Kartingkeskustelu > Aloittelijoiden kysymykset

Raket 120 tyhjäkäynti

<< < (2/4) > >>

JMax:
Löysitkö vian? Itsellä tuli samanlainen käyntihäiriö vastaan. Pari viikkoa takasin auto toimi moitteettomasti, nyt viikonloppuna olin menossa ajamaan, alkoi moottori temppuilla. Kaasua painaessa ei ottanut kierroksia, vaan hyytyi. Sitten parin kierroksen jälkeen jätti radan varteen.

Starttauksen jälkeen ottaa tyhjäkäyntikierroksia päälle 8000 ja sitten sammuuu yhtäkkiä. Kaasarin oon mielestäni putsannut, en silmämääräsesti nähnyt likaa, kalvot vaihdoin uuteen, samoin nukkasihdin. Imukaulassa en havaitse halkeamia, tiivisteet näyttäs olevan ok ja oikeinpäin. Sylinterin avasin ja putsasin, sielläkään ei näyttänyt olevan vikaa.

Vinkkejä vianetsintään???

B.O.A.:
Tarkasta, että nukkasihdin alta, kaasuttimen alapuolelta yläpuolelle kulkeva polttoainakanava on auki. Joudut purkamaan koko kaasuttimen ja irrottamaan myös neulan sieltä yläpuolelta. Itselläni oli mennyt sinne neulan alle "jallaa", joka piti ronkkia vaijerin säikeellä pois.

Linksu:
Itsellä on semmoinen ongelma että käy ja kukkuu hyvin muttei pysy tyhjäkäynillä yhtään.
L-ruuvi on 1.5 kierrosta auki ja tyhjäkäynti on pohjassa. kaasari on wg8

awi:
Jos ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä, on se alaruuvi liian auki. Vaikkakaan tuo 1,5 ei pitäisi olla.

Tyhäkäyntiruuvin kartion päälle voi laittaa kutisukan jos haluaa, tosin ei pitäisi tarvita.

Mainittuhan nämä pitkälti on, mutta seoksissa voi mennä pieleen
1) ilmavuoto - joko stefat tai imujalka
2) kalvot
3) lika joko sihdissä tai neulaventtiilissä

Jos kaasutinta on roplattu, niin sitten se neulaventtilin keinuvipu on yleisin jossa on jotain pielessä; se on joko vääntynyt tai nipallisen kalvon nippa ei ole vivun hahlossa. Tosin jos nippa ei ola hahlossa niin  kaasari tulvii kierroksista riipipumatta.

Nuo kun sulkee pois, on jo aika pitkällä. Varaosatkin on sellaisia, joita kannatta olla varalla eivätkä maksa maltaita.

Linksu:
Ok. Tarvii laittaa kaasariin kaikki uudet hilut jos alkais käymään tyhjää. itse en ole kaasaria roplannut muutako että sihdin puhdistin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta