Kartingkeskustelu > Aloittelijoiden kysymykset

Sopiva auto 4v pärinäpojalle

<< < (2/7) > >>

Handbrake:
Eli siis babykart tai Cadet,kokeillessa oli pieni Dino merkkinen härveli.Eikös noita 85cc moottoreitakin kuristeta ja muillakin toimenpiteillä saa vauhtia tiputettua jos sellainen sattuu olemaan kiinni Cadet rungossa vai olenko ihan hakoteillä? Noita babycartteja en juuri löytänyt käytettyinä ja uuden ajovalmiin puffon hinta oli noin 1600e,jossain olin aikaisemmin näkevinäni noin 1300e ajovalmiin mutten löytänyt uudestaan sitä sivua.Mitään huippuvauhteja ei tosiaan haeta...

Ossip:
Enpä oo tullu ajatelleeksi miten tuollainen raksun miniprikka toimis.. Reikäähän vois vieläkin pienentää..
Tosin enpä usko että kuristaminen on tarpeen. Ei ne muksut aja kovempaa kuin osaavat/uskaltavat..   ::)

Linksu:
Helpoin kuristus on kun säätää kaasuvaijerin ettei kaasu aukea kokonaan  :)

kimma69:
Kyllä puffo on mainio peli noille pikkukavereille. Ostin nyt keväällä pojalle(täyttää ensikuussa 5v.)tuollaisen puffon ja on siitä näppärä peli kun rungon pituutta voi säätää kuskin pituuden mukaan ja on aivan kuin isommatkin autot säätöjä voi suorittaa jos haluaa ;D.

saaskpe:
Oman 4 v. ajamisesta kokemuksia.

90 cm Cadet runko  on hyvä, koska akseliväli on riittävän pitkä. Ns babykarteissa se on niin lyhyt että jarrutus mutkassa aiheuttaa lähes aina pyörähdyksen. Lisäksi niissä on jostain syystä liian isot renkaat, leveys heikentää pitoa. Ajaminen paranee kun vaihtaa Cadetin kapeat Vegat alle. Näitä 90 cm runkoja on vähemmän liikkeellä, joten voi joutua tyytymään 95 cm runkoon. Ja Cadet rungolla voi ajella 10 v asti. Toki se pitää päivittää uudempaan parin vuoden välein niin kuin iskänkin auto.

Mutta se tärkein huomio. Nelari on aivan ehdoton aloittajan moottori. Varmakäyntinen, savuton ja hiljainen. Jos arveluttaa että tämä 4T-Raikkönen jää naapurin 2T-Kovalaisen jalkoihin, hyvä alavääntö korvaa huippukierrokset. Nelarin nopeutta on helppo säätää, 2T ottaa kierroksia vaikka rajoittaa kaasua eikä 2T lähde liikkeelle ilman reilua kaasunkäyttöä. Huoltotarve nelarilla on olematon, kuten ruohonleikkurissa.

Oikein ihmettelen että 4T ei ole niin yleinen. Esim Hondalla on valmis paketti kytkimineen ja hinta on alle Cadetin koneen. Tehoa on 3 hp, mutta väännön takia lähtee kuin nappi. Ainakin Speedmakerilla Riihimäen Lavinnon radalla on Hondia hyllyssä.

Dino/Honda vm -90, muistaakseni myin 600 eurolla viime syksynä.

No meidän 5 v vaihtoi kyllä vuoden jälkeen Cadet koneeseen ja uuteen runkoon ja veti sitten oikein huolella rengaskasaan kun yritti sladata mutkassa. Nyt taas körötellään ja opetellaan oikeaa ajovauhtia. Iskää kaduttaa kun myi nelarikoneisen pois.

PS. Raket 85 koneista, edes kytkimellistä ei pidä harkita. Aivan liikaa vauhtia ja hitaaksi sitä ei saa säädettyä millään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta