Kirjoittaja Aihe: cadetin säännöt??  (Luettu 17859 kertaa)

Seppe

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
Vs: cadetin säännöt??
« Vastaus #30 : 16.10.2011 21:43 »
voe räkä !!


hyvin menee joo  ::)
haluaisin nähdä kimin kieltäytymässä sm jälkikatsastuksessa tai edes cadettien katsastuksessa.   ;)
mä ymmärrän ton rengaspaine judanssin cadeteissa, koska on aika vaikeaa ennakoida paineen nousu, kun kysymys on kumminkin alkavien luokasta.
no eipä sitä tarvii ihan tappiin laittaakaan pärjätäkseen ja nauttiaakseen loistavasta kisa fiiliksestä
mutta edelleen pointtini on:


5.5. Ajokalusto ja -varusteet
Kilpailijalla on oikeus kilpailla vain teknisten sääntöjen
mukaisella kalustolla
ja ajovarusteilla, jotka katsastus on
kilpailupaikalla todennut sääntöjen mukaisiksi. Kilpailija
vastaa siitä, että käytettävä kalusto on teknisten sääntöjen
mukainen koko kilpailun ajan.


ps. olen muuten nähnyt muutamat hylyt liian leveän raidevälin tai ponttoonien takia ja kaikki lähtöjen jälkeen  ;)

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: cadetin säännöt??
« Vastaus #31 : 17.10.2011 11:23 »
Rauhaa, peace  ;D

Tunnen Kimin ja kyllä se jonkin verran tietää asioista... ::) kaikista ei voi sanoa samaa ;)
Lukeaa huolella koko sääntökirja ja tehkää muistiinpanoja epäkohdista. Käsittääkseni kartinglajiryhmä hoitaa näitä sääntöasioita, joten laittakaa sinne postit?!

"tieto lisää tuskaa, mutta luulo vielä enemmän"
Nyt vaan rauhoittumaan ja kavereitten kanssa baanalle, parhaat treenikelit on nimittäin menossa... ;)

syysterkuin
ja Kimiä rulettaa
S.Pensala (taas yks tietäjä, joka tekee hallaa tälle lajille) :D

P.s.  Katsastuksella ei ole käsittääkseni asiaa esim. sytytsennakoiden mitaamiseen, jos sitä ei ole erikseen säännöissä määritelty. Johtunee varmaan siitä, että osa katsatukseen hakeutuneista tekee/teki hommaa vain onkiakseen tietoa itselleen... :D Korjatkaa, jos olen väärässä ??? (käytännöt muuttuu, kun miehet vaihtuu)
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011 11:38 kirjoittanut 1104 »
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

Seppe

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
Vs: cadetin säännöt??
« Vastaus #32 : 17.10.2011 17:19 »


[b]P.s.  Katsastuksella ei ole käsittääkseni asiaa esim. sytytsennakoiden mitaamiseen, jos sitä ei ole erikseen säännöissä määritelty. Johtunee varmaan siitä, että osa katsatukseen hakeutuneista tekee/teki hommaa vain onkiakseen tietoa itselleen... :D Korjatkaa, jos olen väärässä ??? (käytännöt muuttuu, kun miehet vaihtuu)[/b]




niin se aikaa muuttaa, 2000 luvun alkupuolella laulu oli toinen, katsastusmies oli päällikkö joka purkautti koneen, mittas ja kirjoitti numerot vihkoon...nykypäivänä homma on näköjään päinvastoin.  :P

niin tosiaan sama heppu tekee nykyään koneita  ;D ;D ;D ;D


espee kirjoitti: kyllä se jonkin verran tietää asioista...  ::) kaikista ei voi sanoa samaa  ;)

jos mua tolla tarkoitit, niin naulankantaan osu  :D
 
meitsillä taitaa olla vanha sääntökirja, missä on epäoleellista tietoa autojen mitoista ja kilpailutapahtumista jne....täytyy päivittää uuteen  ;)
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011 20:54 kirjoittanut Seppe »

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: cadetin säännöt??
« Vastaus #33 : 17.10.2011 23:31 »

Moi,

Olen kieltänyt virheellisten mittausten tekemisen cupissa ja  NEZissä, ihan periaatteellisesta syystä, molemmissa  kilpailun johto opasti katsastusta. Katsastuksen kohdalla on muistaakseni ohje miten pitää toimia epäselvissä tilanteissa, ja tätä kannattaa hyödyntää jos on epävarmuutta ilmassa.

