Kartingkeskustelu > Aloittelijoiden kysymykset

15v tyttö aloittelemassa

(1/6) > >>

girldriver:
eli olisin aloittelemassa karting-harrastusta lähiaikoina, toivottavasti ainakin. intoa löytyy enkä usko että rahakaan olisi ongelma, vaikka ei perheeni maailman rikkain ole, mutta silti. haluaisin kuitenkin kehittyä ja luoda ehkä uraakin autoilusta, eli haluaisin kysyä, että mitä mieltä olette, onko tämän ikäisellä vielä mitään mahdollisuuksia oikeasti menestyä? olisin valmis tekemään mitä vain sen eteen. tulen saamaan varmaan aika paljon paskaa niskaani koska olen tyttö, ja no, tyttöjä ei oikein arvosteta autoilun merkeissä, sanotaan aina että miehet parempia kuskeja. mielestäni noin ei ole, koska jokainen on oma yksilönsä, eikä noin voi yleistää. kyllä niitä huonoja kuskeja löytyy miehistä, että naisistakin. naisia aliarvioidaan aika pahasti ja eikä se nyt ole välttämättä pelkästään huonoa asia, pääseepä sitten näyttämään, että kyllä minäkin osaan.
olen jo nyt kuullut vähän tyhmiä kommentteja suunnitelmistani, ehkä sen takia, että en oikein vaikuta ns. "autoiluihmiseltä" koska no sanotaan nyt vaikka näin, että välitän ulkonäöstäni ja rakastan kaikkea mikä liittyy vaatteisiin, meikkeihin, kynsiin, hiuksiin yms. mutta silti autoilu on jotenkin lähellä sydäntä ja formuloita yms on tullut aina katseltua + kova vauhti on aivan ihanaa.
ja miten ylipäänsä esim karting-seurat suhtautuu tyttö/naiskuskeihin, kohdellaanko eritavalla?
haluaisin nyt ensin varmistaa noita asioita, ennen kuin rupean asialle mitään tekemään.
kiitos vastauksista jo etukäteen:)
ja siis aion myös ihan "oikean" ammatin myös hankkia, että jos taidot eivät riitä ihan uraan asti niin on sitten jotain mitä voi ruveta tekemään.

girldriver:
äh, nyt toi kuullosti siltä, että olisin 99% varma siitä että autoilusta tulee ura mulle, mutta siis ei, haave se vaan on.

iskä:

--- Lainaus käyttäjältä: girldriver - 30.05.2011 20:17 --- tulen saamaan varmaan aika paljon paskaa niskaani koska olen tyttö, ja no, tyttöjä ei oikein arvosteta autoilun merkeissä, sanotaan aina että miehet parempia kuskeja.
--- Lainaus päättyy ---
tuo ei pidä paikkaansa.
tytöt on ihan yhtä kovia / hyviä, kuin pojatkin.
taitaa olla jokaisessa sarjassa tyttöjä ajamassa ja kertaakaan en ole kuullut, että joku heitä mollais sen enempää, kuin muitakaan kuskeja, jokainen kuski saa joskus kökköä niskaansa.

--- Lainaus käyttäjältä: girldriver - 30.05.2011 20:17 ---ja miten ylipäänsä esim karting-seurat suhtautuu tyttö/naiskuskeihin, kohdellaanko eritavalla?

--- Lainaus päättyy ---
seurat tarvii vain jäseniä. ei miehiä eikä naisia ;D eli tasa-arvo jyllä ainakin tässä asiassa.
--- Lainaus käyttäjältä: girldriver - 30.05.2011 20:17 ---ja siis aion myös ihan "oikean" ammatin myös hankkia, että jos taidot eivät riitä ihan uraan asti niin on sitten jotain mitä voi ruveta tekemään.

--- Lainaus päättyy ---
niin.. autoilussa on muitakin ammatteja, kuin kuski. se kuski on vain autoilun näkyvä osa. mutta kuski ei tee mitään todennäköisesti, jos ei takana olee tarvittavaa joukkoa henkilöitä. jotka osaa säätää autoa nopeammaksi.

awi:
Menestyksen määrittelee jokainen itse, toiselle se on pappasarjan palkintopallisija ja toiselle sitten kansainvälinen menestys. Se on kuitenkin fakta, että tienaavia ratakuskeja kartingharrastajista ei tule kuin promillesta - ja nykyään rahaa palaa huimasti ennen tuota, jollei ole sitten täysin poikkeuksellinen lahjakkuus.

Joku jolla on käsitystä voisi sanoa, montako kuskipaikkaa maailmalla noin karkeasti on, josta leipänsä voi tienata? Naisilla on tietysti pieni etu sponsoreiden kanssa, eli ainakin kuluja voi saada hyvin katettua jos menestystä alkaa tulemaan.

girldriver:
^^no, kyllä se itseasiassa jonkin verran ainakin pitää paikkaansa, koska viimeksi tänään sain kuulla että kuinka hyvä makkaranpaistaja olisin karting seurojen talkoissa, koska olen nainen. Tuon vastauksen sain kun kysyin eräästä toisesta paikasta samaa asiaa, mutta khyllä niitä fiksujakin ihmisiä on, enemmän kuin niitä tyhmempiä, jotka osaavat arvostaa myös naiskuskeja ;)
^kiitos vastauksesta. Aijon ainakin yrittää päästä mahdollisimman pitkälle, mutta tottahan se on, tosi harva tienaa palkkansa ajamalla kilpaa. Mutta ainahan sitä saa ja pitääkin yrittää. :)
Ja jos joku kertoa vielä, että miten se polku esim sinne ykkösiin suurinpiirtein menee (missä muissa lajeissa kilpaillaan ennen sitä yms) ja älkää nyt alkako sanomaan, että luuletko sä tosissasi että voisit päästä ykkösiin ajaan ikinä, koska en mä niin luule, toivon kylläkin, mutta se on mahdotonta joten ei siitä sen enempää, kiinnostaa vaan?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta