Kartingkeskustelu > Superkart

Superkart EM-osakilpailu 1/3, Magny Cours, Ranska 13.-15.5.2011

<< < (2/2)

Team Laine:

--- Lainaus käyttäjältä: iskä - 23.05.2011 08:07 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Team Laine - 15.05.2011 15:56 ---Nyt valmistautumaan toiseen finaaliin...

--- Lainaus päättyy ---
jokohan tää on maalissa? ;)
tahtois lisää tietoo

--- Lainaus päättyy ---
Joo, koitetaan ehtiä kirjoittamaan tänään lisää kun piti viime viikolla hoitaa taas kahden edellisen viikon työt. Kiva kuulla että näitä joku lukeekin...
EDIT: Näköjään meni tämäkin tiistaille...  :(

Team Laine:
Vihdoin alkaa olla suma purettuna ja nyt palautellaan mieliin tuo edellisen viikonlopun taisto.
Sunnuntain toiseen lähtöön lähdettiin samoista alkutilanteista kuin aamullakin. Säästä odotettiin kovasti kosteata, mutta vieläkään mulla ei ole yhtään metriä saderenkailla. Täytyy varmaan toivoa sitä sadetta jatkossakin, niin saadaan ajaa kuivalla.  ;D

Mekaanikot olivat tarkistaneet koko päivän autoja kun kuskit taas miettivät mitä voisivat tehdä toisessa lähdössä paremmin. Oma ensimmäinen eräni oli ajollisesti positiivista eli vauhti oli hyvää ja sijoitukset paranivat kierros kierrokselta. Toisaalta toisessakin lähdössä lähtöpaikka oli sama eli 27. joten pisteille on pitkä matka ja toisaalta vain 12 kierrosta aikaa. Lähdössä ei siis ole enää varaa epäonnistua.
Kun sitten vihdoin startti koitti niin tällä kertaa olin edellä ajavan kontissa kiinni. Siitäkin huolimatta ennen kuin ehdittiin lähtöviivan yli, aika-ajoissa taakse jäänyt ruotsalainen Kalle Dejemyr oli jo edellä. Eli vasen jono vaan kulki hiljempaa ennen lähtölinjaa olevissa ärsyttävän hitaissa shikaaneissa. Toki sitten kun toinen suora avautui, jäi Kallekin jo taakse eikä sen koommin edessä näkynyt.
Tuossa kun aikaa oli, niin tuli tietysti mietittyä aika-ajon ajan hitautta ja ekan kisaerän jälkeen se selvisikin. Imusta sai yli 10km/h lisää vauhtia. Saman huomasi myös toisessa erässä ihan konkreettisesti. Vaikka matkaa olisi ollut useampikin metri niin ylämäkeen imusta ajettaessa toisesta pääsi heittämällä ohi.

Ekalla kierroksella sijoitus parani viisi pykälää, jonka jälkeen kymmenen seuraavaa kierrosta leikimme ruotsalaisen Stafan Malm:n kanssa kissa-hiirileikkiä. Alussa Stefan tunki väkisin shikaanissa ohi ja pääsi auraamaan tietä mutta kun pysyin hyvin perässä, niin tein oman ratkaisuni kierroksella kuusi ja pyyhkäisin ohi yhdessä tiukassa jarrutuksessa. VM:n kone oli todella vahva kiihdytyksessä ja oli aika helppo työ pitää Stefan takana. Fiilis oli hyvä ja luotto siihen että hän pysyy takana maaliin saakka. Oma osansa fiilikselle oli tietysti tuo normaalin Suomi-Ruotsi-maaottelun lisäksi se että Stefan on entinen MS Kart tehdaskuski, jonka paikan vein häneltä tälle kaudelle. Molemmilla oli siis näytön paikka tiimin pomollekin.

Ja kuten niin usein ennenkin, silloin kun kaikki menee hyvin, tulee jotain älyttömän pientä joka tuhoaa koko hyvän kilpailun. Toiseksi viimeisen kierroksen puolivälissä huomasin että tiukassa vasurissa auto luistaa ihan liikaa. Vilkaisu mittariin ja lämmöt juoksee kuin Usain Bolt. Ensimmäinen reaktio että teippejä liikaa... ei voi olla enää tässä vaiheessa kisaa kun lämmöt oli koko ajan hyvät. Toinen vilkaisu oikealle ja voi p....a. Oikeanpuoleinen vesiletku heiluu taas valtoimenaan ilman klemmaria. Siis letkuklemmari poikki ja vedet pihalle. Toki luovutin taiston välittömästi ja laitoin letkun takaisin paikalleen. Vahinko oli jo ehtinyt tapahtua ja vaikka jatkoinkin eteenpäin niin viimeisen kierroksen ensimmäiselle pitkälle suoralle se sitten jäi. Ensin leikkasi kiinni vahvasti, sitten vielä irtosi, mutta ei päässyt edes raahautumalla maaliin. Matkaa jäi ajamatta siis n. kolme kilometriä liian vähän. Ranskalainen betoniaita sai kuulla muutaman suomalaisen voimasanan, mutta ei se maaliin asti auttanut silti. Hieman kyllä syletti katsoa kun Stefan ajo vielä kerran ohi kun itse olin nurmikolla odottamassa kuljetusta. Itse asiassa ensimmäisessä finaalissa Stefan jäi juuri samaan kohtaan joten tasapeli sen suhteen. Onneksi tuossa keskeytyksessä ei mennyt kuin 18. sija sivu suun, joten pisteille ei olisi päästy vieläkään. Tsekeissä muutaman viikon päästä on sitten tarkoitus jo avata pistetili omaltakin kohdalta. Sinne tulee sitten taas pari uusittua konetta...

Muilla suomalaisilla vastusti myös aika tavalla. Vesa joutui taipumaan sijalle 12. ja Fred kamppaili vikuroivan vaihdelaatikon kanssa sijalle 27. Taas huomasi että paikalliset ovat kovia kotikentällään. Neljän joukossa oli kolme ranskalaista, kun normaalisti niitä on ehkä yksi kympin joukossa. Toki ranskalaisia oli muutenkin nyt 9 kpl.

Kamat kasaan ja bussin rattiin. Kevyt 1300 km kisan jälkeen yhden pysähdyksen taktiikalla (aito saksalainen Lidl  ;D) ja illalla oltiinkin jo odottamassa laivaa satamassa. Sen jälkeen taas kohti työmaata, jossa oli vaivaiset 200 sähköpostia odottamassa käsittelyä. Ja sama parin viikon päästä uudelleen.

Kiitos muuten kaikille asiakkaillemme jotka ymmärsivät pienet viiveet tavaroiden toimituksissa matkamme vuoksi. Varamiehityksellä hommia saadaan hoidettua, mutta ei välttämättä ihan samalla tahdilla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta