Terve
Meidän mielestä Uudistetut Yamaha Cup säännöt olivat todella onnistuneet:
Lauantain ja Sunnuntain erilliset kilpailut yksillä ja samoilla renkailla.
-Molempina päivinä kärki oli suunnilleen sama, joten he eivät ainakaan kärsineet tuplakisa järjestelystä.
-Met pääsimme mukaan 7 lähtöön, eli kilpailumahdollisuuksia oli puolitoista kertainen määrä viime vuotiseen.
-Kärki ajoi sunnuntain finaalissa suunnilleen yhtä kovaa kuin lauantain ensimmäisissä erissä,
joten renkaatkin kestivät useimmilla loppuun asti hyvästä vauhdista huolimatta.
Varikolla ja kilpailun järjestäjän kanssa kävimme keskustelua Yamaha Cupin statuksesta ja luonteesta:
Esitänpä siis omat teesinin:
-Yamaha Cup on kansallinen luokka. Ymmärtääkseni siis kysessä on koko Perheen Harrastus.
Aikaa ja rahaa menee kuitenkin sen verta, ettei se voi olla vaikuttamatta koko perheeseen.
Kyllä me mekaanikot (Isät) haluamme nähdä jälkikasvumme radalla,
meille ei ihan riitä My Laps tulokset, joilla Monakon kiinnityksiä tehtaillaan.
-Viikonlopun Pääluokka/Täyteluokka keskustelut kulminoituivat Torstain harjoitusajojen lukumäärään luokittain.
Asiahan on ihan puhdas sopimuskysymys: a) Kaikki ajavat saman määrän harjoituksia (Sama osallistumismaksu).
b) Kitin kilpailukutsussa Pääluokaksi nimettävä (Karnevaali tai Cup) saa ylimääräisen vuoron, mikäli aikatalulut sallivat.
Loppuupahan turha huopaaminen harjoituspäivänä montako kertaa pääsee radalle.
Esa