junior:

Cylinder has
to be marked either identification code 223 999,
223 998 or 223 994
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

AHAH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
Otsikko kertoo kaiken... Eli onko se uuden mallinen sylinteri tulevalla kaudella pakollinen, vai saako ajaa vielä vanhan mallisella??
Kyllä sillä saa mutta kannattaako! Yleensä ottaen vanhan ja uuden sylinterin ero on lähes sekunnin luokkaa radasta riippuen :o Esim. Porissa vanhalla pytyllä ei Martinmutkaan kiivetä uuden pytyn perässä! Mutta huhut kertovat että jossain on niitä "vähän parempia" vanhoja pyttyjä joilla vielä kerkeää...

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Otsikko kertoo kaiken... Eli onko se uuden mallinen sylinteri tulevalla kaudella pakollinen, vai saako ajaa vielä vanhan mallisella??
Kyllä sillä saa mutta kannattaako! Yleensä ottaen vanhan ja uuden sylinterin ero on lähes sekunnin luokkaa radasta riippuen :o Esim. Porissa vanhalla pytyllä ei Martinmutkaan kiivetä uuden pytyn perässä! Mutta huhut kertovat että jossain on niitä "vähän parempia" vanhoja pyttyjä joilla vielä kerkeää...
'

Tuo meidän sylinteri oli mallia 223 997... Mahtaako liikkua? Kone on vm. 2000 tasan, sylinteri alkuperäinen mitä ilmeisimminkin. Muut osat on päivitelty.
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Tuo taitaa olla se vanhin malli? Uusin 2009 päivitetty sylinteri on numeroltaan 223 993 ja sen edeltäjä 223 996.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Tuo taitaa olla se vanhin malli? Uusin 2009 päivitetty sylinteri on numeroltaan 223 993 ja sen edeltäjä 223 996.

Tod. näk. vanhin... Mahtaako liikkua yhtään mihinkään??? Vaikkei sillä nyt suurta merkitystä ole, kun ihan huvin vuoksi ja urheilun kannalta ens kesänä ajellaan... Mutta ei siitä haittaakaan ole jos se sattuu liikkuun... :)
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

K.Pessala

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 114
olisikohan aivan noin hidas tuo vanha sylinteri?;)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011 16:53 kirjoittanut K.Pessala »

K.Pessala

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 114
olisikohan aivan noin hidas tuo vanha sylinteri?;)




http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1103394 kyseisen finaalin ainoat kympinjoukkoon vanhoilla sylintereillä ajoivat, Fihlman sekä Pessala
että aika hyvin sekunnin hitaimmilla koneilla?;D
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011 16:53 kirjoittanut K.Pessala »

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Noh, eipä se ole mulle niin just että oonko palkintokorokkeella, kunhan huvin vuoksi ja urheilun kannalta tuun ajamaan... :) Pari vuotta pitänyt taukoo niin nyt sitten olis tosiaan tarkoitus tulla heittää jokunen lenkki. Koskas porukka on Poriin suunnistamassa?
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

K.Pessala

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 114
antaa se kyllä tasoitusta, mutta ei niin suurta eroa että ajelussa haittaisi varsinkaan jos ei tähtää voittooon:)

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Koskas porukka on Poriin suunnistamassa? Näkis vähän vauhtia kuinka lujaa muut menee... Itse varmaan suuntaan poriin 8.4-10.4 viikonloppuna (näillä näkymin) onko muita tulossa Rotaxi kuskeista? Ja siks toisekseen ei oo palkinto korokkeelle mitään asiaa muuten kun äärimmäisellä tuurilla, runko on vm. 2002. Heh. Jos satutte näkeen Rotax kuskin vahemmalla kalustolla, numero 85 niin tulkaa morjestaan. :)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011 17:30 kirjoittanut thcroo »
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

TJF

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 185
    • http://www.msf-fk-team.com
Myös täällä mentiin 06 pytyllä http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1706747 mutta oli vähän muita ongelmia

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Tuli muuten semmonen juttu mieleen, että kun tuo meidän runko on malliltaan Tonykart Rekord, mahtaakohan niiden osien kanssa sopia yhteen mikään nykypäivän runkoputki? Esim. Bongasin että jollain on myynnissä redspeedin runkoputki, vm. 2009. Se on 30mm runkoputkella ja tuo meidän Rekord on 32mm putkella niin onko mitään mahdollisuutta että sopisivat yhteen?
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

AHAH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
olisikohan aivan noin hidas tuo vanha sylinteri?;)
Topiikin aloittaja kysyi junnupytystä ja Kauri taitaa tarkoittaa maksin uutta sylinteriä! Niiden nopeuseroista miulla ei ole "tarkkaa" tietoa! Mutta noissa junnupytyissä kyllä ero on aivan selkeä! Aika samaa vauhtiahan nuo junnut päästeli -10 kaudella maksien kanssa! No joo, tulevana kautena ei pääse junnut makseja kiusaamaan siitä pitää d1 rengastus huolen...

