Kirjoittaja Aihe: Lavinto cup  (Luettu 4125 kertaa)

romy

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 83
Lavinto cup
« : 27.07.2011 13:11 »
Jep.
Eli muutamia perus kysymyksiä jotka löytys varmaan kun tonkis sivustoa. Muut ajelu kaverit kyseli myös hiukan samoja asioita joten pientä varmistusta. Jos haluais lähtee kisaileen.
Auto Cadet/mini harrastaja.

-Autojen painot?
-Ilmeisesti oltava sammutin mukana ja tietysti hyväksytty.
-Lisenssit luonnollisesti
-Kypärä?? Millaiset numerot oltava? Voiko 2 kuskia ajaa samalla kypärällä (eri luokis tietty).
-saako Cadetis olla takana "vanhan" mallinen törmäys suoja, sellainen rautakaari?
- Rungossa jotain erikoista joka olis hyvä ottaa huomioon??
- Kuskien numerointi?

Ihan sillä kyselen että ei heti kaatus kalkkiviivoille.     

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Lavinto cup
« Vastaus #1 : 27.07.2011 14:29 »
Tässä jotakin vastauksia, loppuun kopioin sääntökirjan kohdat molemmista luokista.

Painot:
Cadetti     85kg                              
Harrastaja mini   98 kg                                

Tarkastettu sammutin
Hyväksytty kypärä, samalla saanee ajaa kaksikin kuskia, mutta en tiedä kannattaako tässä säästää?.
Leveä uudenmallinen takapuskuri, metalli tai muovi
Max paineet 2 bar cadetti, renkaan ympärysmitta max 880 mm
Harrastajanumero haetaan seuralta, kansallisten luokkien numerot haetaan AKK:sta.

9.6. Luokkakohtaiset erityismäärittelyt
CADETT
Alueellista ja seuratason harrastustoimintaa varten on
valmisteltu seuraavat tekniset säännöt.
Moottori: Raket 60 CD
Keskipakokytkin, käynnistyslaite katalysaattori Kytkimen
tulee kytkeytyä 4000 1/min
Kaasutin: Tillotson HS 175 tai HS 205, 17,70 mm venturi
Sytytys: Elektroninen, kierroslukurajoitin, max.
9800+50 1/min
Imuäänenvaimennin: Moottorissa on sallittua käyttää
alkuperäistä tai CIK:n luokiteltua imuäänenvaimenninta.
Tämän liittämiseksi kaasuttimeen tulee käyttää
kaulusta. Kauluksen ja kaasuttimen välissä saa käyttää
välilaippaa. Mikäli välilaippaa ei käytetä, saa rikastinakselia
jatkaa siten, että akselin kääntäminen on mahdollista
imukauluksen ollessa kiinnitettynä. Sallitun kauluksen
ja välilaipan kuvat ja mitat löydät AKK:n nettisivuilta
kohdasta karting ja luokitustodistukset. Kaikki työstäminen
on kielletty (alkuperäistä vastaavat tiivisteet, myös
sylinterin alatiiviste)
Runko: Akseliväli vapaa
Kori: Sivukatteet pakolliset, muuten vapaa
Jarrut: Mekaaniset tai hydrauliset, takapyöriin vaikuttavat
Renkaat: Vega Cadett, takarenkaan maksimi kehä
880 mm, paine max. 2.0 bar
(Kehän ympärys ja paine mitataan ennen kilpailua,
lähdönjärjestelyn yhteydessä)
Takavanteen leveys: min 140 mm. (sadekelinvanne
180mm min)
Taka-akseli: halkaisija enintään 40 mm
Raideleveys (taka): min. 1020 mm.
Välitys: Kiinteä välitys, eturatas 11 hammasta, takaratas
84 hammasta
Numerolaatta: Valkoinen mustin numeroin
Minimipaino: 85 kg kuljettajineen
Kuljettaja voi aloittaa kilpailun Cadett-luokan kilpailuissa
sinä vuonna, kun täyttää 7 vuotta ja voi kilpailla
luokassa sen vuoden loppuun, kun täyttää 9 vuotta.
Harrastaja MINI
• Vain AKK:n voimassa olevan yleisluokitustodistuksen
mukaiset Raket 85 moottorit sisältäen 12 mm
imukuristimen.
• Kuutiotilavuus enintään 85 cm3
• Vähimmäispaino 98 kg
• Ohjaajan ikärajat 8-12 vuotta.
• Kaasuttimen säätäminen ajon aikana kielletty.
• CIK/FIA luokiteltu imuäänenvaimennin on pakollinen.
• Takavanteen enimmäisleveys 185 mm.
• Imuäänenvaimentimen imuputkien halkaisija maksimi
23 mm (CIK Group 2 luokiteltu).
« Viimeksi muokattu: 27.07.2011 14:36 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

romy

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 83
Vs: Lavinto cup
« Vastaus #2 : 28.07.2011 10:05 »
Kiitoksia!

Arvelinkin et jostain tulee vastaus nopeesti ja toivottavasti tämä myös helpottaa muita.

Kypärä six vain 1 kpl kun ajetaan ehkä 1 kisa tänä vuonna ja ens vuodesta ei vielä tiedä.

Raideleveydestä sen verran että onko se mitattuna vanteen sisäreunasta,renkaan reunasta vai renkaan keskeltä?

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Lavinto cup
« Vastaus #3 : 28.07.2011 12:02 »
Renkaan uloimmasta kohdasta mitataan minimileveys. Renkaat eivät saa jäädä katteiden sivulinjan tai puskurin ulkoreunan sisäpuolelle. Kun laitat pitkän kepin eturenkaiden reunasta pitkin kylkeä takarenkaiden reunaan, katteen pitää jäädä linjan sisäpuolelle koskematta keppiin.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011 13:22 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti


 

Team Laine Verkkokauppa