Kirjoittaja Aihe: raksu 120 kuumakäynnistys...  (Luettu 3789 kertaa)

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
raksu 120 kuumakäynnistys...
« : 04.07.2011 17:28 »
kävin pitkästä aikaa raksua ulkoiluttamassa, ja tuli ongelma käynnistyksen kanssa...kylmänä lähtee kerralla käymään-> minulla on siis vetonaru paikoillaan ;D mutta koneen ollessa kuuma, ts. toisen tultua ajamasta, muutaman minuutin kuluttua yritin lähteä itse, mutta eipä käynnistynytkään :o noo, oli niin kuuma kelikin, joten kamat autoon ja kotiin...kokeilin illalla autoa talliin viedessäni kuitenkin vielä, ja heti käymään :o jotenka kuumakäynnistysvinkkejä??? sammutin auton sulkemalla imuäänivaimentimen ilmanotot...kone käy tyhjäkäyntiä hyvin, ja toimii muuten moitteetta...enkä yksin ollessani ajamassa ole törmännyt tähän ongelmaan...tauot olleet ilmeisesti sitten ajokertojen välillä tarpeeksi pitkät...
eli: miten kone kuuluu sammuttaa, jos tein sen väärin...tai mitä keinoja on kuumana käynnistämiseen, jos sellainen tarve vielä tulee??? ;D
pari sekuntia liikaa...:D

oldfart

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 98
Vs: raksu 120 kuumakäynnistys...
« Vastaus #1 : 04.07.2011 17:40 »
Moro!

Itse sammutan koneen aina painamalla ryyppyvivun pohjaan ja kun kone sammunut niin heti vipu ylä-asentoon. Näin on ainakin tähän mennessä lähtenyt kone kuumana käyntiin poikkeuksetta.

OF :)

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: raksu 120 kuumakäynnistys...
« Vastaus #2 : 04.07.2011 20:18 »
Ite oon taas pitäny tuota aloittajan käyttämään käsi imuäänenvaimentimen päälle tekniikkaa. Tämä siksi, että silloin voi alkaa epäilemään imuvuotoa jos saha ei sammu laittamalla kättä niitten reikien päälle. Sulkemalla ryypyn läpän tuon saa sammumaan vaikka imukaulassa on edellisvikon aku ankan mentävä aukko ;). Toki jokainen tekee tyylillään, mutta ite olen oman lyhkäisen karting uran aikana tuon kokenut tähän mennessä parhaaksi :D.

Mitä tuohon huonoon kuumakäynnistykseen tulee niin äkkiseltään omien kokemusten perusteella veikkaisin kaasari ongelmaa. Mopo ikäisenä tuli tuo todettua. Silloin kun kaikkea piti kokeilla :D. Mökkimopoon joskus löysin toisen kaasarin ja sitten pamahti mieleen jos sen poraisi millin pari isommaksi. Tuumasta toimeen ja möykky koneeseen kiinni. Hyvin lähti kylmänä käymään ja toimi ajossakin, mutta lämpöisenä täyty lykätä alamäkeen, että heräsi ja taas mentiin :D. Eli olisiko tuossa mennyt sitten seokset sen verrän laihalle, että ei enään lämpimänä olleet optimaaliset. Mutta mitenkäs tuo sitten näissä sahoissa oikein olisi mahdollista kun kiinteä suutin yms. No olisko sitten jossain pienen pieni imuvuoto?


 

Team Laine Verkkokauppa