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
olisikohan aivan noin hidas tuo vanha sylinteri?;)
Topiikin aloittaja kysyi junnupytystä
Ei kai, eihän 2000-luvun alkupuolella edes ollut junnumaxeja.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

K.Pessala

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 114
Onko uuden mallin sylinteri ensi kaudella pakollinen Rotax Max luokassa? < ja kuten otsikkonakin on "luokassa rotax max"

AHAH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
Onko uuden mallin sylinteri ensi kaudella pakollinen Rotax Max luokassa? < ja kuten otsikkonakin on "luokassa rotax max"
Dam!!! Mie sekoitin tuon kysyjän toiseen :P Näinhän tuo asia meni!

thcroo

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Onko uuden mallin sylinteri ensi kaudella pakollinen Rotax Max luokassa? < ja kuten otsikkonakin on "luokassa rotax max"
Dam!!! Mie sekoitin tuon kysyjän toiseen :P Näinhän tuo asia meni!

Joo maxista mä puhuin nimenomaan
Puhelimella saa aina kiinni, 045 128 1830

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Ite ajattelin kans tulla kevätpäräykseen muiden kiusaksi haistelemaan pakokaasuja. :D  :D  :D
Vanha pytty ja kytkin (2006) eikös nuo ole kuitenkin sallittuja?
Ja vielä kymysys; Voiko ajella "laatikko" mallisilla sivuponttooneilla vai täytyykö olla uusi pyöreämpi design?

Autokin on vielä tosin täysin paloina.
Ajatus mennä testailemaan varmaan 16.4. jos ehdin auton niputtaa.   :)
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Eipä kai ponttoonin muodolla ole väliä, jos vaan semmoinen on. Saattaa jopa suojata uusia paremmin  ;)

Tässä linkki 2011 teknisiin sääntöihin, jos joudat katselemaan. Englanniksi, valitan.

http://www.kartmoreracing.com/misc/files/rotax_technical_2011.pdf
« Viimeksi muokattu: 02.04.2011 19:15 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

TJF

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 185
    • http://www.msf-fk-team.com
Kytkin sekä ilmansuodatinkotelo tartteis olla uutta mallia

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Kytkin sekä ilmansuodatinkotelo tartteis olla uutta mallia
ton ilmanputsarin tiesinkin mutta toi kytkimen pakollinen vaihto oli uutta.. :(

Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

AHAH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
Kytkin sekä ilmansuodatinkotelo tartteis olla uutta mallia
ton ilmanputsarin tiesinkin mutta toi kytkimen pakollinen vaihto oli uutta.. :(


Vielä kun vaihdat ne muoviset tasapainoakselin rattaa metallisiksi niin sitten rupeaa olemaan vaadittavat päivitykset kohillaa! Mie maksoin nuo samat oppirahat -09 kaudelle! Maksoin moottorista 1500€ ja siihen sitten pytty, kytkin, reed-pesä niin äkkiä oltiinkiin kalliimassa moottorissa kuin uusi :D

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Kytkin sekä ilmansuodatinkotelo tartteis olla uutta mallia
ton ilmanputsarin tiesinkin mutta toi kytkimen pakollinen vaihto oli uutta.. :(



Mitä käytännön eroa noilla kytkimillä on?
Onko vanha malli ylivoimaisesti nopeampi ja parempi ja siksi kielletty käyttämästä ettei uuden kytkimen hankkineet harmistu?  :D
Onko sillä nyt merkitystä jos joku haluaa ajaa heikommilla muovirattailla (kun ne kerran kiinni ja ehjät on)?
Onko TAG suomen sarjassa samat kytkinvaatimukset?
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Kytkin sekä ilmansuodatinkotelo tartteis olla uutta mallia
ton ilmanputsarin tiesinkin mutta toi kytkimen pakollinen vaihto oli uutta.. :(



