Kirjoittaja Aihe: Rotaxin rave  (Luettu 28137 kertaa)

kimma69

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #30 : 10.06.2011 21:13 »
Mä en tiedä miten neuvoisi, kun kuulostaa, niin oudolta. Sen takia suosittelisin sitä ammattilaisen tsekkausta.

Vaihdoit ilmeisesti männän jossain vaiheessa.
Onko mitat selvillä? Että on oikean kokoinen. Jos se on tilattu summanmutikassa, niin se on ihan tuuripeliä.(pitää mitata mikrometrillä ja heittokellolla)
Sylinterin tiivisteet? Mikä on palotilan koko?
Raven tiivisteet oikein päin?
Pakoputki ehjä? Ei tukossa? Villat ja pilli ehjä?
Oletko kokeilut kokonaan toista ravea? Niissä voi olla jotain kierouksia.
Varmasti seossuhteet oikein? Esim. 9.8L bensaa ja 2dl. öljyä= 2%

Männän vaihdoin ja mitat on ok.
Sylinterin tiivisteet tulivat uudet ja nekin on oiken paksuiset(samat kuin vanhat ).Palotilan kokoa en ole tarkistanut.
Raven tiiviste on oikein päin.
Pakoputkessa kaikki ok.
Nyt on uusi rave paikoillaan  ja kyllä niissä näytti eroja olevan.
2% ajellaan
Uskon kovasti että tuo 3mm on osa syyllinen tuohon kovaan likaantumiseen.

jumala armahtaa minä en...

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #31 : 20.06.2011 22:21 »
nyt oli suoralla mittaa,eikä ne saa..nan kierrokset nouse kuin 12500-12800. kyseiset kierrokset saavutettuna,tuntuu kuin mylly sanois poks ja kierrokset loppu siihen. voisiko konetta testata ilman että,se putken alla oleva piuha olisi kiinnitettynä anturiin?

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #32 : 20.06.2011 22:24 »
nyt oli suoralla mittaa,eikä ne saa..nan kierrokset nouse kuin 12500-12800. kyseiset kierrokset saavutettuna,tuntuu kuin mylly sanois poks ja kierrokset loppu siihen. voisiko konetta testata ilman että,se putken alla oleva piuha olisi kiinnitettynä anturiin?

mulla oli sama vika uudessa koneessa...vika oli juuri siinä putken alla olevassa kampiakselin asennon tunnistimessa...vaihdon jälkeen 14100r/min...
pari sekuntia liikaa...:D

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #33 : 21.06.2011 22:20 »
mistä ostit uuden asento tunnistimen,ja minkälaisissa hinnoissa mahtaa olla?

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #34 : 21.06.2011 23:12 »
mistä ostit uuden asento tunnistimen,ja minkälaisissa hinnoissa mahtaa olla?
MPT racing...jossain 50-100€:n välillä...löytyy myös ainakin TK karting:sta...
pari sekuntia liikaa...:D

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #35 : 17.07.2011 22:54 »
palataan vielä siihen asento tunnistimeen,voiko vika olla siinä kun pukilla kiertää yli 14000? ajattelin pistää männän myös samaan tilaukseen,mutta missä sijaitsee merkintä että tullee oikean kokoinen mäntä tilattua?kuinka paksuja ala tiivisteitä käytätte,jotta palotila pysyy sallittuna.

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #36 : 18.07.2011 01:08 »
Mistä tulee se, että suomalaisen miehen pitää rakentaa perheelle talo?
Tai kartingharrastajan ropata itse koneensa?

Opiskeluaikaan ajelin jokkista, kaverit naureskelivat, että jos viritykseni jälkeen 80 % tehoista on jäljellä, viritystäni voi pitää onnistuneena  ;D
Mm. keventelin kampuraa rälläkällä leikaten paloja, ihmeen vahvoja, että ei koskaan hajonnut.
Sen jälkeen olen pysynyt mosista erossa, siihen on oikeat ammattilaiset...

Lue tarkkaan nuo Olpen viisaat neuvot tästä viestiketjusta.
Harrastajan on syytä käyttää koneensa mosamiehen luona!

Rotax mosamiehiä löytyy MPT-Racing (Kotka) lisäksi pääkaupunkiseudulta TK Karting ja myös Pensalan Sami hallitsee rotaxit.

JOS nyt haluat itse ropata, niin tässä muutama neuvo

1. JOS et ole koskaan avauttanut koneetta (olet ajanut 20 h), kampiakselin suoruus on syytä tarkistaa (mosamiehet)
2. Mäntää et voi tilata noin vaan, oleellista on VÄLYS. Rotax kulkee parhaiten Suomen radoilla 0.06-0.07 välyksellä, 0.08 alkaa olla jo liian väljä.
Nuo mosamiehet mittaavat ja vaihtavat Sinulle sopivan männän. Rotax ohjekirjan suositus 0.45 liian tiukka.
Kun pytty kerran mitattu, voit jatkossa tilata sitten mitalla mäntiä halutulla mitalla (tosin paras tulee aina sovittamalla...)
3. Maxeissa minimiswiss on 1.00, 0.20 pahveilla menee 1.10 tai hitusen alle. Se on hyvä, eikä tarvitse jännätä karstaako.
Jos löydät ohuemman pahvi, säilytä se, se on arvotavaraa
4. RMC kärki menee 2-3 % seoksilla, Teboil, Motul (se CIK:n hyväksymä) menee moni. Varmasti muutkin toimii. Me mennään 2.5 %
Unohda Shell Racing M:t, se karstaa, sopii raketteihin, jos on innokas putsaamaan.
5. Luin jostain aikaisemmasta viestistäsi, että ratas 86 ja 160 pääsuutin. Liian pieni suutin, sillä sanoo poks, noin iso ratas vaatii kakkua.
RMC kärki meni Porissa viikko sitten n. 82 rattaalla, suuttimet 162-165.
86 rattaalla suutin lienisi n. 168-172 (tietenkin riippuen keleistä...). Varsinkin jos ajelet TAG-painoin, kakkua...
Me taidettiin ajaa 165:lla tuolla TAG Suomensarjan 2011 Vihdin 3. osakilpailussa.
Ensin pääsuutin kohdilleen, sitten vasta tarvittaessa neulaa (monet ei vaihda koskaa neulan korkeutta, pääsuutin riittää lähelle). Sama ilmaruuville.
5. Putsaa rave, karhunkielellä luistin sekä kankaalla jäätelötikun ympärillä raven reiästä (varo työntämästä mönjää männän päälle).
KESKITÄ huolellisesti kiinnittäessä, se on TÄRKEÄÄ! Olpe kertoi myös raven oikean pituuden...
6. Veikkaisin, että jos Sun rave ei toimi, olet ottanut myös raven kumin pois putsataksesi ja tökkinyt ruuvarilla rikki jousta laittaessa takaisin. Rave ei nouse ylös lämpimänäkään? Meidän toimimattomassa ravessa tosin oli tuollainen kumi vika ihan uutena.
Jos et tunne perseellä toimiiko rave, osta MyCroniin tuo raven toiminta-anturi.
6. Olpen neuvo, aja! Ei hakien ylivoimaista kyytiä mosasta ja kaasuttimesta vaan ajolinjoista ja rungon säädöistä.
Kun Vihdissä menee alle 49 s Mojoilla tai Maxiksilla, ole tyytyväinen.
7. Jos silti ei toimi, pyydä jotain ajomiestä ajamaan ja testaamaan sun auto. Saat varmasti rakentavaa palautetta sekä mosasta että rungon säädöistä.
Jos et saa ketään, ota yhteyttä vaikka muhun, tuo auto Vihtiin ja pistetään meidän nuorimies töihin, saat varmuuden toimiiko auto....
Onhan ikävää harrastuksessa, jos epäilee, että kalusto ei toimi kun pitäisi pystyä keskittymään kilpailemaan (= hauskanpitoon)!

Toivottavasti tästä apua, vauhdikasta kesää toivottaen


kimma69

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #37 : 30.07.2011 13:03 »
Kyllä mosa toimii nyt moitteitta.Rave rupesi toimimaan kun ostin uuden(raven) rungon siihen, kun mosa lämpesi niin rave jumitti oikein kunnolla joka kerta ??? niin ihmeelliseltä kuin kuulostaakin.Kone toimii oikeasti nyt toisi hienosti.
kyllä voitais jossain vaiheessa tehdä niin, että kokeilisitte tuota autoa ja juuri tuohon rungon säätöön kaipaisin tietoa kun sitä ei itseltäni löydy ;D.
jumala armahtaa minä en...

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #38 : 06.08.2011 19:26 »
terve! palatakseni seppos hyviin neuvoihin.
1.talo on rakennettu suurinmaksi osaksi itse.syy kustannukset
2.samasta syystä myös roplataan autoja itse kun niitä on vielä 3kpl.ps" ei mene nallekarkit aina ihan tasan"
3.tuosta männän mittaamisesta,mpt/tk kartting kysyi moottoristani kirjaimia jotka oli ab,joten mäntä 53.97.ei kuulemma tarvi sen enenpää mittailla ainakaan harrastajan.vaihtoon kului max 40min.itse vaihdettuna.
4.tuosta 80% virityksestä,oma remonttini onnistui ainakin mielestäni paremmin.sisäänajon jälkeen noin 10 nopeaa kierrosta,kauden paras aika parani 0.7 ja oma ennätys 0.3 sekunttia.


Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Vs: Rotaxin rave
« Vastaus #39 : 07.08.2011 19:00 »
Mitä? Onko talon rakentaminen niin vaikeeta?  :D  :D  :D
Kyllä taitaa silti olla niin että ekalla kerralla kaikki on hankalaa ja aikaa paalaa ja virheitä tulee. Mutta faktahan on se, että ei sitä voi oppia jos ei edes yritä.
Ei nää perus jutut nyt mitään rakettitiedettä sentään ole.  8)
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!


 

Team Laine Verkkokauppa