Tervetuloa keväällä kursseille, kun/jos pidetään S.P:n kanssa nuorisotalolla kartingilkamia.

Tuo 5.5 kohta voidaan otta erityiskäsittelyyn, kun se sinua kauhiasti huolestuttaa. Tuo on kyllä yksi niitä yksinkertaisimpia ymmärrettäviä.

Uusimman sääntökirjan löydät AKK:n sivuilta. Piilota kaikki terävät esineet, ennenkuin luet tekniset säännöt ;D

Ei minua turhaan ole kutsuttu "käveleväksi sääntökirjaksi".

Jatkakaa nyt noista cadettien säännöistä (flunssa hellittää, enkä varmaan roiku täällä ihan koko ajan).
Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: cadetin säännöt??
« Vastaus #34 : 18.10.2011 09:26 »
No niin..nyt joku tarjoaa jo pillereitä meille.. ::) ::) (clinton larsen)

Seppe... viesti oli tarkoitettu vähän niinku meille kaikille, myös espeelle ;)

Kyllä mää ymmärrän, että tulee välillä aika skitso olo kun eri päälliköt heittää erillaisia tulkintoja kehiin, mut se on sitä nykyaikaa, interaktiivista toimintaa. Itsekin olen välillä sortunut näpertelyyn ja unohtanut, että katse kannattaa nostaa ylemmäs, pois siitä moottorista... ::)

Kaikille sattuu ja tapahtuu..tulee vääriä tuomioita, huomioita ja ylilyöntejä, mutta ne kuuluu lajiin. Pääasia on, että junnujen faijjoille annetaan opastusta asiallisesti, ettei heti potutusviisari tärähdä tappiin.

Nauttikaa harrastuksesta
"voittaminen ei ole tärkeintä, vaan isot palkinnot" ;)

espee

P.s  Kartingilkamat Kimin kanssa kuullostaa hyvältä...eiköhän aleta hommiin ::)
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

Tuukka

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: cadetin säännöt??
« Vastaus #35 : 18.10.2011 11:45 »
Moi,

Itse ajatan parhaillaan kolmea pientä poikaa joiden kanssa ollaan noudatettu aina kisoissa lausetta "koko kilpailun ajan". Tulee vaan tässä ajatus näistä kokeneempien jutuista että lähtöön voi tulla autolla joka ei täytä sääntöjä ja jos sen joku sattuu mittaamaan ennen lähtöä niin sen voi vielä muuttaa sääntöjen mukaiseksi eikö? mutta jos tälläinen auto pörähtää käymään ilman että sitä on mittailtu peikko siitä että se voidaan mitata on kadonnut ja sen jälkeen jänskätään täytyykö kokonais paino koska muuta katsastus ei voi auton suhteen erän jälkeen tehdä? Ja jos tekee niin sääntö kirja mukana mennä opettamaan herroja tavoille? Kuulostaa hieman erikoiselta näin alkavan cadet isän korvaan että on sääntöjä millä voi leikkiä.

Sama se mulle me pärjätään kyllä riittävästi tässäkin luokassa autolla joka täyttää kaikki säännöt ennen ja jälkeen...  8)

Silti tuo katsastus peikko pitäisi olla aina olemassa ja antaa katsastus herroille erän jälkeen oikeuden tutkia autoja jotta ei tarvitsisi täällä tai missään muuallakaan spekuloida vilppi hommia!  8)

Se siitä ja tänään radalle  ;D ;D
#40

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: cadetin säännöt??
« Vastaus #36 : 18.10.2011 12:30 »

Silti tuo katsastus peikko pitäisi olla aina olemassa ja antaa katsastus herroille erän jälkeen oikeuden tutkia autoja jotta ei tarvitsisi täällä tai missään muuallakaan spekuloida vilppi hommia!  8)
Kyllä se peikko on olemassa, jos katsastus niin tekee. Itse olen cupeissa j akarnevaaleissa ollu muutaman kerran telttakepin ja mittanauhan kanssa mittailemassa autoja ja muutaman "tosi kaverin " saanu, kun en ole päästänyt viivalle. ;D
pien tarkennus ;D : erien jälkeen ei mittailla, vaan ennen lähtöä.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2011 15:09 kirjoittanut iskä »
.


 

Team Laine Verkkokauppa