Mitä käytännön eroa noilla kytkimillä on?
Onko vanha malli ylivoimaisesti nopeampi ja parempi ja siksi kielletty käyttämästä ettei uuden kytkimen hankkineet harmistu?  :D
Eroa suunnilleen kaikki, paitsi että rikki molemmat kyllä saa, eri tavalla. Jos sulla on vanha niin havainnollistava kuva uudesta varmaan kertoo erot.
Vanha ei ole ylivoimaisesti parempi, niitä tuskin valmistetaan enää joten varaosien saaminen on vaikeaa. Kestävämpi toi uus pitäis olla.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113


Eroa suunnilleen kaikki, paitsi että rikki molemmat kyllä saa, eri tavalla. Jos sulla on vanha niin havainnollistava kuva uudesta varmaan kertoo erot.
Vanha ei ole ylivoimaisesti parempi, niitä tuskin valmistetaan enää joten varaosien saaminen on vaikeaa. Kestävämpi toi uus pitäis olla.

[/quote]

No joo...
Mutta näin köyhänä vaan ajattelin että jos löytyis porsaanreikä miksi vanhan mallisella(kin) kytkimellä sais ajaa...
Ei oikeen äiti ymmärrä miksi hänen autoonsa pitäisi uusia ehjä kytkin että isi pääsee kisaamaan hänen autollaaan.  :D
Täytyy varmaan jättää alkukausi väliin ja toivoa että vanha kytkin hajoaa.
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

EriHidaste

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 170
Höh.. ei kai se taloutta vararikkoon vie? Jättää yhen baari-illan vähemmälle ;) Mikä lie päivityksen hinta?

Ja vanhassahan on muoviset tasapainorattaat ja niistähän osaa joku olla aika helposti "halki".

ps.. enää 55cm lunta  >:(
Siellä missä on ääntä on ajettu taas ulos..

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Höh.. ei kai se taloutta vararikkoon vie? Jättää yhen baari-illan vähemmälle ;) Mikä lie päivityksen hinta?

Ja vanhassahan on muoviset tasapainorattaat ja niistähän osaa joku olla aika helposti "halki".

ps.. enää 55cm lunta  >:(
Perskuta kun on jäänyt jo noi baari-illat muutaman vuoden väliin.
Mutta selitys olis kyllä hyvä.  ;D
Tää menee taas tähän sarajassamme "periaatteelliset kysymykset ja niiden johdanNaiset vastukset" palstalle, mutta kun ne naisen suusta tulee, niin ne on totuuksia. Siitä ei voi tinkiä.
Voi kun olis "oma" luokka mukana niin kaikki olis niiiiiin helppoa  :'(
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Kytkinpäivitys on melko arvokas...

MPT-Racingin kytkimen päivityssarja 2009 hinta on 295.00 €
www.mpt-racing.fi/rotax%20osat%202011.pdf

Muistaakseni tuosta oli vuonna 2009 joku hyvä alennusprosentti?

ProSpeedin hinta näkyy olevan 254,07
http://www.prospeedfinland.com//catalog/product_info.php?products_id=315&osCsid=b285210eae363975ef3204c26aa3d530
Onko hinta "unohtunut" vuodelta 2009, jolloin tuota kytkinpäivitystä myytiin alennusprosentin kanssa noihin hintoihin?

Tepalmet hinta on sama 295 €
http://www.nrg-motorsport.com/index.php?page=6/4&lang=fi


Tuo uusin, kirkas värinen kytkin on kestänyt hyvin, yhtään ei hajonnut 2010, vuonna 2009 noita meni parikin (mustia).





Prospeed Finland

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 47
Kytkinpäivitys on melko arvokas...

MPT-Racingin kytkimen päivityssarja 2009 hinta on 295.00 €
www.mpt-racing.fi/rotax%20osat%202011.pdf

Muistaakseni tuosta oli vuonna 2009 joku hyvä alennusprosentti?

ProSpeedin hinta näkyy olevan 254,07
http://www.prospeedfinland.com//catalog/product_info.php?products_id=315&osCsid=b285210eae363975ef3204c26aa3d530
Onko hinta "unohtunut" vuodelta 2009, jolloin tuota kytkinpäivitystä myytiin alennusprosentin kanssa noihin hintoihin? TOISTAISEKSI MYYDÄÄN HINTAAN 261,12€ NIIN KAUAN KUIN TAVARAA RIITTÄÄ. SEURAAVAT SATSIT UUDELLA HINNALLA.

Tepalmet hinta on sama 295 €
http://www.nrg-motorsport.com/index.php?page=6/4&lang=fi


Tuo uusin, kirkas värinen kytkin on kestänyt hyvin, yhtään ei hajonnut 2010, vuonna 2009 noita meni parikin (mustia).





Jussi Malila


 

Team Laine Verkkokauppa